بهترین ساعت هوشمند ضد آب 2024

بهترین ساعت های هوشمند ضد آب که در سال 2024 می‌توان خرید

اینجا تعدادی از بهترین ساعت های هوشمند ضد آب سال 2024 را معرفی می‌کنیم که می‌توانید در استخر یا زیر باران بدون نگرانی روی دستتان ببندید.

علاقمندان به ساعت‌های هوشمند گزینه‌های فراوانی در کلاس‌های قیمتی و عملکردی متفاوت بازار دارند که هریک قابلیت‌های خاصی داشته و می‌تواند نیازهایشان را برطرف کند. اکثر ساعت‌های هوشمند کنونی تا حدی در برابر پاشش ذرات مایع یا عرق کردن دست مقاوم هستند. با این وجود مقاومت کامل در برابر آب تنها توسط برخی ساعت‌های پریمیوم‌تر ارائه می‌شود. بنابراین اگر قصد دارید هنگام شنا کردن در آب ساعتتان را به دست داشته باشید باید اندکی بیشتر برای خرید آن هزینه کنید. در ادامه سعی داریم تعدادی از بهترین ساعت های هوشمند ضد آب سال 2024 را معرفی کنیم که می‌توانید بدون نگرانی حتی در استخر یا زیر بارش شدید باران هم آن‌ها را به دست داشته باشید.

بهترین ساعت های هوشمند ضد آب سال 2024

9 ساعت هوشمندی که در ادامه معرفی می‌کنیم همگی به‌طور کامل ضد آب بوده و می‌توانند برای مدتی طولانی در معرض پاشش یا غرق زدن زیر آب قرار داشته باشند. طبیعتا بسیاری از این ساعت‌ها برای استفاده‌های حرفه‌ای‌تر ورزشی طراحی شده‌اند. با این وجود برخی از آن‌ها نیز کاربری عمومی‌تری داشته و طبیعتا ارزان‌تر هستند.

گارمین سوییم 2

ساعت هوشمند Garmin Swim 2 بر خلاف بسیاری محصولات دیگر این لیست محصولی همه‌کاره نبوده و بیشتر روی اندازه‌گیری سنجه‌های حین شنا متمرکز است. این ساعت هوشمند 250 دلاری قابلیت سنجش پارامترهایی مثل زمان طی کردن یک دور کامل در شنا، سرعت و سنجه‌های SWOLF (کیفیت و بازدهی شنا) را داشته و از برخی قابلیت‌های عمومی ساعت‌های هوشمند مثل سنجش ضربان قلب، اکسیژن خون و دیگر موارد بی‌بهره است.

گارمین سوییم 2

گارمین سوییم 2 را هم می‌توان زیر آب و هم در فضای آزاد به دست بسته و از قابلیت‌های آن استفاده کرد. با این وجود اکثر ویژگی‌های آن صرفا در آب قابل استفاده خواهند بود. تمرکز اختصاصی روی شنا در طراحی یک ساعت هوشمند اسپرت ریسکی بوده که گارمین برای ساخت Swim 2 پذیرفته. با این وجود قیمت مناسب آن باعث شده استقبال قابل قبولی از این ساعت شود.

سامسونگ گلکسی واچ 7

بر خلاف ساعت گارمین سوییم 2، گلکسی واچ 7 سامسونگ محصولی همه‌کاره بوده و کاربری عمومی دارد. این دستگاه با بهره‌گیری از حسگرهای متعدد انواع و اقسام سنجه‌های سلامتی و ورزشی را اندازه‌گیری کرده و علاوه بر آن طراحی ظریف و سبکی هم دارد.

ساعت هوشمند 300 دلاری سامسونگ البته از نظر قابلیت‌ها نسبت به نسل قبلی تغییرات چندانی نداشته است؛ اما همچنان استانداردهای 5ATM و IP68 را برای مقاومت در برابر نفوذ آب و ضد آب بودن کسب کرده و استاندارد نظامی MIL-STD-810H را نیز برای دوام بالا به دست آورده است.

بهترین ساعت هوشمند ضد آب 2024

از جمله قابلیت‌های جدید Galaxy Watch 7 می‌توان به تعبیه هوش مصنوعی برای ارائه توصیه‌های شخصی و پایش انفرادی مشخصات سلامتی اشاره کرد. علاوه بر این، سنجش فشار خون، دمای پوست و برخی موارد دیگر نیز از جمله ویژگی‌های جدید گلکسی واچ 7 سامسونگ نسبت به نسل قبل هستند. برخی از این قابلیت‌ها البته به‌طور اختصاصی در اختیار کاربران اکوسیستم گلکسی سامسونگ است؛ اما حتی با وجود این مساله نیز با یکی از بهترین ساعت های هوشمند ضد آب سال 2024 طرف هستیم.

وان پلاس واچ 2

نسل دوم ساعت‌های هوشمند وان پلاس نیز گزینه‌ای فوق‌العاده برای علاقمندان به دستگاه‌های جان‌سخت و مقاوم است که با ارائه بدنه‌ای مقاوم، کسب استاندارد IP68 و البته در اختیار داشتن تمامی شرایط کسب استاندارد نظامی MIL-STD-810H می‌تواند همراه شما در شنا، کوهنوردی، اسکی یا سایر ورزش‌های سخت و چالش‌برانگیز باشد.

وان پلاس واچ 2

البته ابعاد وان پلاس واچ 2 اندکی بزرگ بوده و استفاده آن برای دست‌های کوچک را دشوار می‌سازد. همچنین قابلیت‌های پایش سلامت و ورزش نیز در این ساعت هوشمند اندکی نسبت به رقبای پریمیوم‌تر ضعیف‌تر هستند. با این وجود قیمت 300 دلاری مهم‌ترین برگ برنده آن در مقایسه با دیگر ساعت‌های هوشمند ضد آب بازار است.

به‌طور خاص، عملکرد عالی سیستم عامل Wear OS، توان پردازشی بالا و شارژدهی بسیار بالای باتری از جمله مهم‌ترین ویژگی‌هایی هستند که OnePlus Watch 2 را به یک دستگاه ایده‌آل تبدیل می‌کنند.

تیک واچ پرو 5

طراحان TicWatch در اقدامی خلاقانه با تعبیه دو صفحه نمایش در ساعت هوشمند جدید خود تیک واچ پرو 5 توانسته‌اند شارژدهی فوق‌العاده‌ای برای آن به ارمغان بیاورند. این دستگاه نمایشگر ال ای دی اصلی را زیر یک پانل ال سی دی ثانویه تعبیه کرده‌اند که در شرایط استندبای اطلاعات کلی مثل زمان، تاریخ، آب و هوا و موارد این‌چنینی را نشان می‌دهد؛ اما مصرف انرژی به‌مراتب کمتری دارد.

بهترین ساعت هوشمند ضد آب 2024

به‌جز این قابلیت خلاقانه، تیک واچ پرو 5 از حسگرهای پریمیوم مثل سنجش اکسیژن خون یا پایش خواب بهره‌مند است؛ هرچند که شاید عملکرد آن‌ها را نتوان چندان دقیق توصیف کرد. علاوه بر این، کسب استانداردهای IP68 و MIL-STD-810H نیز تضمین‌کننده مقاومت و دوام آن در اکثر شرایط سخت از جمله شناست.

مهم‌ترین نکات مثبت ساعت 350 دلاری تیک تاک واچ همان‌طور که اشاره شد طراحی منحصربفرد و شارژدهی استثنایی باتری آن است؛ درحالیکه حضور رقبای قدرتمند با محصولات خوش‌ساخت‌تر مهم‌ترین چالش این دستگاه برای دستیابی به موفقیت به شمار می‌رود.

گوگل پیکسل واچ 2

پیکسل واچ 2 گوگل نیز دیگر ساعت هوشمند توانمندی است که می‌تواند رقیبی قابل قبول برای سامسونگ و وان پلاس برای کسب عنوان بهترین ساعت هوشمند ضد آب سال 2024 باشد. البته این ساعت فقط استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ رطوبت را کسب کرده و نمی‌تواند به‌عنوان دستگاهی اختصاصی برای ورزش‌های آبی به کار گرفته شود.

پیکسل واچ 2

دقت بالا در سنجش پارامترهای سلامتی و ورزشی در کنار طراحی بسیار خوب مهم‌ترین نقاط قوت Pixel Watch 2 به شمار می‌روند؛ هرچند که اندازه بیش از حد بزرگ و شارژدهی تنها یک روزه آن باعث قطعا برخی کاربران را به سمت محصولات دیگر برندها سوق خواهند داد. البته بخش بزرگی از این شارژدهی نه‌چندان عالی به صفحه نمایش همیشه روشن فوق‌العاده باکیفیت آن مربوط می‌شود. همچنین عملکرد روان و اتصال بی نقص به اکوسیستم نرم افزاری گوگل نیز دیگر مزیت‌های نسل دوم ساعت‌های هوشمند گوگل به شمار می‌روند.

اپل واچ سری 9

ساعت‌های هوشمند اپل واچ نیازی به معرفی ندارند؛ زیرا همانند آیفون بهترین و جذاب‌ترین قابلیت‌های ممکن در یک گجت را به کاربران ارائه می‌دهند. نسل نهم از ساعت‌های هوشمند اپل در قیمت‌های مختلفی از 400 دلار (مدل 41 میلیمتری آلومینیوم) تا 430 دلار (مدل 45 میلیمتری) را شامل شده و در برابر هرگونه نفوذ آب مقاوم هستند.

بهترین ساعت هوشمند ضد آب 2024

در نسل نهم این ساعت‌های هوشمند شاهد بهبودهای گسترده‌ای در طراحی تراشه و سیستم کنترل از طریق سوایپ کردن هستیم. همچنین ادغام گسترده با اکوسیستم اپل نیز دیگر مزیت بزرگ این دستگاه در مقایسه با رقبای اندرویدی به شمار می‌رود. برخی از این ویژگی‌ها مثل ردیابی دقیق البته مختص کاربران گوشی آیفون 15 به بعد هستند. اما علیرغم این مساله اپل واچ سری 9 همچنان غنی‌ترین مجموعه از قابلیت‌های نرم افزاری را به شما ارائه خواهد داد.

کوپرتینویی‌ها به‌تازگی نسل دهم ساعت‌های هوشمند خود را با قابلیت‌های جدیدی مثل سنجش دمای آب روانه بازار کرده‌اند. در عین حال اگر این دسته قابلیت‌ها چندان برای‌تان مهم نیستند می‌توانید سری نهم این پوشیدنی‌های اپل را با قیمتی پایین‌تر تهیه کنید.

گارمین ونو 3

گارمین ادعا کرده بود که ساعت هوشمند Venu 3 قادر به ارائه شارژدهی یک هفته‌ای خواهد بود و این ادعا را در عمل نیز ثابت کرد. بنابراین گارمین ونو 3 نه تنها یکی از بهترین ساعت های هوشمند ضد آب سال 2024 است؛ بلکه با اختلاف بهترین پوشیدنی بازار از نظر شارژدهی به شمار می‌رود.

گارمین ونو 3

این ساعت در برخی زمینه‌ها با کم و کاستی‌هایی روبروست. برای مثال، اکوسیستم اپلیکیشن‌های گارمین در مقایسه با رقبایی مثل اپل و گوگل به‌مراتب ضعیف‌تر بوده و عملکرد آن نیز به اندازه رقبا کاربرپسند نیست. البته اکثر قابلیت‌های پایه مورد انتظار از یک ساعت هوشمند پریمیوم در این دستگاه نیز حضور دارند؛ اما تعامل با آن اندکی دشوارتر از رقباست.

در عین حال اگر از این نواقص بگذریم، Garmin Venu 3 با قیمت 450 دلاری خود دستگاهی شگفت‌انگیز با قابلیت‌های متنوع، دوام بسیار بالا و شارژدهی بی‌رقیب به شمار رفته و برای علاقمندان به شنا عالی ارزیابی می‌شود.

سامسونگ گلکسی واچ اولترا

گلکسی واچ اولترا سامسونگ به‌طور قابل توجهی گران‌قیمت‌تر از محصولات پیشین معرفی شده در این لیست است. در عین حال این دستگاه یکی از پرامکانات‌ترین، خوش‌ساخت‌ترین و بادوام‌ترین ساعت‌های هوشمند اندرویدی بازار است که رقیبی مستقیم برای اپل واچ اولترا 2 به شمار می‌رود.

بهترین ساعت هوشمند ضد آب 2024

Galaxy Watch Ultra استانداردهای IP68 و 10ATM و MIL-STD 810H را کسب کرده و هر قابلیت نرم افزاری و سنجشی که فکرش را بکنید را به شما ارائه خواهد داد. از سوی دیگر، رابط کاربری گلکسی واچ اولترا نیز بسیار روان بوده و اتصال آن به اکوسیستم سامسونگ نیز دنیایی جدید را پیش روی‌تان قرار خواهد داد.

بررسی‌های انجام‌شده روی این ساعت همچنین حاکی از عملکرد بسیار دقیق حسگرهای مختلف این دستگاه هستند و به‌طور خاص روی دقت بالای حسگر GPS در مکان‌یابی تاکید کرده‌اند.

در کنار تمامی این موارد اما قیمت 650 دلاری Galaxy Watch Ultra احتمالا جامعه هدف آن را به علاقمندان تکنولوژی و ثروتمندان محدود خواهد کرد.

اپل واچ اولترا 2

با وجود اینکه قیمت بسیار بالای اپل واچ اولترا 2 مشخصا آن را به ساعتی بسیار خاص تبدیل کرده؛ اما نمی‌توان منکر کارآیی استثنایی و قابلیت‌های باورنکردنی آن شد. نسل دوم از ساعت‌های هوشمند سوپر پریمیوم اپل تا عمق 40 متری ضد آب بوده و نه فقط برای شنا، بلکه برای غواصی حرفه‌ای نیز بسیار کارآمد است. اپل واچ اولترا همچنین استاندارد MIL-STD 810H را نیز کسب کرده و استحکامی بی‌رقیب را ارائه می‌دهد.

اپل واچ اولترا 2

این ساعت هوشمند 800 دلاری همچنین از باتری بزرگتری نسبت به سری اصلی اپل واچ بهره برده و روشنایی صفحه نمایش آن بالغ بر 3000 نیست است. این مشخصات اپل واچ اولترا 2 را به بهترین ساعت هوشمند ضد آب سال 2024 تبدیل می‌کند که اگر مشکلی از بابت هزینه‌اش نداشته باشید بی‌رقیب و استثنایی خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*