طرح مفهومی سه بعدی کورتانا

ویدیویی شگفت‌انگیز از طرح مفهومی سه بعدی کورتانا

در طرح مفهومی سه بعدی کورتانا شاهد شخصیت این دستیار صوتی هوشمند در دنیای واقعی و در قالب یک هولوگرام هستیم. از مدل سه بعدی کورتانا می‌توان برای انجام امور مختلف و یا پرسیدن سوال استفاده کرد.

وقتی مایکروسافت در سال 2014 دستیار دیجیتال خود را معرفی کرد، به نظر می‌رسید برای طراحی آن از مجموعه علمی – تخیلی Halo الهام گرفته شده و اسم کورتانا نیز بر اساس دستیار هوشمند و همراه همیشگی کاراکتر محبوب این مجموعه یعنی Master Chief بر روی آن نهاده شده است. یکی از طرفداران خلاق این دستیار دیجیتال، پا را از کاربرد کنونی آن فراتر گذاشته و طرح مفهومی سه بعدی کورتانا را برای خانه خود طراحی کرده است.

جرم آرچر (Jarem Archer) که در کانال بسیار محبوب Untitled Network در یوتیوب فعالیت می‌کند، نحوه کار طرح مفهومی سه بعدی کورتانا را با سوال از وی درباره نیاز به برداشتن چتر در آن روز به نمایش گذاشت. طرح مفهومی سه بعدی کورتانا در دستگاهی هرمی شکل به نمایش در آمده و به نظر می‌رسد از چند سری از نمایشگرهای دیجیتال تشکیل شده است.

طرح مفهومی سه بعدی کورتانا

کورتانا در ادامه سوال جرم آرچر، به وی اعلام می‌کند به برداشتن چتر احتیاجی نیست، چرا که پیش‌بینی هواشناسی هوا را آفتابی نشان می‌دهد. وقتی کورتانا پاسخ درخواست کاربر را داد، از محل دور شده و ناگهان ناپدید می‌شود. جرم آرچر در وبلاگ شخصی خود نحوه ساخت طرح مفهومی سه بعدی کورتانا را توضیح داده است. او به این موضوع اشاره کرد که علاقه وی، مشاهده ظاهر یک دستیار دیجیتال به صورت یک هولوگرام واقعی بوده است.

وی برای توسعه هولوگرام سه بعدی کورتانا از ورژن ویندوز 10 این دستیار استفاده و شخصیت آن را با استفاده از اپلیکیشن Unity 3D طراحی کرده است. او با استفاده از یک جفت از دستگاه‌های Kinect اعمال حرکتی شخصیت کورتانا را ترسیم کرده است. جرم آرچر به منظور شبیه‌سازی جابه‌جایی‌های شخصیت مجازی دستیار کورتانا از همسر خود کمک گرفت و از رفت و آمد وی در داخل منزل برای شبیه‌سازی همین عمل در طرح سه بعدی کورتانا استفاده کرد.

در مدل سه بعدی کورتانا از ردیابی چهره به منظور تطبیق تصویر هولوگرافیک با جهت قرارگیری کاربر استفاده می‌شود. وی برای ایجاد محفظه مدل سه بعدی کورتانا دردسر زیادی نداشته و آن را با استفاده از یک پرینتر سه بعدی ساخته است. جرم آرچر در ادامه به منظور فراهم کردن امکان فعل و انفعال خود با دستگاه، یک میکروفون چند وجهی و یک اسپیکر در درون محفظه قرار داد.

کاربردهای طرح مفهومی سه بعدی کورتانا

توسعه‌دهنده طرح به این موضوع مهم اشاره کرد که مدل سه بعدی کورتانا تنها برای پاسخ دادن به سوالات طراحی نشده است و می‌توان با استفاده از آن اعمال خودکار و همچنین پخش موسیقی در سراسر منزل را نیز کنترل کرد. وی وعده داد نحوه کنترل منزل با استفاده از طرح مفهمی سه بعدی کورتانا را در آینده و با انتشار یک ویدیوی دیگر به نمایش خواهد گذاشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. این عالیه
    همه باید به همچین چیزی به نظرم احتیاج داشته باشن