اسپیکر هوشمند

آموزش تبدیل گوشی اندرویدی قدیمی به یک اسپیکر هوشمند

دیگر نیازی نیست گوشی هوشمند اندرویدی خود را درون کشو همانطور بدون استفاده نگاه دارید. می‌توان گوشی اندرویدی قدیمی را به راحتی تبدیل به یک اسپیکر هوشمند قدرت گرفته از دستیار گوگل اسیستنت کرد.

تبدیل گوشی هوشمند به اسپیکر هوشمند ایده‌ای خلاقانه است که می‌توان به وسیله آن، گوشی های اندرویدی قدیمی و بدون استفاده را به چرخه حیات بازگرداند. تبدیل شدن به یک اسپیکر هوشمند قدرت گرفته از دستیار مجازی گوگل، شاید بهترین کاربرد ممکن برای یک گوشی بدون استفاده باشد.

دستیارهای مجازی امروز نقش مهمی در گجت‌های مختلف ایفا می‌کنند. به عنوان نمونه، یکی از دلایل موفقیت شرکت آمازون و افزایش سرعت رشد آن با وجود در اختیار داشتن بزرگترین فروشگاه اینترنتی دنیا، محبوبیت دستیار هوشمند الکسا است که روز به روز به تعداد شرکت‌های مشتاق به استفاده از آن در گجت‌های خود افزوده می‌شود.

اسپیکر هوشمند

اما چرا یک اسپیکر هوشمند قدرت گرفته از یک دستیار مجازی بخریم، وقتی می‌توان گوشی اندرویدی قدیمی خود را به چنین دستگاهی تبدیل کرد؟ پیش از این، تنها راه برگرداندن گوشی های قدیمی به چرخه حیات، نصب کاستوم رام بر روی آن‌ها تلقی می‌شد، اما امروز یک راهکار دیگر نیز وجود دارد.

ساخت اسپیکر هوشمند دست‌ساز خود

پیش از هر چیزی به یک گوشی اندرویدی نیاز خواهید داشت که بتواند گوگل اسیستنت را اجرا کند. به این منظور، سیستم عامل گوشی باید حداقل اندروید 5 لالیپاپ باشد. فراموش نکنید این گوشی باید سالم باشد تا بتواند فرمان‌های صوتی شما را دریافت، پردازش و اجرا کند. به عنوان نمونه باید دارای اسپیکرهای کاملا سالمی باشد تا بلکه بتواند کلمات کلیدی همچون “Ok Google” را دریافت کند! اما آیا به نصب اپلیکیشن خاصی نیاز است؟

خوشبختانه در اینجا دست شما به منظور انتخاب باز خواهد بود. می‌توانید از بین رنج گسترده‌ای از اپلیکیشن‌های پخش موسیقی همچون اسپاتیفای، گوگل پلی موزیک، یوتیوب، پاندورا و دیگر برنامه‌ها یکی را انتخاب کنید. علاوه بر این موارد می‌توان از دستیار مجازی گوگل خواست از دیگر سرویس‌های پخش موسیقی بهره ببرد.

اگر نیاز به دریافت اطلاعات از برنامه‌هایی همچون نتفلیکس، گوگل مپس، گوگل فوتوز،‌ گوگل کلندر و گوگل کیپ را دارید، آن‌ها را نیز بر روی گوشی موبایلی که قصد تبدیل آن به اسپیکر هوشمند را دارید، نصب کنید.

اسپیکر هوشمند

اگر در یک خانه هوشمند زندگی می‌کنید، باید به منظور کنترل آن‌ها از طریق صدور فرمان‌های صوتی، دستگاه‌ها را به گوشی متصل کنید. این کار دقیقا مشابه اقدامی است که کاربران به وسیله اسپیکرهای هوشمند آمازون اکو و یا گوگل هوم انجام می‌دهند.

افزایش توان اسپیکر هوشمند

اسپیکر گوشی موبایل قدیمی شما، برای کاربرد جدیدی که برایش در نظر گرفته‌اید، ضعیف است، به همین دلیل باید یک اسپیکر سیمی و یا بلوتوثی عادی (غیر هوشمند) یافت و آن را به دستگاه متصل کرد. هر چه اسپیکر و یا حتی سیستم صوتی که به گوشی متصل می‌کنید قدرتمندتر باشد، لذت شنیدن موسیقی افزایش پیدا خواهد کرد.

نکته بسیار مهم اینجاست که گوشی تبدیل شده به اسپیکر هوشمند، توان مصرفی بسیار بالاتری خواهد داشت، به همین دلیل بد نیست آن را دائما به برق متصل کنید. این گوشی و باتری آن عمر مفیدشان را سپری کرده‌اند، پس چه نگرانی از بابت این کار وجود دارد؟

یک مشکل مهم

میکروفون گوشی های هوشمند حین نزدیک بودن منبع صدا به آن‌، به خوبی صوت را دریافت می‌کند، اما حین دور بودن منبع صوت، عملکرد چندان خوبی ندارند. این محدودیت یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های استفاده از اسپیکرهای هوشمند را نشان می‌دهد.

این گجت‌ها، دارای آرایه‌ای از میکروفون‌ها بوده و قادر هستند صدا را از جهات مختلف دریافت کنند، حتی وقتی درون محیط، موسیقی با صدای بلند در حال پخش است. اما گوشی های هوشمند برای انجام چنین کاری مهندسی نشده‌اند.

اسپیکر هوشمند

تنها راه حل ممکن برای رفع این مشکل، خرید یک میکروفون جداگانه و اتصال آن به گوشی است. از آنجایی که ما تصمیم داشتیم بدون پرداخت هزینه اضافی، صاحب یک اسپیکر هوشمند قدرت گرفته از گوگل اسیستنت شویم، این ایده خوبی محسوب نمی‌شود. اگر نمی‌توانید با مشکل ضعف میکروفون اسپیکر دست‌ساز خود در دریافت صوت کنار بیایید، بهتر است به جای خرید میکروفون برای آن، به فکر خرید اسپیکر هوشمند گوگل هوم مینی باشید.

بعد از نصب برنامه‌های لازم باید از سفارشی‌سازی شدن دستیار مجازی گوگل بر روی گوشی و عملکرد صحیج آن اطمینان حاصل کنید. به عنوان نمونه باید به گوگل اسیستنت تشخیص صدای خودتان را یاد بدهید، در غیر این صورت در دریافت، پردازش و انجام فرمان‌های صوتی شما موفق عمل نخواهد کرد.

اسپیکر هوشمند

سپس با استفاده از کابل AUX و یا اتصال بلوتوث، گوشی را به اسپیکر جداگانه‌ای که تهیه‌ کرده‌اید وصل کنید. پیشنهاد ما استفاده از یک اتصال دارای سیم است.

در ادامه درون گوشی هوشمند، وارد اپلیکیشن گوگل اسیستنت شده و تنظیمات آن را باز کنید. سپس وارد بخش Routines شوید. در این قسمت مشخص می‌کنید این دستیار در صورت شنیدن عبارت‌های کلیدی و پیش‌فرض همچون “Good Morning” و “Good Evening” و یا شنیدن عبارت‌های مشخص شده توسط شما، چه کارهایی انجام بدهد.

گوگل هوم مینی

روش ساده‌ای که به آن اشاره کردیم، راه حلی به منظور استفاده از گوشی هوشمند قدیمی بدون استفاده خود و در اختیار داشتن یک اسپیکر هوشمند بدون نیاز به صرف هزینه بود. با این حال پیشنهاد می‌کنیم در صورت نیاز به یک گجت هوشمند، که قادر باشد مدیریت دیگر گجت‌های خانه شما از طریق دریافت فرمان‌های صوتی را بر عهده بگیرد، حتما یک اسپیکر اختصاصی همچون گوگل هوم و یا آمازون اکو خریداری کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. این چرا نصفه تموم شد؟

  2. خوب این که میشه یه اسپیکر و که وصل کردیم به گوشی