آئودی کیو 5 مدل 2025 نسل جدید

آئودی کیو 5 نسل جدید، شاسی بلند لوکس و فوق پیشرفته آلمانی معرفی شد

آئودی از نسل جدید کراس اوور کیو 5 رونمایی کرد. آئودی Q5 مدل 2025 شاسی بلندی پرظرافت و لوکس با چندین پیشرانه قدرتمند است.

همان‌طور که پیش‌تر در اخبار خودرو زمزمه‌های آن به گوش رسیده بود، آئودی به‌تازگی از نسل جدید و سوم کراس اوور کیو 5 رونمایی کرد. سومین نسل این کراس اوور لوکس آلمانی با مجموعه‌ای متنوع از پیشرانه‌ها، چهره جدید و کابین به‌روز با امکانات پیشرفته به بازار راه پیدا خواهد کرد. این در واقع بخشی از برنامه آئودی برای عرضه بیش از 20 خودرو جدید در سال‌های 2024 و 2025 به حساب می‌آید.

دسترسی به بخش‌های مطلب:

طراحی نمای بیرونی نسل جدید آئودی Q5

امروزه خیلی از خودروسازان کراس اوورهای جدید خود را با خطوط تیز و بدنه مکعبی و حجیم طراحی می‌کنند؛ هیوندای سانتافه مدل 2024 هم دقیقاً مثال بارز آن‌ها است. با این حال، طراحان آئودی تصمیم گرفته‌اند کراس اووری پرظرافت طراحی کنند که حتی کوچک‌تر از ابعاد واقعی خود به نظر می‌رسد. چراغ‌های عقب اولد به هم پیوسته با گرافیک‌های سفارشی، چراغ‌های جلو ال‌ای‌دی ماتریسی و دی‌لایت‌های قابل سفارشی‌سازی برخی از المان‌های شاخص نمای بیرونی این خودرو هستند.

کابین نسل سوم کیو 5

در فضای داخلی آئودی کیو 5 نسل جدید یک نمایشگر منحنی از مرکز تا گوشه چپ داشبورد به چشم می‌خورد که متشکل از یک پنل 11.9 اینچی به‌عنوان صفحه آمپر تمام دیجیتال و یک پنل لمسی 14.5 اینچی به‌عنوان نمایشگر سیستم مولتی مدیا است. در کنار آن‌ها روبه‌روی سرنشین جلو یک نمایشگر 10.9 اینچی قرار دارد. یک نمایشگر هدآپ هم در قالب آپشن به مشتریان ارائه می‌شود.

کابین آئودی کیو 5 مدل 2025 نسل جدید

فرمان این خودرو به سبک دی‌کات طراحی شده و روی آن هیچ اثری از دکمه‌های فیزیکی برای سیستم تهویه نیست؛ چراکه کل فرایند تنظیم این سیستم به نمایشگر مرکزی انتقال پیدا کرده است.

آئودی ادعا می‌کند که Q5 حالا فضای بیشتری را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. همچنین مشتریان آزادی عمل بالایی برای تنظیم دقیق صندلی‌های عقب دارند. از جمله امکانات دیگر در کابین این کراس اوور می‌توان به شارژر بی‌سیم گوشی هوشمند، دو پورت یواس‌بی سی در عقب و دو پورت دیگر در جلو اشاره کرد. پورت‌های عقب توان شارژ 100 واتی دارند که حتی برای شارژ لپ تاپ کفایت می‌کند.

مشخصات فنی آئودی کیو 5 مدل 2025

نسل جدید آئودی Q5 در آمریکا در تیپ‌های پایه و SQ5 عرضه می‌شود. نسخه پایه از یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ برای تامین قوای محرکه بهره می‌برد. این موتور توانایی تولید 268 اسب بخار قدرت را دارد و یک گیربکس دوکلاچه 7 سرعته اس ترونیک را برای انتقال نیرو محرکه به هر چهار چرخ به کار می‌گیرد.

آئودی کیو 5 مدل 2025 نسل جدید

نسخه SQ5 این کراس اوور زیر کاپوت خود یک موتور 3 لیتری 6 سیلندر توربوشارژ دارد که می‌تواند 362 اسب بخار قدرت تولید کند و برای انتقال نیرو محرکه به همان گیربکس دوکلاچه 7 سرعته مذکور با سیستم چهار چرخ محرک اختصاصی آئودی به نام کواترو متکی است.

در اروپا اما آئودی این شاسی بلند لوکس را با سه موتور متفاوت در دسترس قرار می‌دهد. نسخه پایه این خودرو در اروپا یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ با قدرت 201 اسب بخار و گشتاور 340 نیوتن متر دارد که نیرو محرکه را به محور جلو هدایت می‌کند، اما امکان سفارش آن با سیستم چهار چرخ محرک هم وجود دارد.

آئودی کیو 5 نسل جدید در این منطقه همچنین از یک موتور 2 لیتری برخوردار است که 201 اسب بخار قدرت و گشتاور بیشتر 400 نیوتن متری را به راننده تحویل می‌دهد. نسخه SQ5 برای بازار اروپا هم با اتکا به یک موتور 3 لیتری 6 سیلندر توربوشارژ مشابه نمونه آمریکایی، 362 اسب بخار قدرت و 550 نیوتن متر تولید می‌کند.

البته همه نسخه‌های اروپایی این کراس اوور لوکس آلمانی به یک سیستم هیبرید خفیف هم مجهز هستند که یک باتری 1.7 کیلووات ساعتی و یک موتور الکتریکی با قدرت 24 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتن متر را در بر می‌گیرد.

در پی توسعه مدل جدید Q5 بر اساس پلتفرمی جدید، این شاسی بلند در زمینه سیستم تعلیق و فرمان‌پذیری هم ارتقا پیدا می‌کند. به ادعای آئودی، این مدل جدید سواری بسیار راحت‌تری نسبت به قبل دارد. نمونه‌های پایه این خودرو از کمک‌فنرهایی مخصوص بهره‌مند هستند و همچنین سیستم تعلیق بادی با کمک‌فنرهای تطبیق‌پذیر در قالب آپشن برای آن‌ها در دسترس قرار دارد. برای SQ5 هم به‌خاطر سطح عملکرد بالای آن سیستم تعلیق اسپرت‌تر در نظر گرفته شده است.

قیمت آئودی کیو 5 مدل 2025 نسل جدید

آئودی صرفاً قیمت Q5 مدل 2025 در بازار اروپا را مشخص کرد. تیپ پایه این شاسی بلند آلمانی با قیمت 52 هزار و 300 یورو و تیپ بالارده‌ و اسپرت SQ5 با قیمت 82 هزار و 900 یورو روانه بازار می‌شود.

در گجت نیوز بخوانید:
لکسوس RX مدل 2025، لوکس‌تر از همیشه از راه رسید آئودی A6 e-tron مدل 2025؛ اولین سدان دیفرانسیل عقب آئودی بعد از 100 سال آئودی RS Q8 پرفورمنس معرفی شد؛ قدرتمندترین خودرو بنزینی تاریخ خودروساز آلمانی آئودی از قوی ترین خودرو خود در تمام تاریخ رونمایی کرد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*