پیش گویی های نوستراداموس

10 مورد از پیش گویی های نوستراداموس که به طور باورنکردنی تبدیل به واقعیت شدند

پیش گویی های نوستراداموس به طور خارق‌العاده و باورنکردنی درست از آب درآمده‌اند. پیش بینی های نوستراداموس در حالی تبدیل به واقعیت می‌شوند که حدود چند صد سال از زمان مطرح شدن آن‌ها می‌گذرد.

میشل دو نستردام یا نوستراداموس منجم و پزشک فرانسوی است که بین سال‌های 1503 تا 1566 زندگی می‌کرد. اما، شهرت وی به خاطر پیش گویی‌هایی است که همگی با گذر زمان تبدیل به واقعیت شده‌اند. البته محبوبیت دیوان او که در سال 1555 به چاپ رسید نیز کم نیست، دیوانی که از 353 رباعی تشکیل شده است.

اگرچه بسیاری از محققان دانشگاهی عقیده دارند وجود ارتباط بین رباعی‌های وی و برخی حوادث پدید آمده در سطح دنیا سو تفاهماتی بیش نبوده و در برخی موارد از آن‌ها سو برداشت شده است، اما میلیون‌ها انسان در سراسر جهان عقیده دارند پیش گویی های نوستراداموس نمی‌توانند اتفاقی باشند.

پیش گویی های نوستراداموس

در ادامه به ده مورد از پیش گویی های نوستراداموس که طی گذر زمان تبدیل به واقعیت شده‌اند می‌پردازیم. باور اتفاقی بودن آن‌ها و یا وجود ارتباط بین صحبت‌های نوستراداموس با وقوع آن‌ها به عقیده شخصی هر فرد برمی‌گردد، چنان که هم‌اکنون نیز در سراسر دنیا، افراد در مواجهه با پیش گویی های نوستراداموس به دو دسته تقسیم شده و فقط یک دسته به آن‌ها ایمان دارند. در ابتدا نوشته‌های نوستراداموس را بیان کرده و سپس زیر آن‌ها، تحلیل‌های وارد شده را ذکر می‌کنیم.

پیش از همه درباره پیش گویی های نوستراداموس در نظر داشته باشید یکی از دلایلی که پیرامون صحبت‌های وی شبهات زیادی وجود دارد، دو پهلو و گنگ بودن سخنان این فرد است، به همین دلیل ممکن است منظور صحبت‌های وی را درک نکرده و یا برداشت متفاوتی از آن چه دیگران دارند داشته باشید.

بمب اتمی

“نزدیک دروازه و درون دو شهر، تازیانه‌هایی وجود خواهد داشت که شبیه به آن‌ها هیچ جایی دیده نشده است. همچنین قحطی در طاعون، تقلای و گریه مردم برای دستیابی به آسودگی و دعای به جانب خدای فناناپذیر دیده می‌شود.”

بمب اتمی

بسیاری عقیده دارند این متن می‌تواند به چندین جنایت جنگی پدیده آمده طی تاریخ مربوط باشد، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد این دقیقا حال و روزی است که مردم ناکازاکی بعد از افتادن بمب اتمی بر سر شهر خود داشتند.

مرگ هانری دوم

“شیر جوان بر شیر پیر در زمین مسابقه و تنها طی یک رقابت غلبه می‌کند. او چشمانش را از طریق یک قفس طلایی سوراخ کرده، دو زخم یکی را ساخته و در نهایت طرز بی‌رحمانه کشته می‌شود.”

هانری دوم فرانسه

در تابستان سال 1559، پادشاه هانری دوم فرانسه که در متن به شیر پیر تعبیر شده است، تصمیم گرفت با یکی از کاپیتان‌های خود که در نوشته بالا نقش شیر جوان را دارد به وسیله نیزه مبارزه کند. در این مبارزه، نیزه کاپیتان شکست و یک تکه به درون چشم و تکه‌ای دیگر به درون سر هانری دوم فرو رفت. این پادشاه بعد از تحمل ده روز درد در نهایت از دنیا رفت. نکته جالب‌تر این که هر دو مبارز در سپرهای خود شیر داشتند.

هیتلر

“از اعماق غرب اروپا، کودکی از مردم فقیر به دنیا آمده و با زبان خود لشگر را اغوا خواهد کرد. محبوبیت وی در سرتاسر شرق گسترش پیدا می‌کند. حیوانات عجیب و غریب و گشنه از رودخانه‌ها عبور می‌کنند. بخش عمده‌ای از میدان جنگ در مقابل هیستر قرار خواهد گرفت. در قفس آهن، بهترین آن‌ها ظهور خواهند کرد، وقتی که فرزند آلمان هیچ چیزی را مشاهده نمی‌کند.”

آدولف هیتلر

هیتلر در بیستم آوریل 1889 در شرق اروپا و در خانواده‌ای فقیر به دنیا آمد. مهارت‌‌ و روش وی در سخنرانی بی‌نظیر بود و به همین روش توانست ملت خود را به دست به عمل شدن فرا بخواند. عقیده بر این است که هیستر در متن مربوط به پیش گویی های نوستراداموس اشتباه نوشتاری دارد (و در واقع همان هیتلر است).

ارتش آلمان به فرانسه حمله کرد که در متن بالا به رد شدن حیوانات وحشی از رودخانه تعبیر می‌شود. همچنین عقیده بر این است که عبارت میدان جنگ بزرگتر به موجودات فضایی اشاره دارد که در جنگ، هیتلر را شکست دادند.

آتش لندن

“خون دادگر در لندن تقصیر کرده و از طریق روشنایی شش (نفر) را خواهد سوزاند. بانوی باستانی از ارتفاعی بلند به پایین سقوط کرده و تعدادی از همان فرقه کشته خواهند شد.”

آتش سوزی بزرگ لندن

در سال 1666 آتش بزرگی بر جان شهر لندن افتاد. این آتش از یک نانوایی آغاز شد، اما طی سه روز کل شهر شهر در زمان قرون وسطی را به آتش کشید. طی این حادثه، نزدیک به 13 هزار خانه و 87 کیسا در آتش سوخته و نزدیک به 80 هزار نفر بی‌خانمان شدند. طبق اطلاعات ثبت شده، تنها 6 مرگ گزارش شده است. این مورد نیز یکی از دقیق‌ترین پیش گویی های نوستراداموس محسوب می‌شود.

حادثه یازدهم سپتامبر (برج‌های دوقلوی مرکز تجارت جهانی)

“آتش‌سوزی بسیار بزرگ از مرکز زمین سبب لرزش‌هایی در شهر جدید خواهد شد. دو صخره بزرگ برای مدتی طولانی به جنگ پرداخته و رودخانه قرمز خواهد شد”

یازدهم سپتامبر 2001

عده زیادی عقیده‌ دارند متن بالا از پیش گویی های نوستراداموس مربوط به حادثه یازدهم سپتامبر سال 2001 بوده و فاجعه برخورد دو هواپیما به برج‌های دوقلوی مرکز تجارت جهانی به دست گروه تروریستی القاعده را شرح می‌دهد.

قتل جان اف کندی

“مرد بزرگ در روز روشن به وسیله صاعقه مورد اصابت قرار می‌گیرد. یک عمل شیطانی با دادخواهی کردن آن را پیش‌بینی کرد. طبق پیش‌بینی‌ها، فردی دیگر در شب خواهد افتاد (مورد اصابت قرار خواهد گرفت). مناقشه در ریمز، لندن و یک بیماری فراگیر در توسکانی (شیوع پیدا می‌کند).”

جان اف کندی

پیش از این که جان اف کندی در بیست و دوم نوامبر سال 1963 مورد اصابت گلوله قرار بگیرد و جان خود را از دست بدهد، چندین مرتبه از سو قصدهایی که به او شده بود جان سالم به در برد. در متن بالا مرد بزرگ به جان اف کندی تشبیه می‌شود. بابی کندی نیز در شب پنجم ژوئن سال 1968 یعنی پنج سال بعد کشته شد.

ناپلئون

“پو، نی و لوران بیشتر از خون، برای شنا در ستایش و گریختن از برخوردگاه مورد بزرگتر، در آتش خواهند بود. او از ورود به پویوس امتناع می‌کند، (اما) مورد فاسد و حبس شده آن‌ها را نگاه خواهند داشت.”

ناپلئون بناپارت

پو، نی و لوران نام سه شهر در فرانسه هستند. عقیده بر این است که نوشتن نام آن‌ها تماما با حروف بزرگ نشان می‌دهد چیزی به صورت رمز شده درون کلمات نهفته است. اگر کلمات را جابه‌جا کنید، عبارت NAPAULON ROY و یا ناپلئون به عنوان پادشاهی در فرانسه به دست می‌آید. ناپلئون نسل نجیبی نداشت و دو تن از پاپ‌های زمان خود را زندانی کرد.

فرود بر خاک ماه

“او به گوشه‌ای از لونا (الهه ماه) سفر خواهد کرد، جایی که او در آن ضبط شده و بر روی خاکی غریب پای خواهد گذاشت. میوه‌های نارس، افتضاح و سرزنشی بزرگ به بار خواهند آورد اما برای یک نفر ستایش به ارمغان می‌آورند.”

فرود بر خاک ماه

این مورد یکی از جنجالی‌ترین پیش گویی های نوستراداموس است و به سفر فضانوردان به ماه اشاره می‌کند. در اینجا نیز عقیده بر این است که سفر به ماه خیالی بوده و فضانوردان تنها در فیلمی ساختگی بر روی ماه ضبط شده‌اند. نوستراداموس از واژه عقاب به عنوان کنایه از آمریکا استفاده می‌کند. به عقیده برخی نمی‌توان خطاب شدن آمریکا به عنوان عقاب و ساختگی بودن سفر به ماه توسط این کشور را اتفاقی دانست.

شارل دوگل

“پادشاه هرکول رم و انمارک که سه مرتبه “دوگل” لقب گرفته است ایتالیا را رهبری خواهد کرد.”

شارل دوگل

شارل دو گل سه مرتبه رهبر فرانسه بود. او یک وزیر کابینه فرانسوی، رییس جمهور این کشور و رهبر نیروهای فرانسوی آزاده بوده است.

لوییس پاستور

“چیز گم شده برای چندین قرن کشف خواهد شد. پاستور به عنوان صورتی خدا مانند مورد ستایش قرار می‌گیرد. این در حالی است که ماه چرخه خود را کامل کرده است، اما طبق دیگر شایعات، او مایه آبروریزی خواهد بود.”

لوییس پاستور

لویی پاستور با کشفیات خود از جمله کشف پوسیدگی میکروبی خدمت زیادی به جامعه بشری کرد، اما طبق داستانی که مدتی قبل منتشر شد، پاستور در نوشتن نحوه تولید واکسن سیاه زخم به نوعی خوانندگان را گمراه کرده است.

و اما انتخاب شدن دونالد ترامپ

یکی دیگر از پیش گویی های نوستراداموس به عقیده معتقدان وی، انتخاب شدن ترامپ به عنوان رییس جمهور آمریکا است. نوستراداموس در یکی از نوشته‌های خود گفت: “بزرگترین (آدم) بی‌حیا و بی‌پروا، به عنوان رهبر ارتش انتخاب خواهد شد. او در (ایجاد) درگیری و نزاع جسور و گستاخ است. پل شکسته خواهد شد و شهر از ترس مدهوش می‌شود”

همانطور که گفتیم، یکی از دلایل صحیح دانستن پیش گویی های نوستراداموس چند پهلو بودن صحبت‌های این فرد است که سبب می‌شود بتوان از نوشته‌ها او برداشت‌های زیادی کرد، اما تعدد وجود چنین نوشته‌هایی انسان را به فکر وا می‌دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

25 دیدگاه

  1. توی قهوه تلخ اسم نقش رضا نیکخواه(پیشگوی دربار)نوسترا آقا خان داموس الملک نبود؟

  2. شماها ماشالله همه بزنم به تخته یک پروفسورید بهتر که یکمی باعقل وتدبیر روی این بحثها وارد شد اینده ای که ایجاد نشده چطور یک فردی می تونه درباره اون قضاوت کنه همه اینها فقط شایعه بیش نیست که دارن چیزهای رو بر مردم جهان تحمیل می کنند تا جامعه رو اون طور که می خوان پیش ببرند اینده وزمان همه چیز در دستان خداست واختیارش رو به ما داده انطور که بخواهیم رقم بزنیم

  3. ((من هم پیش بینی می کنم اگر محکم به تخته ای ضربه بزنید صدایی می شنوید ))
    ما رو بگو گفتیم که یه اتفاق طبیعی رو پیش بینی کرده

  4. اخه شما وقتی نمیدونید چرا حرف الکی میزنید اسمه اصلیش نوسترا اداموس بود و زن من یکی از کتایاسه قدیمیشو دیدم بابا زن بوده عجب خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

  5. همش چرتو پرته بابا اینا رو باور نکنید

    • با سلام
      یه سوال ، من خودم یه چیزی رو که مینویسم رو کاغذ رو نمیتونم به مدت مثلا ۵ سال یا۱۰ سال نگه دارم (واقعیت)مگر اینکه چالش کنم بعد آدرسش رو به کسی بدم و…. و یا در آینده به صورت اتفاقی پیدا بشه که اونموقع کاغذ تجزیه شده رفته ،تصمیم با خودتونه.

      • اول باید مطالعه کرد و بعد گفت اینکه پیشگویی های اهل بیت بهترین هستن دوم اینکه این دلیل نمیشه میبینی کتابهایی از قرن سه یا چهار مونده هنوز بماند که طرف تو قرن شانزدهم بوده و اینکه خیلی از حرفاشو دو پهلو زده و تاریخ مشخص نکرده چون در اون موقع کسایی که پیشگویی میکردم رو به عنوان جادوگر میکشتن برا همین این کارا رو نکرده و خیلی از کتاباشو آتیش زده

  6. میخواین منم واسطون حرفای گنگ و چند پهلو بزنم بعد ربطش بدم به یه چیزی کف منین؟؟؟ یکی از زرنگ بازیاش این بوده که تاریخی هم مشخص نکرده تا حتی شده ۱۰۰۰ سال بعد یه اتفاقی باهاش جور در بیاد

  7. نیسترا داموس بهر صورت خواسته تصورات ذهن خود را باز گو کند. همه انسان ها مخصو صا آنان که علم نیا موخته اند در اثر زیاد اندیشیدن گا هی دچار هزینه می شوند چه بسا به واقعیت در بیایند.این مرد مجنون یا دیوانه یا ذی شعور نبوده خواسته پیام های بده شاید از ترس دشمن اش کمی با رمز ور از باید بتر رمز گشایی کرد.

  8. این مرد نیسترا راموس رویا های خود را باز مو کرده .مجنون یا دیوانه بوده یا نه معلوم نیست .احتما لن زیاد می اندیشیده.بهر صورت چیز های گفته ولی چرا رک تر صریحتر بیا نکرده شاید از ترس دشمنانش…!

  9. جالب بود، و این خیلی خوب بود که نخواستید طرف پیشگو رو بگیرید یا برعکس، فقط مطلب رو گذاشتید با توضیحات ، و این مخاطب هست که تصمیم میگیره کدوم رو قبول کنه و کدوم رو قبول نکنه، فقط در متن مربوط به سفر به ماه کلمه «ضبط» برام جالب بود، این کلمه چطور در زمان نوستراداموس میتونه وجود داشته باشه؟

  10. عالیه..به نظر من پل شکسته خواهد شد همون برجام و ما هم مدهوش میشیم و به فنا میریم… روحمون شاد

  11. اینا همش چرتو پرته ناسترداموس کیه دیگه

    گجت نیوز یه سایت علمیه . درج این پست برای تفریح و شوخی خوبه ، اما نه در جهت علم و واقعیت

  12. خیلی جالب بود از این کارا بیشتر انجام بدید

  13. عشقه، بدجور قبولش دارم

    کسی می دونه از کجا میشه نوشته هاش گیر آورد؟؟؟

  14. خیلی حرف هاش دو پهلوئه!

    مثلا هیتلرش آره، دقیق و منطقی بود اما 11 سپتامبر یا این مورد آخر به نظر من اینطوری نبود

    سپاس بابت ترجمه مطلب

  15. متن رو خوب نوشتید. جبهه گیری نکردید و کاملا منصفانه بود. ولی در کل چیزی که من متوجه شدم اینه که پیشگویی درست حسابی نداشته.

  16. غلط املاییها هم که …..
    هیلتر،لشگریان،روشنبه و ….
    ویراستاری چیزی ندارین
    بعد شکست هیتلر از ادم فضاییها؟