دانشمند پیشین ناسا تمامی ویدیوهای مشاهده یوفو را زیر سوال برده است

دانشمند پیشین ناسا تمام داستان‌ها و ویدیوهای مشاهده یوفو را زیر سوال برده است

تعداد بیشماری ویدیو مشاهده یوفو (UFO) بر روی اینترنت وجود دارد؛ در همین رابطه، یکی از مهندسان پیشین ناسا دخالت فرازمینی‌ها در این ویدیوها را نقض کرده است.

تنها کافیست که عبارت مشاهده یوفو یا “UFO Sighting” را در موتورهای جستجوی مختلف سرچ کنید تا حجم زیاد داستان‌ها ویدیوهای مختلفی که در این رابطه بر روی اینترنت قرار گرفته‌اند،‌ شما را شگفت‌زده کند؛ از کلیپ‌هایی مربوط به نورهای عجیبی که از نزدیکی ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) عبور می‌کنند گرفته تا تصاویری از اشیا ناشناس مختلف که در آسمان،‌ بر روی زمین و یا زیر آب قرار دارند، تئوری‌های مختلفی در مورد دیده شدن یوفو با این کلیپ ها و داستان‌ها همراه بوده و عده‌ی زیادی هستند که بسیاری از پدیده‌های مبهم و توجیه نشده را به بیگانگان و فرازمینی‌ها ارتباط می‌دهند.

شاید به خاطر سو استفاده این عده باشد که مهندس پیشین ناسا، جیمز ابرگ (James Oberg)، وظیفه بررسی تمامی داستان‌ها و ویدیوهای مشاهده یوفو در سراسر جهان را به عهده گرفته است و تک‌تک این رویت‌ها را به محترمانه‌ترین شیوه‌ی ممکن و با استفاده از اصول علمی، توجیه کرده و نقش حیات فرازمینی در پیدایش آن‌ها را نقض کرده است.

اُبرگ به طور کلی معتقد است که بیشتر موارد دیدن یوفو که تاکنون گذارش شده‌اند و بسیاری از افراد شکاک را از وجود فرازمینی‌ها مطمئن کرده‌اند، چیزی جز پدیده‌های مختلف ستاره‌شناسی و یا مشکلات ادراکی مغز و بدن انسان در فهم وقایع نیست.

این مهندس برجسته در دهه نود میلادی برای آژانس فضایی آمریکا و در قسمت کنترل ماموریت‌های فضایی، کار می‌کرد و پس از خروج از ناسا ‌تصمیم گرفت که به عنوان خبرنگار و تاریخ‌دان هوافضا فعالیت کند؛ اقدامات او برای بررسی مطالب مختلف موجود در مورد مشاهده یوفو هم از چند سال پیش، به صورت حرفه‌ای آغاز شدند.

دانشمند پیشین ناسا تمامی ویدیوهای مشاهده یوفو را زیر سوال برده است

جیمز ابرگ

این اقدامات بر روی توضیح دقیق وقایع ثبت‌شده و رسیدن به درکی درست از دلیل واکنش‌های مختلف مردم پس از دیدن ویدیوها و عکس‌های تهیه‌شده متمرکز هستند و طبق گرفته ابرگ، با هدف نقض موارد مشاهده یوفو بدون دلیل و مدرک انجام نمی‌شوند.

او در یکی از مصاحبه‌هایش می‌گوید که حواس مختلف انسان به صورت پیش‌فرض برای فهم وقایع نسبتا کند و آهسته طراحی شده‌اند و در شرایط محیطی و نوری مخصوص (همانند شرایط فعلی زمین) به خوبی عمل می‌کنند. با این حال بشریت به نوعی یک تمدن محلی است و خارج شدن از جو زمین و قرار گرفتن در شرایطی متفاوت، نسبت آنچه که در اتمسفر سیاره به آن عادت کرده‌ایم، باعث می‌شود که مغز ما گیج شده و در فهم وقایع مشکل داشته باشد.

نمونه‌هایی از توضیحات ابرگ در مورد پدیده‌ی مشاهده یوفو

برخی از مشهورترین رویت‌هایی که توسط ابرگ توجیه شده‌اند، مربوط به داستان‌های مختلف از مشاهده یوفو توسط فضانوردان ناسا و پنهان‌کاری این دانشمندان مربوط می‌شوند؛ این روزنامه‌نگار دلیل اصلی وجود چنین داستان‌هایی را فیلم‌های علمی تخیلی گوناگونی می‌داند که درکی غلط را از فضای خارج از اتمسفر زمین ایجاد کرده‌اند. او در این رابطه می‌گوید که در طول فعالیتش در ناسا به اندازه کافی با ماموریت‌های فضایی آشنایی پیدا کرده است و بیشتر ویدیوهای مشاهده یوفو که توجه زیادی را در میان عموم مردم به خود جلب می‌کنند، چیزی بیشتر از وقوع اتفاقات و پدیده‌هایی عادی، در پس زمینه‌ای غیرعادی (فضا) نیستند.

در ادامه شما را به دیدن یکی از معروف‌ترین ویدیوهای دیده شدن یوفو از طریق دوربین ایستگاه فضایی بین المللی دعوت می‌کنیم:

ابرگ در رابطه با آنچه که در ویدیوی بالا، به نظر شبیه به یک شی ناشناس پرنده است، می‌گوید که با جدا شدن مواد مختلف مانند تکه‌های رنگ، پوسته‌های یخی و یا قطعه‌های کنده‌شده از قسمت عایق فضاپیماها، زباله‌های گوناگون اینچنین در خارج از جو سیاره به وجود آمده و هر چند وقت یکبار، اشکالی مانند آنچه که دیده شد را به وجود می‌آورند. البته این مواد که به طور کلی با نام ” Space dandruff” شناخته می‌شوند، با مفهوم زباله‌های فضایی متفاوت‌ بوده و برای تجهیزات آژانس‌های فضایی خطری ایجاد نمی‌کنند.

در این ویدیو، یوفو مشاهده‌شده به صورت نعل اسب بوده و در کلیپ‌های دیگری که از دوربین‌های ماموریت‌های شاتل ناسا تهیه ‌شده هم شکل‌های مختلفی از اشیا ناشناس پرنده قابل رویت است؛ بر اساس صحبت‌های ابرگ دلیل عجیب بودن ظاهر زباله‌ها این است که در هنگام جدا شدن آن‌ها از فضاپیما، رفتاری مشابه آنچه بر روی زمین اتفاق می‌افتد، دیده نمی‌شود. مواد جدا شده در شرایط خلا به اشکال مختلف در می‌آیند و ظاهری متفاوت و ناشناخته به خود می‌گیرند.

در برخی موارد هم گزارش شده است که مشاهده یوفو از دوربین ISS با غیب شدن و ظهور مجدد شی ناشناس به صورت پشت سر هم و به دفعات، همراه است؛ این اتفاق که با نام «سایه گرگ و میش» (twilight shadowing) هم شناخته می‌شود، زمانی روی می‌دهد که سایه ایستگاه فضایی بین المللی به دلیل قرار گرفتن آن در جلوی نور خورشید، بر روی زباله‌های رهاشده افتاده و باعث غیب شدن آن‌ها می‌شود. با جابه‌جایی این ماهواره بزرگ، سایه ایجادشده حرکت می‌کند و ضایعات فضایی دوباره قابل رویت می‌شوند.

ویدیوی دیگری از دیده شدن یوفو در آسمان کالیفرنیا آمریکا:

در پایان سال 2015 مردم جنوب کالیفرنیا گزارش کردند که نور سفید بزرگی در آسمان شب دیده شده است؛ مدت کوتاهی پس از این اتفاق نیروی دریایی آمریکا گزارش کرد که نور رویت‌شده حاصل حرکت یک موشک غیرنظامی آزمایشی در آسمان بوده که سوخت استفاده‌شده‌ی آن رنگ سفید را ایجاد کرده‌ است.

ابرگ در این رابطه می‌گوید که ما بر روی زمین به دیدن آثار کوچک به جا مانده از حرکت هواپیماهای مختلف عادت داریم و مشاهده دود و بخار ناشی از حرکت چنین وسایل پرنده‌ای نسبتا طبیعی است. با این حال وقتی که وسیله‌ای جدید در آسمان حرکت کند و ردی متفاوت از آنچه گه انتظار می‌رود از خود به جا بگذارد،‌ فهم پدیده برای بسیاری مشکل بوده و در این میان،‌ افراد سودجو با اهداف مختلف، تئوری‌هایی از پرواز فرازمینی‌ها بر فراز شهرها را به اشتراک می‌گذارند.

با این حال ابرگ معتقد است که به منتشر کرده ویدیوهای مشاهده یوفو در اینترنت جنبه‌های مفیدی هم دارد؛ او در مصاحبه اخیر خود گفته است که بررسی تصاویر ارسالی از فضاپیماهای مختلف و کلیپ‌هایی که از پدیده‌های غیرمعمول در سراسر جهان به ثبت می‌رسند، باعث افزایش آگاهی در مورد پیشرفت‌های جدید تکنولوژی و آثار به جا مانده از تجهیزات مختلف در هنگام انجام فعالیت‌های طراحی‌شده برای آن‌ها می‌شود و اطلاع از این آثار در کنار بیشتر کردن بازدهی ماموریت‌های نظامی و فضایی، دانشمندان را از خطرات احتمالی ایجادشده با انجام ماموریت‌ها آگاه می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. all space agency are scam

    فقظ کلمه Nasa Lies یا Moon Hoax یا mars Hoax را سرچ کنید تا به حجم دروغ های ناسا و غیره پی ببرید. بعد اگر خواستید منفی بدید

  2. این هارو کاری ندارم ، ولی چیزی که برام سواله ماجرای یوفو تو تهرانه که مثل اینکه خیلی واقعی بوده و خلبان های جنگنده هم با اون درگیر شدن

  3. دراحادیث صحیح یوفو(بشقاب پرنده)تٱییدشده وبه ملایکه نام برده شده وهروقت به اذن الله ماموریت مهمی داشته باشندبیشترمرعی میشن مثل قبل بعضی زلزله ها-آتشفشانهاو…

  4. بعضی از این شواهدا دلایل دیگ داره و فتوشاپه اما بعضیا واقعیه

  5. فکر میکنم هیچی وجود ندارع فقط ما هستیم و‌ما بعدم میمیریم تموم میشه و میره ، یکی میاد میگه هست ،یکی میاد میگه نیست ، اگه هست کجاس …؟
    مسخره کردن مارو بیان این دنیا رو نجات بدن یاعم بزنن بترکوننش تموم شیم دیگه.
    خدایی زندگی همش همین حقیقت که میبینیم بدون هیچ چیز عجیب و ماورایی تا اینجاش که این بودع .

  6. بابا این ناسا اینقد مهم نیست که هر روز در موردش حرف میزنین اینا هر روز یه چیز میگن