باتری جدید توشیبا SCiB

باتری جدید توشیبا شارژدهی خودروهای الکتریکی را سه برابر می‌کند!

باتری SCiB محصول جدید کمپانی ژاپنی توشیبا (Toshiba)، برای چند برابر کردن ظرفیت منبع انرژی خودروهای الکتریکی است؛‌ با ما در بررسی باتری جدید توشیبا همراه باشید.

برای سازندگان خودروهای برقی افزایش مسافتی که این اتومبیل‌ها با یکی بار شارژ کردن باتری طی می‌کنند، از اهمیت زیادی برخوردار است و به همین دلیل، شرکت‌های مختلف در تلاش برای ارائه طرحی منحصر به فرد در رابطه با این نیاز هستند.

شرکت توشیبا هم به تازگی مدعی ساخت نوعی باتری شده است که به واسطه تکنولوژی شارژ سریع خود، علاوه بر افزایش ظرفیت باتری در خودروهای الکتریکی به میزان سه برابر، در عرض چند دقیقه دوباره شارژ می‌شود. این اختراع توشیبا با نام SCiB که کوتاه شده “Super Charge ion Battery” است، شناخته می‌شود و اولین بار در سال 2007 بود که طراحان شرکت از ساخت آن خبر دادند.

تاکنون شهرت باتری جدید توشیبا به خاطر قابلیت شارژ شدن تا 90 درصد ظرفیت، در مدت پنج دقیقه بوده و ویژگی‌های دیگر آن هم مانند طول عمر ده ساله و امنیت بالا شناخته شده است؛ به همین خاطر شرکت‌هایی مانند میتسوبیشی و هوندا از این محصول در اتومبیل‌های برقی خود استفاده کرده‌اند.

به طور دقیق‌تر می‌توان گفت که سری‌های پیشین باتری SCiB از اکسید تیتانیوم و لیتیوم برای قطب مثبت خود استفاده می‌کردند،‌ اما به واسطه دستاورد جدید مهندسان توشیبا، نسل بعدی این باتری از اکسید تیتانیوم و نیوبیم که در ساختار کریستالی مخصوصی برای ذخیره کاربردی‌تر یون‌های لیتیوم قرار دارد، برای این منظور استفاده می‌کند.

برای آزمایش توانایی‌های باتری جدید توشیبا یک ورژن 50 آمپرساعتی این محصول را موردبررسی قرار داد و اعلام کرد که نسل بعدی تکنولوژی توسعه‌یافته هم مانند نسخه‌های پیشین از امنیت و طول عمر بالایی برخوردار است و بعد از 5 هزار بار شارژ کردن، همچنان بیش از 90 درصد توانایی اولیه خود برای ذخیره انرژی را دارد.

مدیران توشیبا ادعا می‌کنند که با به کارگیری این محصول در یک خودرو الکتریکی معمولی، تنها با شارژ باتری SCiB به مدت 6 دقیقه، مسافتی معادل 320 کیلومتر قابل طی شدن است؛ این رنج در حدود سه برابر مسافتی است که با یک باتری لیتیوم یونی استاندارد طی می‌شود.

باتری SCiB ؛ ابداع جدید توشیبا شارژدهی خودروهای الکتریکی را سه برابر می‌کند!

مقایسه رنج‌های مختلف خودروهای الکتریکی بر اساس مدت‌ زمان شارژ باتری

دکتر اوسامو هوری (Osamu Hori)، یکی از مدیران توشیبا، در رابطه با دستاوردهای تیم باتری SCiB اظهار کرده است که این اختراع با محصولات دیگری که عملکرد خاصی را به میزانی اندک بهبود می‌بخشند متفاوت بوده و به لطف ابداع مهندسان توشیبا، صنعت خودروهای برقی به زودی دگرگون خواهد شد؛ او مدعی شد که تیم مسئول ساخت این باتری به تلاش خود برای بهبود کارایی محصول ادامه می‌دهند و انتظار می‌رود که تا سال 2019، کمپانی‌های مختلف از باتری SCiB برای تامین انرژی خودروهای الکتریکی خود استفاده کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*