خودروهای ماهیندرا

رونمایی از خودروهای ماهیندرا در تهران اتو شو ؛ پای هندی‌ها هم به ایران باز شد

عظیم خودرو در نمایشگاه خودرو تهران از خودروهای ماهیندرا شامل مدل‌های XU500، KUV100 و پیکاپ اسکورپیو رونمایی کرد تا این شرکت هندی نیز فعالیت خود در ایران را آغاز کند.

روز گذشته، نمایشگاه خودرو تهران 96 (Tehran AutoShow) با حضور مسئولان و خبرنگاران آغاز به کار کرد. عظیم خودرو، یکی از شرکت‌هایی بود که در نخستین روز این رویداد مهم از جدیدترین محصولات خود رونمایی کرد. این شرکت در حضور خبرنگاران رسانه‌ها و برخی از مسئولان، خودروهای ماهیندرا ایکس یو وی 500 (Mahindra XUV500)، کی یو وی 100 (Mahindra KUV100) و پیکاپ اسکورپیو (Mahindra Scorpio) را معرفی کرد.

خودروهای ماهیندرا

بابک وطن خواه، مدیرعامل شرکت عظیم خودرو در مراسم رونمایی از خودروهای ماهیندرا اعلام کرد در حال حاضر این خودروهای هندی به 20 کشور دنیا صادر می‌شود و گردش مالی این شرکت حدود 18 میلیارد دلار است. به گفته وطن خواه، تولید سه محصول ماهیندرا از سال آینده در عظیم خودرو آغاز خواهد شد. با این حال تا زمان شروع تولید و پس از بازگشایی ثبت سفارش خودروهای وارداتی، تعداد محدودی خودرو کامل وارد کشور می‌شود.

خودروهای ماهیندرا

قیمت حدودی خودروهای ماهیندرا در ایران

رضا عظیمی، رئیس هیات مدیره عظیم خودرو نیز در این مراسم در مورد قیمت خودروهای ماهیندرا در ایران اظهار کرد:

تولیدات جدید این شرکت در رنج قیمتی 50 تا 60 میلیون تومان و با تیراژ 7 تا 10 هزار دستگاه خواهد بود. قیمت پیکاپ این شرکت نیز بین 80 تا 90 میلیون تومان است.

پراوین شاه، مشاور ارشد گروه ماهیندرا نیز عنوان کرد همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور ایران و هند طی دو دهه گذشته همواره رو به رشد بوده و حجم معاملات تجاری بین دو کشور از مرز 9 میلیارد یورو در سال 2016 عبور کرده است. وی همچنین تاکید کرد که فروش این محصولات از جولای 2018 (تیر-مرداد 1397) به بعد در ایران آغاز خواهد شد.

خودروهای ماهیندرا

به این ترتیب در نمایشگاه خودرو تهران از آخرین نسخه خودروهای هندی ماهیندرا شامل XUV500 بنزینی با گیربکس اتوماتیک و بهترین تکنولوژی‌ها و امکانات رفاهی، خودروی اس یو وی کامپکت KUV100 بنزینی با طراحی جالب و جسورانه و نسل جدید وانت اسکورپیو با پیشرانه دیزلی توربوشارژ و گیربکس دستی 6 سرعته و قابلیت بکسل 2.5 تنی رونمایی شد.

خودروهای ماهیندرا

خودروهای این برند هندی به کشورهایی چون آفریقای جنوبی، تونس، استرالیا، نیوزلند، ایتالیا، شیلی، پرو، فیلیپین و تایوان صادر می‌شود. همچنین این گروه، تنها شرکتی است که در هند در زمینه تولید خودروهای برقی فعالیت می‌کند. نکته قابل توجه، طراحی خودروهای ماهیندرا است که بیشتر بر اساس سلیقه مردم هند طراحی شده و کمی با سلیقه مشتریان ایرانی تفاوت دارد. حال باید دید آیا عظیم خودرو با عرضه این محصولات در بازار ایران می‌تواند به موفقیت و فروش خوبی دست پیدا کند یا خیر؟