آیفون های بعدی

آیفون های بعدی بدون چیپ های مودم کوالکام عرضه می‌شوند

عدم تجهیز آیفون های بعدی اپل به چیپ های مودم کوالکام، یکی از نتایج درگیری‌های اخیر این دو شرکت آمریکایی است؛ موضوعی که احتمالا برای هیچ‌کدام مفید نخواهد بود.

به نظر می‌رسد نبرد پتنتی میان کوالکام و اپل که به درخواست منع فروش گوشی های آیفون در چین منتهی شد، نتایج بسیار بدی برای اهالی سن دیگو داشته است. به گفته خبرگزاری وال استریت، اپل، آیپدها و آیفون های بعدی خود را به گونه طراحی می‌کند که به صورت کامل با مودم‌های ساخته‌شده توسط مدیاتک و اینتل سازگار هستند. این خبر در حالی منتشر می‌شود که پیش‌تر کوالکام گفته بود “مودمی که امکان استفاده از آن در آیفون های بعدی وجود دارد، به صورت کامل آزمایش شده و در اختیار اپل قرار گرفته است.”

تا سال گذشته که اینتل نیز به لیست تامین‌کنندگان اضافه شد، همواره اپل از چیپ های مودم کوالکام به صورت اختصاصی در آیفون های خود استفاده می‌کرد. اما سال گذشته سرعت بالای این چیپ‌ها سبب شد تا اپل با ایجاد گلوگاه در دیگر مودم‌های خود، آنها را با سرعتی یکسان در اختیار کاربران قرار دهد.

در حال حاضر، کوالکام 50 درصد سهم بازار چیپ‌های مودم را در دست دارد؛ در حالی که سهم مدیاتک و اینتل به ترتیب 25 و 6 درصد است. سال گذشته، اپل به عنوان یکی از مشتریان اصلی چیپ‌های مودم کوالکام 20 درصد از فروش این شرکت معادل 3.2 میلیارد دلار را شامل می‌شد. ولی امسال و با اضافه شدن اینتل، انتظار می‌رود این میزان به 13 درصد معادل 2.1 میلیارد دلار کاهش پیدا کند.

کوالکام در زمینه توسعه فناوری 5G جلوتر از رقباست و اولین آیفون مبتنی بر این استاندارد تا سال 2019 می‌تواند عرضه شود. همین موضوع را شاید بتوان یکی از دلایل خوش‌بین بودن استیو مولانکوف (Steve Mollenkopf)، مدیر ارشد اجرایی شرکت کوالکام، نسبت به همکاری مجدد این دو کمپانی در نظر گرفت.

اما آیا با پایان یافتن نبردهای پتنتی، شاهد همکاری دوباره اپل و کوالکام خواهیم بود؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. اسام من نیازی ندارم کار کنم فقد ترفدارشم

    کاره ما ملکه میسازیم میدم تحویله ایوحل ناس

  2. منم بیکار نیستم و شما هم 100 % بیکار نیستی چون نماینده شکرت اپل در ایران هستید 🙂 . از استفاده لفظ بیسوات متوجه شدم که با چه شخصیتی روبرو هستم و من بسیار متاسفم که باعث رنجش خاطر شما شدم . امیدوارم تیزیت و غلاف کنی 🙂 .

  3. اسام من درکم یه کوچول از امساله توی بیسوات بالا تره میای واسه اپل جاهل بازی در می اوری من فک کردم اینتل میزنه مثل تو بیکار نیستم پیگیر باشم

  4. مثل اینکه شما بازهم دچار سوتفاهم شدید ، حرفی از ضعیف بودن هیچ شرکتی نبود . برای شما خیلی تعجب اور بود که شرکت کوالکوم سازنده بوده! گفتم توضیحی بدم و شما رو از گمراهی و جهل در بیارم . الان معنی اجیر شدن این شرکت توسط اپل رو متوجه نشدم ؟ً!!!!
    فکر کنم شما هنوز به بلوغ فکری و علمی نرسیدین که از این ادبیات برای تجارت استفاده میکنید . پیروز و شاد باشی ……….

  5. اسم خودم میدونم اینارو اره همه این شرکتا که گفتی اجیر شدن تا واسه اپل حمالی کنن و اصلا هم بد نیست چون خوده اپله که حرفه اخرو میزنه اونایی که ایراد میگیرن مثله اینه بگیم شرکت بنز یا پرشه یا رولز رویس مانیتورشونو خودشون بلد نیست بسازن پس ضعیفا

  6. در عصر امروز و دنیای تجارت اصلا اقتصادی و عاقلانه نیست که یک شرکت تمام قطعات محصول خودش و تولید کنه و از شرکت های صاحب تکنولوژی و زیر شاخه در این امر استفده میکنن، این همکاری تو تمام زمینه ها از تولید ماشین و هواپیما تا زمینه دارو و غذا وجود داره پس نه توجیه و نه امکان اقتصادی وجود داره که یک شرکت به تنهایی خودش محصول تولید کنه ، دلیل شباهت بسیاری از لوازم موجود در بازار هم همین مساله هستش

  7. سعید
    شما که یکی از طرفدارهای چند اتیشه ایفون هستید بهتره کمی در باره ساخت گوشی توسط شرکت مطبوعت تحقیق کنی و بدونید که بیشتر قطعات گوشی ایفون توسط شرکت های دیگه توسعه و فناوری ساخته میشه . شرکت اپل بیشتر کار طراحی و نرم افزار گوشی رو بعهده داره ( شرکت های ، فاکس کان ، کوالکوم، اینتل، سامسونگ دیسپلی،و چیپ های حافظه گوشی اپل رو میسازن ) به امید اینکه کمی به اطلاعات سرشار شما اضاف شده باشه 🙂

  8. مگه کوالکام میزده!