مکالمه تصویری با واتس اپ

امکان برقراری تماس تصویری به ویژگی‌های پیامرسان قدرتمند واتس اپ اضافه شد

واتس اپ (WhatsApp) از جمله نا‌م‌هایی است که در سراسر جهان خوش می‌درخشد و برخلاف پیام رسان‌هایی مثل تلگرام که در برخی مناطق و یا در برخی کشور‌ها به محبوبیت رسیده‌اند، شهرت جهانی دارد. با وجود هزینه‌ای بودن این اپلیکیشن (0.99 دلار برای هرسال) و همچنین نبود برخی امکانات در آن، به دلیل داشتن محیطی فوق‌العاده جذاب، کاربران به آن وفادار ماندند تا اینکه در دی ماه 1394 استفاده از آن برای همیشه رایگان اعلام شد و در ادامه نیز با اضافه شدن امکان برقراری تماس صوتی و اکنون فراهم شدن برقراری مکالمه تصویری با واتس اپ ، این دسته از کاربران نتیجه صبر خود را گرفتند.

امکان مکالمه تصویری با واتس اپ بالاخره فراهم شد

این برنامه در ابتدا توسط شرکت سهامی واتس‌اپ ساخته شد، اما اکنون در اختیار بزرگترین شبکه اجتماعی دنیا یعنی فیس بوک بوده و به عنوان زیر مجموعه‌ای از آن محسوب می‎شود. فیس بوک با پرداختن به این اپلیکیشن و اضافه کردن قابلیت‌های مختلف همچون امکان برقراری تماس صوتی و اکنون نیز قابلیت مکالمه تصویری با واتس اپ ، به سمتی قدم گذاشت تا تعداد کاربران این پیام رسان را از یک میلیارد عبور داده و یک رکورد از خود برجای بگذارد. گفتنی است از دیگر دلایل محبوبیت این اپلیکیشن، عرضه آن برپایه پلتفرم‌های مختلف (اندروید، iOS و ویندوز موبایل) است.

ورژن جدید واتس اپ از این پس یک ویژگی مهم را در دل خود خواهد داشت که سبب می‌شود حتی کاربران بیشتری نیز به سوی این پیام رسان روی بیاورند. استفاده از قابلیت مکالمه تصویری با واتس اپ بسیار ساده است، به این ترتیب که مخاطب مورد نظر را در لیست مخاطبین خود پیدا کرده و تنها دکمه Video call را لمس می‌کنید. اگر که طرف تماس شما از یک ورژن پشتیبانی کننده از مکالمه تصویری با واتس اپ استفاده کند، تماس زنده شما شکل گرفته و با امکان دیدن چهره فرد مقابل و محیط اطراف وی می‌توانید برای ساعت‌ها به مکالمه بپردازید، در غیر این صورت پیغامی مبتنی بر نیازمندی مخاطب مقصد برای آپدیت ورژن واتس اپ دریافت خواهید نمود.

مکالمه تصویری با واتس اپ
همانند بسیاری دیگر از به روز رسانی‌های پیشین، قابلیت مکالمه تصویری با واتس اپ ابتدا تنها تحت پلتفرم اندروید عرضه شده است و کاربران این سیستم عامل می‌توانند با آپدیت اپلیکیشن خود به نسخه (451462) 2.16.318، از این امکان بهره ببرند. در تست اولیه صورت گرفته، تماس صوتی جابجا شده میان دو طرف مکالمه به خوبی صورت می‌گرفت، اما حتی تحت استفاده از شبکه وای‌فای با پهنای باند 50 مگابایت بر ثانیه، مقدار قابل توجهی کندی در ارسال و دریافت ویدیو مشاهده می‌شد که البته بسیار طبیعی بوده و دقیقا همان دلیلی است که شرکت پیش از ارائه نسخه پایدار، نسخه آزمایشی آن را تنها بر روی یک پلتفرم مورد بررسی قرار می‌دهد.

با فراهم شدن امکان مکالمه تصویری با واتس اپ و در نظر گرفتن تعداد کاربران این پیام رسان که از مرز یک میلیارد نفر نیز گذشته، به نظر می‌رسد که باید فاتحه اپلیکیشن تک منظوره گوگل، یعنی Duo را خواند که تنها برای برقراری تماس تصویری به کار برده می‌شود. همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، از زمان دست گرفتن مالکیت واتس اپ توسط فیس بوک، پیشرفت‌های قابل توجهی بر روی آن صورت گرفته و این اپلیکیشن بیش از پیش به محبوبیت رسیده است، به طوری که توانسته یک رکورد تاریخی و میلیاردی از خود ثبت کند، از همین رو بعید نیست که در آینده‌ای نزدیک شاهد قابلیت‌های جدید و منحصربفرد بیشتری در این اپلیکیشن باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. سلام واتساپ GB دارم تماس تصوری نمیگیره فقط تماس معمولی میگیره