تراشه کایرین 970

تراشه کایرین 970 با سرعت دانلود بالا تاج پادشاهی را از اسنپدراگون 835 می‌رباید!

تراشه کایرین 970 هواوی (Huawei Kirin 970) موفق شده در جدیدترین آزمون‌های R&S سرعت دانلود 1.2 گیگابیت بر ثانیه‌ای را به نام خود ثبت کرده و اسنپدراگون 835 را مغلوب خود کند. این چیپست برای نخستین بار در گوشی هواوی میت 10 قرار خواهد گرفت که اواخر امسال به فروش می‌رسد.

چیپست کایرین 970 شرکت هواوی، نخستین چیپست جهان است که می‌تواند از Cat.18 برای سرعت دانلود و Cat.13 برای سرعت آپلود استفاده کند. این بدان معناست که گوشی‌ها به لطف حضور تراشه جدید هواوی می‌توانند سرعت دانلود 1.2 گیگابیت بر ثانیه‌ای را به نام خود ثبت کنند. این سرعتی است که در یک آزمایش اخیر توسط دو کمپانی Huawei و Rohde & Schwarz به دست آمده است. لازم به ذکر است R&S یک شرکت آلمانی است که با تجهیزات آزمایش و اندازه گیری رادیوهای موبایلی به کمک سازندگان گوشی‌های هوشمند می‌آید.

برای رسیدن به این سرعت، دو شرکت هواوی و R&S از برخی تکنولوژی‌های روز که توسط شرکت‌های مخابراتی استفاده می‌شود، کمک گرفته‌اند که شامل مایمو 4×4 (یک فناوری انتشار امواج) و مدولاسیون کیوآام 256 (256QAM) می‌شود. مایمو مسیرهای اطلاعاتی اضافی بین سایت سلولی و یک گوشی هوشمند ایجاد می‌کند که به افزایش سرعت داده‌ها می‌انجامد. 256QAM ‌نیز تعداد بیت‌های ارسالی را در هر انتقال افزایش می‌بخشد که می‌تواند به افزایش سرعت داده‌ها کمک شایانی کند. “Ai Wei”‌ یکی از مدیران بالارده هواوی در ارتباط با کسب سرعت بالای دانلود توسط تراشه کایرین 970 اینگونه می‌گوید:

ما خوشحالیم که هواوی با تکمیل آزمون‌های شرکت R&S موفق به حصول پیشرفت چشمگیری در صنعت گوشی‌های هوشمند شده است. Kirin 970 اولین تراشه‌ای خواهد بود که از LTE Cat.18 برای دانلود و Cat.13 برای آپلود پشتیبانی می‌کند و به لطف آن سرعت پیوندی 1.2 گیگابیت بر ثانیه‌ای را به دست خواهد آورد. این یک نقطه عطف تازه برای نشان دادن این است که چیپست کایرین ساخت هواوی، بار دیگر پیشرو در صنعت ارتباطات بیسیم LTE-A-pro شده است.

تراشه کایرین 970 علاوه بر سرعت بالا، حاوی پردازشگر مخصوص هوش مصنوعی نیز هست

شما ممکن است متعحب شوید که چگونه تراشه کایرین 970 به کار رفته در گوشی هواوی میت 10 می‌تواند با جدیدترین و قدرتمندترین چیپست ساخت شرکت کوالکام به رقابت بپردازد. تراشه اسنپدراگون 835 کوالکام موفق شده است با پشتیبانی از Cat.16 سرعت دانلود بالای 1 گیگابیت بر ثانیه را به نام خود ثبت کند. در حال حاضر بسیاری از گوشی‌های بالارده بازار همچون سامسونگ گلکسی نوت 8، اچ تی سی یو 11، ال جی وی 30 و اسنشال فون از این چیپست استفاده می‌کنند، اما هیچ شکی نیست که اسنپدراگون 835 باید تاج و تخت پادشاهی خودش را به پرچمدار جدید چیپست‌های کایرین شرکت هواوی بدهد. علاوه بر این، تراشه کایرین 970 حاوی یک پردازنده اختصاصی برای اطلاعات هوش مصنوعی است که مطمئنا می‌تواند از میت 10 یک گوشی بسیار مفید بسازد. این گوشی 19 اکتبر (27 مهر ماه) رسما معرفی خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*