خرید گلکسی S24 FE

3 دلیل برای این‌که نباید گلکسی S24 FE را خرید

دلایل زیادی برای خرید گلکسی اس 24 اف ای – Galaxy S24 FE وجود دارد. با این وجود ما خرید آن را به سه دلیل عمده توصیه نمی‌کنیم. این دلایل را در ادامه مطالعه خواهید فرمود.

اگر پیگیر اخبار گوشی های موبایل باشید در جریان هستید که مدتی‌است گلکسی S24 FE سامسونگ به سرتیتر اخبار تکنولوژی تبدیل شده است. سری گوشی‌های گلکسی اس FE طی سال‌های گذشته به محبوبیت قابل توجهی رسیده‌اند و سامسونگ قصد دارد با استفاده از همین محبوبیت نسل جدید این گوشی‌های میانرده پریمیوم را به‌زودی معرفی کند. با این وجود اگر دنبال خرید یک پرچمدار هستید شاید گلکسی S24 FE گزینه چندان خوبی برای‌تان نباشد. در ادامه دلایل این مساله را بررسی خواهیم کرد.

چرا خرید گلکسی S24 FE را توصیه نمی‌کنیم؟

در نگاه اول گلکسی اس 24 اف ای مشخصات بسیار قدرتمندی داشته و قصد دارد بخش اعظمی از مشخصات فنی سری پرچمدار گلکسی اس 24 را با قیمتی مناسب‌تر به علاقمندان ارائه کند. با این وجود شاید لفظ «پرچمدار» به‌طور خاص برای توصیف این گوشی مناسب نباشد! در ادامه به بیان دلایلی خواهیم پرداخت که ممکن است شما را از خرید Galaxy S24 FE منصرف کند.

باتری ضعیف و سرعت پایین شارژ

سامسونگ اساسا به‌جز نسخه‌های اولترا از پرچمدارانش عادت به استفاده از باتری‌های با ظرفیت چندان بالا ندارد. در نسل کنونی تنها S24 Ultra از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد و مدل‌های استاندارد و پلاس این گوشی باتری‌هایی 4000 و 4900 میلی آمپر ساعتی دارند.

گوشی جدید سامسونگ

گزارش‌های رسیده حاکی از آن است که ظرفیت باتری گلکسی S24 FE مابین مدل‌های استاندارد و پلاس قرار داشته و به‌طور دقیق 4565 میلی آمپر ساعت خواهد بود. این ظرفیت البته اندکی یبشتر از نسل قبلی است؛ اما همچنان با استانداردهای یک گوشی پرچمدار، ضعیف به شمار می‌رود.

اوضاع همچنین در بخش توان شارژ نیز چندان به‌نفع سامسونگ نیست و میانرده پریمیوم آتی این کمپانی احتمالا با سرعتی پایین‌تر از بسیاری رقبا شارژ خواهد شد. طبق اخبار و اطلاعات موجود، باتری گلکسی اس 24 اف ای با توان 25 وات شارژ خواهد شد که هم‌تراز مدل استاندارد و پایین‌تر از توان 45 واتی مدل‌های پلاس و اولتراست.

از سوی دیگر شارژ بیسیم گوشی سامسونگ نیز با توان 9 وات انجام خواهد شد که آهسته‌تر از توان 15 واتی گلکسی اس 23 اف ای و حتی گلکسی اس 21 اف ای است.

عدم ارتقا دوربین

سال گدشته دوربین گلکسی S23 اف ای سر و صدای زیادی در بازار میانرده‌ها به پا کرد و توانست با ارتقای قابل توجه نسبت به مشخصات اس 21 اف ای توجه بسیاری افراد را به خود جلب کند. این دوربین اصلا هم‌تراز بهترین دوربین‌های سامسونگ نبود؛ اما برای محصولی با کلاس عملکرد و قیمتی گلکسی اس 23 اف ای عالی به شمار می‌رفت.

خرید گلکسی S24 FE

در حال حاضر اطلاعات چندان زیادی از ماژول دوربین S23 FE در دستمان نیست؛ اما بسیاری افراد انتظار دارند عملکرد دوربین آن هم‌تراز نسل قبلی باشد. به این ترتیب می‌توان انتظار یک حسگر اصلی 50 مگاپیکسلی، یک دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی و یک دوربین تله فوتو 8 مگاپیکسلی با بزرگنمایی سه برابری را از این گوشی داشت. علاوه بر این یک دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی نیز برای ثبت تصاویر سلفی و تماس‌های ویدیویی در این گوشی به کار خواهد رفت.

این مشخصات دوربین نیز کاملا برای ثبت تصاویر باکیفیت کافی هستند؛ اما اگر واقعا گلکسی S24 FE سودای رقابت با پرچمداران سال 2024 اندرویدی را داشته باشد، بعید به نظر می‌رسد بتواند با این دوربین‌ها قادر به انجام چنین کاری باشد.

تراشه اگزینوس 2400 ضعیف‌شده

امسال سامسونگ سری پرچمداران خانواده گلکسی S24 خود را در نسخه‌های مختلف بسته به ناحیه جغرافیایی با تراشه‌های پرچمدار اگزینوس و کوالکام روانه بازار کرد. از میان این دو تراشه، اسنپدراگون 8 نسل 3 عملکرد فنی سریع‌تر و بهتری را ارائه می‌کرد و در بنچمارک‌ها نیز امتیاز بالاتری را ثبت کرده بود. در عین حال به نظر نمی‌رسد حین خرید گلکسی S24 FE چنین گزینه‌ای پیش روی‌مان قرار داشته باشد و این گوشی تنها با چیپست اگزینوس روانه بازار خواهد شد.

تراشه اگزینوس

طبق اطلاعات موجود، گلکسی اس 24 اف ای از نمونه‌ای ضعیف‌تر از چیپست اگزینوس 2400 موسوم به Exynos 2400e روانه بازار خواهد شد که با هدف ارائه عملکرد حرارتی و مصرف شارژ پایین‌تر، سرعت کلاک کمتری نسبت به مدل معمولی اگزینوس 2400 دارد. این تراشه البته به هیچ‌وجه ضعیف نبوده و از نظر عملکرد فنی تنها اندکی پایین‌تر از جدیدترین تراشه سامسونگ قرار خواهد گرفت. با این وجود اگر قصد دارید سنگین‌ترین بازی‌های روز را با بالاترین کیفیت روی گوشی‌تان اجرا کنید، این چیپست مناسب شما نخواهد بود.

در گجت نیوز بخوانید:
گلکسی S24 FE سامسونگ با تمام نسل‌های قبلی خود متفاوت است شکار گلکسی S24 FE در آزمون بنچمارک + اولین تصاویر گلکسی اس 24 FE احتمالا زودتر از آنچه انتظار داریم رونمایی می‌شود 5 گوشی میانرده جذاب که می توانید به جای گلکسی S23 FE خریداری کنید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*