افزایش اعتماد به نفس

10 عملی که انجام آن‌ها باعث افزایش اعتماد به نفس می‌شود

اگر شما هم از مشکل کم بودن اعتماد به نفس رنج می‌برید، ما در این مقاله 10 مورد مهم را ذکر خواهیم کرد که انجام آن‌ها علاوه بر افزایش اعتماد نفس، از شما انسان بهتری می‌سازند.

هیچکس با اعتماد به نفس بیش از حد متولد نمی‌شود. اگر به نظر می‌رسد شخصی اعتماد به نفس شگفت‌انگیزی دارد، به این دلیل است که او سال‌ها برای ساختن آن تلاش کرده است. اعتماد به نفس چیزی است که شما یاد می­گیرید آن را بسازید، زیرا دنیای چالش‌انگیز کسب و کار و به‌طورکلی زندگی می‌تواند آن را کاهش دهد.

یک بررسی منفی آنلاین، درخواست بازپرداخت از طرف مشتری و یا رد صلاحیت از سرمایه گذاران می‌تواند باعث کاهش اعتماد به نفس ما بشود. گاهی اوقات نیز نظرات عجیب و غریب درباره‌ی آن‌ها می‌تواند ضربه‌ی سختی به ما وارد کند.

ما باید با نفس درونی خود کنار بیاییم که همیشه به ما می‌گوید به اندازه کافی خوب نیستیم. وقتی توسط بسیاری از عناصری که اعتماد به نفس ما را تهدید می‌کنند تخریب می‌شویم، باید مسئول ساخت آن برای خودمان باشیم. همان‌گونه که ما مهارت کسب و کار را آموزش می‌دهیم، ایجاد یک کسب و کار موفق مستلزم مقاومت در برابر سختی و اعتماد به نفس بی­نظیری در توانایی شما برای غلبه بر موانع است. در اینجا 10 مورد وجود دارد که می‌توانید برای ایجاد اعتماد به نفس خود انجام دهید.

10 محرک افزایش اعتماد به نفس

1 – تجسم خود همان گونه که می­ خواهید باشد

ناپلون هیل: «ذهن می­‌تواند به هرآنچه که تصور می­‌کند و ایمان دارد، دست یابد»

تجسم تکنیک دیدن یک تصویر از خود در ذهنتان است که به آن افتخار می­‌کنید. هنگامی که ما با اعتماد به نفس پایین خود مبارزه می­‌کنیم، یک درک ضعیف از خودمان داریم که اغلب نادرست است. تمرین تجسم یک صورت فوق‌العاده از خود برای دستیابی به اهدافتان است.

2 – اثبات خود

نیکی کرناله: «تاییدیه یک ابزار قدرتمند برای عمق باورهای دلخواه در مورد خودتان است»

ما تمایل داریم که مطابق با تصور خودمان رفتار کنیم. ترفند ایجاد تغییرات طولانی مدت این است که چگونه خودتان را مشاهده کنید.

تاییدیه‌ها جملات مثبتی هستند که به خودمان میگوییم. به طور معمول اگر با صدای بلند به طوری که شنیده شود بگویید، موثر است. ما تمایل به باور هر آنچه که مداوم به خود می‌گوییم را داریم. برای مثال، اگر از ظاهر فیزیکی خود متنفرید، جملاتی که شما در مورد خودتان می‌پسندید و تصویری که دوست دارید بعداً در آینه مشاهده کنید را تمرین کنید. مغز خود را برای پذیرش سریع‌تر اظهارات مثبت آماده کنید، اظهارات خود را به عنوان سوالاتی مانند «چرا من در انجام معاملات حرفه‌ای هستم؟» بجای «من در انجام معاملات حرفه‌ای هستم» بیان کنید.

3 – انجام کاری که شما را می­‌ترساند

هاراکر: «اگر شما نا ایمن هستید، بقیه‌­ی جهان نیز اینگونه اند. رقابت‌­ها را دست بالا و خودتان را بیش ازحد دست پایین نگیرید، شما بهتر از آنچه که فکر می­‌کنید هستید»

بهترین راه برای غلبه بر ترس این است که با آن مواجه شوید. انجام کاری که شما را می­‌ترساند اعتماد به نفس شما را افزایش می­‌دهد. بنابراین از موقعیت بدون چالش و سختی خود بیرون بیایید و با ترس خود مواجه شوید.

افزایش اعتماد به نفس

4 – سوال نکوهشگر درونی شما

شما سال‌ها از خود انتقاد کرده‌اید که فایده‌ای برای شما نداشته است. سعی کنید که خودتان را تأیید کنید و ببینید چه اتفاقی می‌افتد.

برخی از بدترین دیدگاه‌هایی که ما از خودمان دریافت می‌کنیم از طریق همین عامل نکوهشگر درونی است. اگر با اعتماد به نفس پایین خود مقابله کنید احتمال آن وجود دارد که منتقد درونی نادرست باشد.

استراتژی‌هایی مانند درمان شناختی رفتاری به شما کمک می‌کند که منتقد درونی خود را مورد پرسش قرار دهید و به دنبال شواهدی برای قبول یا رد کردن چیزهایی که منتقد داخلی به شما می‌گوید، باشید. برای مثال، اگر فکر می‌کنید که شما یک فرد ناموفق هستید، از خودتان بپرسید: آیا شواهدی وجود دارد که از این تفکر حمایت کند؟ وچه شواهدی وجود دارد که این فکر را حمایت نکند؟

فرصت‌هایی برای تبریک، تمجید و هدیه دادن به خود حتی برای کوچکترین موفقیت‌ها پیدا کنید. همانطور که مارک تواین گفت: «انسان بدون تأیید خود نمی‌تواند آسوده باشد»

5 – صد روز چالش عدم پذیرش

الینور روزولت: «هیچ‌کس نمی‌تواند بدون رضایت شما احساس بدی کند»

جیاجانگ به دلیل ثبت تجربه خود برای از بین بردن ترس به وسیله درخواست­های دیوانه‌وار از مردم به منظور رد شدن آنها در بیش از صد روز، مشهور شده است. هدف او این بود که خود را نسبت به رد شدن بی احساس کند. فرار از ترس کار آسانی نیست، اما اگر می‌خواهید در حین ایجاد اعتماد به نفس خود از آن لذت ببرید، این راه خوبی برای انجام دادن است.

6 – خود را برای پیروزی آماه کنید

دنیس وایتلی: «برای ایجاد اعتماد به نفس واقعی ما باید بر موفقیت‌هایمان متمرکز شویم و شکست‌ها و چیزهای منفی در زندگیمان را فراموش کنیم»

بسیاری از مردم بیش‌ازحد از توانایی‌هایشان دلسرد می‌شوند، زیرا آنها اهدافی را که رسیدن به آن‌ها بسیار دشوار است را برای خود در نظر می‌گیرند. با قرار دادن اهداف کوچکی که می‌توانید به راحتی به آن‌ها برسید، اغاز کنید.

هنگامی که شما موفقیت‌هایی را ایجاد کرده‌اید که احساس خوبی به شما می‌دهند می‌توانید به اهداف سخت‌تر و بزرگ‌تر خود برسید. لیستی از تمام دستاوردهای خود، هم بزرگ وهم کوچک را نگه دارید تا به خودتان زمان‌هایی که به خوبی انجام داده‌اید را، یاداوری کنید. بجای تمرکز بر روی انجام فهرست‌ها، دوست دارم وقت صرف بازتاب لیست کنم. بازتاب در مورد نقاط قوت اصلی پروژه‌ها و اهداف شما به دست آوردن یک راه عالی برای تقویت اعتماد به نفس در مهارت‌های خود است.

7 – کمک به دیگری

کمک به شخص دیگری اغلب ما را قادر می­‌سازد تا خودمان را فراموش کنیم و احساس کنیم که چه چیز گران‌بهایی داریم. همچنین احساس می­‌کنید که می­‌توانید برای شخص دیگری تفاوت ایجاد کنید. بجای تمرکز برنقاط ضعف خود با داوطلب شدن به عنوان مربی، تمرین و یا آموزش به دیگران مطمن شوید که اعتماد به نفس شما روند رو به رشدی خواهد داشت.

افزایش اعتماد به نفس

8 – مراقبت از خود

پارکر پالمر: «مراقبت ازخود هرگز یک رفتارخودپسندانه نیست، بلکه مراقبت از هدیه‌­ی خوبی است که من دارم، هدیه­‌ای که روی زمین گذاشته­‌ام تا به دیگران ارائه دهم»

اعتماد به نفس به ترکیبی از سلامت جسمانی، سلامت روانی و سلامت اجتماعی بستگی دارد. اگر انرژی کمی دارید به سختی می‌­توانید احساس خوبی داشته باشید.

برای ورزش، خوردن و خواب زمان بگذارید. شنیده‌­اید که می­گویند: «لباس­ انسان را می­سازد»؟ اعتماد به نفس خود را باتلاش برای مراقبت از نیازهای خود ایجاد کنید.

9 – ایجاد مرزهای شخصی

هرگز سکوت نکنید و اجازه ندهید که قربانی شوید. تعریف هیچکس از زندگی خود را قبول نکنید اما خودتان را تعریف کنید.

نه گفتن را یاد بگیرید. درصورت لزوم درمورد نحوه محکم‌تر بودن و آموختن از آنچه که می­‌خواهید بپرسید، درس­های بیشتری بگیرید. درس­‌های بیشتری بگیرید و کنترل بیشتری داشته باشید اینگونه اعتماد به نفس شما بیشتر خواهد شد.

افزایش اعتماد به نفس

10 – تغییر به یک ذهنیت تساوی

مرلین مونرو: «تمایل به بودن جای شخص دیگری،هدر دادن شخصیت شماست»

افراد با اعتماد به نفس کم اعتقاد دارند که دیگران بهتر و شایسته‌­تر از خودشان هستند. به جای تحقق این ادراک خود را با دیگران برابر بدانید، آنها بهتر وشایسته­‌تر از شما نیستند. تغییر ذهنی را به ذهنیت تساوی تبدیل کنید و به‌طور خودکار بهبود در اعتماد به نفس خود را مشاهده کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. توی این وضع همه همو نابود میکنن هر وقت دیدی مخان نابودت کنن اعتماد بنفس داری چون میدونی قوی تر شدی

  2. به نظر من انجام کار هایی که ازش میترسیم خیلی کاربردی هست
    من قبلا چندین بار امتحان کردم و باید بگم فوق العاده بود
    پیش نیازش یجور خود آزاری ضعیف هست ( در حدی که بگی ممکنه فلان بلا سرم بیاد خب به درک بزار بیاد ، بهتر )
    بزن به سیم آخر و برو تو دلش
    اولش هیجانه آخرش اعتماد به نفس

  3. ولی اثبات خود از همه شون مهم تره

  4. اعتماد به نفسم باید منطقی باشه ن اعتماد به نفس مضحک