اسکنر اثر انگشت درون نمایشگر سینپتیکس

سینپتیکس از اسکنر اثر انگشت درون نمایشگر خود رونمایی کرد؛ احتمال حضور در گلکسی اس 9

شرکت سینپتیکس از اسکنر اثر انگشت درون نمایشگر خود به نام Clear ID FS9500 رونمایی کرد. احتمالا گوشی های خانواده گلکسی اس 9 سامسونگ نخستین میزبانان این اسکنر در سال آینده باشند.

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های جدید در صنعت گوشی های هوشمند امسال در واقع هیچگاه بر روی یک گوشی استفاده نشد. ما در مورد اسکنر اثر انگشت درون نمایشگر صحبت می‌کنیم. در رده نخست، شایعات خبر از حضور چنین تکنولوژی در دو گوشی گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ می‌داند. زمانی که آن‌ها معرفی شدند، عملا دیدیم که فاقد این اسکنر مدرن هستند تا در انتظار حضور آن بر روی گوشی های گلکسی نوت 8 و یا آیفون ایکس اپل باشیم. باز هم در این کار ناموفق بودیم!

سرانجام مینگ چی کو، تحلیلگر ارشد کمپانی KGI Securities عنوان کرده است که گلکسی نوت 9 سامسونگ نخستین گوشی این برند کره‌ای است که به یک اسکنر اثر انگشت درون نمایشگر مجهز خواهد بود. نکته جالب اینجاست که یکی از مدیران اپل عنوان کرده است این شرکت هیچگاه به استفاده از نسخه درون نمایشگر تاچ آیدی فکر هم نکرده است و از همان ابتدا قرار بوده آن‌ها از یک فیس آیدی در آیفون ایکس خود استفاده کنند. تمامی این مباحث نشان می‌دهد که اپل در استفاده از یک اسکنر اثر انگشت درون نمایشگر گوشی خود شکست خورده است و نقشه بعدی آن‌ها برای قرار گیری تاچ آیدی در قسمت پشتی آیفون ایکس نیز مناسب نبوده است.

صبح امروز، کمپانی سازنده سنسورهای بیومتریک سینپتیکس رسما از نخستین اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر توسعه داده شده خود با نام “Clear ID FS9500” پرده برداری کرد. این اسکنر که برای استفاده در گوشی هایی با نمایشگر تمام صفحه کم حاشیه طراحی شده است، با استفاده از لمس یک نقطه خاص از شیشه نمایشگر عمل خواهد کرد. این کمپانی می‌گوید که تولید انبوه این اسکنر اثر انگشت آغاز شده است و توسط 5 تولیدکننده برتر گوشی های هوشمند و بر روی یکی از محصولات آن‌ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

اسکنر اثر انگشت درون نمایشگر سینپتیکس

اسکنر اثر انگشت درون نمایشگر جواب سامسونگ به فیس آیدی اپل

اما کدام گوشی ها نخستین برا از این تکنولوژی شرکت سینپتیکس استفاده خواهند کرد؟ این شرکت در بیانیه رسمی خود عنوان کرده است که «همراه با حرکت سریع صنعت به سمت استفاده از نمایشگرهای اولد کم حاشیه Infinity، جایگاه طبیعی این سنسور در زیر نمایشگر خواهد بود». این بدان معنا خواهد بود که احتمالا گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ نخستین گوشی های تجهیز شده به این اسکنر جدید سینپتیکس هستند. به نظر می‌رسد که سامسونگ می‌خواهد با استفاده از این تکنولوژی به جنگ فیس آیدی اپل برود. در زیر مصاحبه‌ی کوین باربر، مدیر بخش موبایل سینپتیک را در این رابطه می‌خوانید:

مشتریان اثر انگشت احراز هویت در جلوی گوشی را ترجیح می‌دهند و همراه با حرکت سریع صنعت به سمت استفاده از نمایشگرهای اولد کم حاشیه Infinity، جایگاه طبیعی این سنسور در زیر نمایشگر خواهد بود.  سنسور اثر انگشت Clear ID سینپتیکس سریع‌تر، قابل اعتمادتر و به مراتب ایمن‌تر از تمامی سیستم‌های بیومتریک جایگزین است و این تکنولوژی اپتیکال یک حرکت بزرگ در بازار گوشی های هوشمند را به وجود خواهد آورد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. طرح و اختراعی که از اپل دزیدن

    • خداییش خیلی باحالی حاج سعید، امروز خیلی خیلی نارحت بودم ، با دیدن جوابت کلی خندیدم و حال کردم ، نمیدونم چی بگم ، ?????????