قرص ورزش

این قرص را بخورید و بشینید، انگار که ورزش کرده‌اید

دانشمندان به یک قرص جدید شبیه‌ساز ورزش دست یافته‌اند که متابولیسم بدن را به‌شدت افزایش داده و بدون هیچ فعالیتی باعث لاغری و تنظیم سیستم گوارش می‌شود.

شکی نیست که بهترین روش برای دستیابی به شرایط فیزیکی ایده‌آل فعالیت فیزیکی و ورزش کردن هدفمند است. با این وجود برخی افراد علاقه‌ای به ورزش کردن نداشته و به بهانه‌های مختلف از انجام آن سر باز می‌زنند. همین مساله باعث شده که برخی دانشمندان حوزه سلامت به فکر ساخت یک قرص بیفتند که اثر ورزش روی بدن را شبیه‌سازی کند.

کپسول سلامتی

این البته نخستین باری نیست که چنین خبری منتشر می‌شود؛ زیرا پیش از این بارها اطلاعاتی راجع به قرص‌ها و کپسول‌های جایگزین ورزش و فعالیت فیزیکی منتشر شده بود. با این وجود نتایج جدیدترین تحقیقات دانشمندان نتایج قابل تاملی در این حوزه به دست آورده و می‌تواند پتانسیل فراوانی داشته باشد.

آیا دانشمندان سرانجام موفق به شبیه‌سازی اثر ورزش با قرص و دارو شده‌اند؟

قرص جدید ورزش توسعه‌داده‌شده توسط دانشمندان در حقیقت با افزایش سطح پاسخ متابولیک بدن فرد اثری مشابه با ورزش و فعالیت فیزیکی یا حتی رژیم فستینگ روی بدن او می‌گذارد. هم ورزش و هم رژیم فستینگ باعث افزایش چشمگیر سطح لاکتات و کتون‌ها در بدن می‌شوند که می‌توانند به‌عنوان سوخت برای تولید انرژی مورد استفاده قرار گیرند.

قرص ورزش

این قرص جدید با استفاده از یک مولکول به نام LaKe اثر ورزش را شبیه‌سازی می‌کند. LaKe در حقیقت یک ترکیب شیمیایی از لاکتات و کتون‌هاست که به بدن فرد کمک می‌کند سطح متابولیسم را به اندازه‌ای شبیه به زمان بعد از ده کیلومتر دویدن با سرعت بالا با شکم خالی برساند.

این کار نه تنها باعث کاهش سطح چربی در خون می‌شود؛ بلکه میزان تولید هورمون‌های سرکوب گرسنگی را نیز افزایش می‌دهد. به‌ادعای The Sun انجام چنین کاری صرفا با رعایت رژیم غذایی بدون قرار گرفتن در معرض خطر جمع شدن نمک‌ها و اسیدهای مضر تقریبا غیرممکن است.

این قرص جدید شبیه‌ساز فعالیت‌های ورزشی البته تا کنون تنها روی موش‌های آزمایشگاهی تست شده؛ اما با توجه به نتایج بسیار امیدوارکننده تست‌های اولیه می‌توان پیش‌بینی کرد که به‌زودی شاهد نخستین تست‌های انسانی آن روی داوطلبان باشیم. مشخصا جامعه هدف این قرص افراد تنبل یا کسانی است که به دلیل مشغله یا هر دلیل دیگر قادر به انجام فعالیت‌های ورزشی روزمره نیستند.

در گجت نیوز بخوانید:
قرص ورزش هم اختراع شد؛ خداحافظی با باشگاه و عرق ریختن محققان دستگاهی را اختراع کرده‌اند که سرعت ورزشکاران را بالا می‌برد! درمان سردرد با ورزش؛ راهکاری موثر و سالم

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*