عکس سلفی

بینی کاربران در عکس سلفی 30 درصد بزرگتر دیده می‌شود!

در زمان گرفتن عکس سلفی اجزای صورت شما به خاطر اعوجاج پدید آمده به شکلی متفاوت از نمونه آن‌ها در واقعیت دیده می‌شوند. اما علت این اتفاق چیست و چطور می‌توان یک عکس سلفی بدون نقص گرفت؟

بر اساس یک مطالعه، بنابر دلایلی خاص، صورت کاربران در عکس‌های سلفی نسبت به حالت واقعی آن تفاوت داشته و بینی آن‌ها بزرگتر از حد معمول به نظر می‌رسد. بر اساس گفته‌های محققان وقتی حین گرفتن عکس سلفی دوربین موبایل را به صورت خود نزدیک می‌کنید، بینی چیزی حدود 30 درصد در تصویر ثبت شده بزرگتر از حالت عادی به نظر خواهد رسید.

در عصر سلفی گرفتن، وقتی یک موقعیت و صحنه خوب برای گرفتن چنین عکسی پیدا می‌کنید، احتمالا خیلی سریع گوشی هوشمندتان را از جیب بیرون آورده و چند تصویر از خود ثبت خواهید کرد. اما به احتمال زیاد حین بارگذاری آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی از این کار منصرف می‌شوید، چرا که این عکس همان چیزی نیست که انتظارش را داشتید و صورت شما در عکس به بدترین شکل ممکن به نمایش درآمده است.

عکس سلفی

دغدغه سلفی و در ادامه ثبت شدن صورت کاربران به شیوه‌ای غیر قابل قبول در عکس‌ها به اندازه‌ای چالش برانگیز شده که برخی با تصور ایراددار بودن ترکیب صورتشان، اقدام به انجام جراحی‌های زیبایی بر روی آن می‌کنند!

بر اساس یک گزارش آکادمی جراحان پلاستیک و بازسازی صورت در آمریکا، 55 درصد جراحان اعلام کرده‌اند علت مراجعه افراد به آن‌ها به منظور دست بردن در ترکیب صورت خود و بازسازی آن، زیباتر کردن عکس‌های سلفی و در نتیجه افزایش جذابیت خود در شبکه‌های اجتماعی است! شاید عده‌ای از این افراد اگر می‌دانستند چطور باید در زمان گرفتن عکس سلفی از بزرگ دیده شدن بینی خود جلوگیری کرد، هرگز صورت خود را زیر تیغ جراحی نمی‌بردند!

تصاویر سلفی ثبت شده توسط دوربین‌های موبایل به خاطر اعوجاج پدیده آمده توسط این نوع لنزها حین نزدیک بودن به صورت، اجزای صورت کاربر را آن طور که باید نمایش نداده و برخی قسمت‌های آن همچون بینی را بزرگتر از حالت طبیعی نمایش می‌دهند، به طوری که تا 30 درصد احتمال افزایش اندازه بینی در عکس وجود دارد. این نتیجه پروژهشی است که به تازگی در مجله جراحی پلاستیک صورت JAMA منتشر شده است.

عکس سلفی

بهبود عکس سلفی بسیاری را به عمل جراحی زیبایی ترغیب می‌کند!

بوریس پسهاور (Boris Paskhover) به عنوان نویسنده مقاله و یک دستیار پروفسور در دانشکده پزشکی راتگرز معتقد است افراد جوان و بزرگسال دائما در حال ثبت تصاویر سلفی به منظور قرار دادن در شبکه‌های اجتماعی هستند. آن‌ها تصور می‌کنند این عکس‌ها دقیقا موجودیت آن‌ها و شکل ظاهری واقعی‌شان را به تصویر می‌کشند، در حالی که چنین چیزی صحت ندارد. این موضوع بر روی احساسات ‌آن‌ها تاثیر منفی می‌گذارد. او برای تغییر دادن نظر کاربران درباره خود و ظاهرشان اعلام کرد افراد باید بدانند گرفتن عکس سلفی از خود و سپس تماشای آن، همانند قرار گرفتن در مقابل آینه‌های مقعر و محدبی است که صورت انسان را به شکلی خنده‌دار نمایش می‌دهند.

عکس سلفی

اهمیت فاصله کانونی لنز در ثبت پرتره

به عقیده محققان، خوشحالی و یا ناراحتی کاربران از عکس‌های سلفی خود باید به عنوان یک موضوع گسترده در سطح جامعه مورد توجه قرار بگیرد، چرا که اغلب جوانان از دلایل علمی و فیزیکی مربوط به اعوجاج عکس حین سلفی گرفتن از فاصله نزدیک مطلع نبوده و به همین دلیل دچار سرخوردگی می‌شوند و یا حتی اعتماد به نفس کاذبی به دست می‌آورند.

اما بعد از پی بردن به بروز اعوجاج حین گرفتن سلفی و به وسیله به کار بردن چند ترفند عکاسی می‌توان سلفی‌های بسیار بهتری در مقایسه با قبل گرفت و به نتیجه مورد نظر رسید، بدون این که نیازی باشد برای جذابیت بیشتر در شبکه‌های اجتماعی خود را به دست جراحان سپرد. همه چیز به فاصله و زاویه دوربین از سوژه بستگی دارد.

عکس سلفی

برای گرفتن یک عکس سلفی دارای کمترین میزان اعوجاج ممکن، باید اطلاعات بیشتری درباره لنز دوربین‌های موبایل و کار آن‌ها به دست بیاورید. بر اساس گفته‌های یک عکاس با نام رفی لتزتر (Rafi Letzter)، هر فاصله کانونی یک لنز دوربین، میزان اعوجاج پدید آمده در اشیایی که در حال ثبت تصویر از آن‌ها است را تغییر می‌دهد. به همین دلیل هر فاصله کانونی برای ثبت تصویر از منظره و شیئی خاص مناسب است.

اگر تصمیم دارید از سوژه‌ای که در فاصله‌ای دور قرار دارد یک کلوز آپ ثبت کنید، به یک لنز زوم (تله) نیاز خواهید داشت. اگر علاقه شما جای دادن تعداد اشیای بیشتر در قاب تصویر بدون نیاز به عقب رفتن و دور شدن از سوژه اصلی است، باید به سراغ لنزهای دارای زاویه بسیار باز (سوپر واید) بروید.

لنزی که عکاس‌ها به منظور ثبت تصاویر پرتره مورد استفاده قرار می‌دهند اغلب چیزی بین این دو بوده و فاصله کانونی آن بین 50 میلی‌متر تا 85 میلی‌متر است. به این ترتیب و با در نظر گرفتن فاصله عادی و ثابتی که عکاس در زمان گرفتن عکس پرتره از سوژه دارد، نتیجه بیشترین شباهت ممکن را با نمونه واقعی آن داشته و همه چیز دقیقا به همان شیوه واقعی خود ثبت خواهد شد.

عکس سلفی

لنز به کار رفته در دوربین‌های موبایل از نوع زاویه باز است، به همین دلیل حین گرفتن کلوز آپ از فاصله نزدیک، در تصاویر اعوجاج پدیده آمده و نتیجه کمی کارتونی و غیر واقعی به نظر می‌رسد.

بهترین روش گرفتن عکس سلفی با گوشی

وقتی حین گرفتن عکس سلفی ، دوربین موبایل با صورت شما تنها حدود 12 اینچ (30 سانتی‌متر) فاصله دارد، ابعاد بینی در عکس حدود 30 درصد افزایش پیدا خواهد کرد. اگر حین ثبت تصویر از سوژه فاصله به یک و نیم متر برسد، صورت وی در تصویر مشابه نمونه آن در واقعیت خواهد بود.

از آنجایی که با دست خالی و بدون استفاده از پایه سلفی، دور کردن گوشی از صورت به اندازه یک و نیم متر امکان‌پذیر نیست، باید در نظر داشته باشید هر چه فاصله گوشی از صورتتان بیشتر باشد، اعوجاج کمتری در عکس سلفی دیده خواهد شد.

برای گرفتن عکس سلفی به بهترین نحو ممکن همچنین سر خود را در مرکز قاب تصویر قرار داده و چانه و پیشانی‌تان را در فاصله یکسانی از دوربین نگه دارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. سلام.همین دیروز دوستم گفت عکس بفرست.3بار عکس گرفتم و هر3بار منصرف شدم لحظه اخر!!!درنهایت از توی آلبوم گوشیم 1عکس در آوردم!بهترین عکسی ک تا حالا از خودم انداختم ازفاصله2مترونیم با دوربین سلفی بود ک گوشی رو گذاشتم روی پنجره و باتایمر عکس انداختم!اینقدر خوب شد ک دیگه باهمون 1عکس قانع شدم و دیگه عکسی نگرفتم اون لحظه!

  2. واسه همونه همه از عکس خودشون ناراضین

  3. راس میگه دماغ ادم خیلی بزرگ میشه

  4. چرا همه تو عکسا ایفون دستشونه؟