قطار برقی تسلا

آغاز فعالیت قطار برقی تسلا در قلب آلمان؛ ظرفیت بالا و دوستدار محیط زیست

قطار برقی تسلا که یک وسیله حمل‌ونقل دوستدار محیط زیست با ظرفیت بالاست، فعالیت رسمی خود را در قلب آلمان آغاز کرد.

در شلوغی و ازدحام جمعیتی که این روزها کشورهای صنعتی با آن دست‌به‌گریبان هستند، توسعه وسایل نقلیه دوستدار محیط زیست و طبیعت، می‌تواند گامی مهمی در راستای کاهش گرفتاری‌های دنیای مدرن به حساب آید. تسلا برای حمل و نقل کارکنان خود به مقصد این شرکت از قطار برقی جدیدی استفاده می‌کند که Giga Train نامگذاری شده است.

قطار برقی تسلا فعالیت خود را آغاز کرد

یکی از دغدغه‌های اصلی مردم برای رفت‌وآمد به محل کار و انجام امور اداری، ترافیک شدیدی است که در شهرهای بزرگ شاهد آن هستیم. قطار می‌تواند یک گزینه مفید و کم هزینه باشد و احتمالا تسلا با در نظر گرفتن جوانب امر، اقدام به راه اندازی نخستین قطار برقی خود در قلب آلمان کرده است.

گفتنی است که کمپانی پرآوازه تسلا که به طراحی و توسعه ماشین‌های خودران شهرت دارد، علاقه زیادی به توسعه سرویس‌های حمل و نقل از جمله روبو تاکسی نشان داده است. این شرکت به تازگی از قطار الکتریکی خود در برلین رونمایی کرده تا کارکنان تسلا را از ایستگاه ارکنر در جنوب شرق برلین به این کارخانه در گرونهید برساند.

قطار برقی تسلا

فاصله ایستگاه اول تا کارخانه تسلا، 6 کیلومتر است و علیرغم این که کوتاه به نظر می‌رسد، مسافتی پرترافیک و شلوغ در پایتخت آلمان است. به نقل از برخی منابع، قطار Giga Train مناسب آن دسته از کارکنانی است که علاقه زیادی به محیط زیست دارند و آلودگی آن برایشان مهم است.

این قطار می‌تواند در هر سفر تا سقف 500 نفر را حمل کند و از این جهت کمک بزرگی به ترافیک مسیر ارکنر تا کارخانه تسلا خواهد کرد. قطار برقی تسلا نه تنها از تراکم بیش از حد خیابان‌ها می‌کاهد بلکه قادر است زیرساخت‌های محلی را بهبود بخشد و هزینه‌های حمل و نقل این شرکت را کاهش دهد. به گزارش این خودروساز، قطار گیگا می‌تواند در هر هفته از انتشار 50 تن دی اکسید کربن جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید:

قطار مغناطیسی هوایی چین رسما رونمایی شد + ویدیو

قطار برقی تسلا الهام بخش شرکت‌های دیگر

کارشناسان ابراز امیدواری کرده‌اند که با فراگیر شدن قطار Giga Train، شرکت‌های دیگر هم به فکر راه حل‌های حمل و نقل سبز بیفتند و به تسلا ملحق شوند. استراتژی تسلا برای تقویت زنجیره تأمین و افزایش راندمان، می‌تواند در سایر مناطق آلمان به وضوح تکرار شود. در حال حاضر تمرکز این خودروساز روی توسعه حمل و نقل پایدار و رفع چالش‌های لجستیکی بوده و تبلیغی جذاب برای محصولات تسلا است.

قطار برقی تسلا

فناوری باتری قطار برقی تسلا از نوع الکتریک زیمنس موبیلیتی میرو B بوده و برای نخستین بار است که از چنین چیزی در برلین استفاده می‌شود. خوشبختانه مقامات این شهر به دنبال خداحافظی و قطع همکاری با قطارهای دیزلی بوده و تصمیم گرفته‌اند آن‌ها را با نمونه‌های برقی و هیدروژنی جایگزین کنند.

به احتمال زیاد موفقیت Giga Train می‌تواند مسیر را برای توسعه حمل و نقل سبز باز کرده و تأثیر بسزایی در زنجیره تأمین خودروسازان ایجاد کند. نکته جالب این که قطار این خودروساز می‌تواند به کمک قوای محرکه پیشرفته‌اش، تولید گازهای گلخانه‌ای را به حداقل برساند و هزینه‌های عملیاتی برای حمل و نقل پایدار را کاهش دهد.

قطار برقی تسلا

از آنجایی که این قطار می‌تواند به صورت خودکار، روزانه تا 5000 نفر را حمل کند، اثر مثبتی روی مدیریت کارکنان و زنجیره تأمین شرکت‌های خودروسازی می‌گذارد. 4500 کارمند تسلا به طور روزانه و در سه شیفت 8 سرعته با Giga Train جابه‌جا خواهند شد. شهروندان جنوب شرق برلین می‌توانند بدون پرداخت هزینه از این قطار دوستدار محیط زیست استفاده کنند تا کمکی به باز شدن ترافیک شهری کرده باشند. مدیر پروژه تسلا می‌گوید:

ما بسیار خرسندیم که قطار برقی تسلا راه اندازی شده، چرا که به کارگیری این قطار در راستای مأموریت شرکت ما که تسریع حمل و نقل با انرژی‌های تجدیدپذیر است، خواهد بود.

به طور کلی شرکت تسلا معتقد است که باید به جای صنعت حمل و نقل دیزلی از روش‌های پاک‌تر حمایت کرد. حتی زمانی که برای ساخت کارخانه گیگا مجبور به قطع درختان نزدیک برلین شد، برنامه خود را برای کاشت بیش از 1 میلیون اصله درخت در سال 2024 اعلام کرد. هم اکنون در اغلب نقاط دنیا، قطارهای برقی به کمک سیم‌های متصل به سقف آن‌ها حرکت می‌کنند که هزینه زیادی به همراه دارد.

در گجت نیوز بخوانید:
معرفی قطار برقی FluxJet کانادا ، با سرعت 1000 کیلومتر بر ساعت + ویدیو قطار هیدروژنی چین با برد ۱۰۰۰ کیلومتر با موفقیت تست شد: گامی بزرگ به سوی حمل و نقل پاک رکورد سرعت توسط قطار هایپرلوپ چین شکسته شد لوکس ترین قطارهای جهان + عکس و ویدیو

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*