اولین کشور شناور جهان در سال 2022 در اقیانوس آرام تاسیس خواهد شد!

اولین کشور شناور جهان در سال 2022 در اقیانوس آرام تاسیس خواهد شد!

اولین کشور شناور دنیا در چند سال آینده بر روی اقیانوس آرام به وجود خواهد آمد و گفته شده که علاوه بر دولت مستقل، ارز رمزپایه مخصوصی هم به عنوان پول رایج این ملت کوچک در نظر گرفته شده است؛ با ما در بررسی این پروژه جالب‌توجه همراه باشید.

اولین کشور شناور جهان پروژه‌ای جدید و شگفت‌انگیز برای ایجاد ملتی کوچک و مستقل در اقیانوس آرام است که تا سال 2022 اولین اقدامات برای راه‌اندازی آن انجام می‌شود؛ گفته شده که این جزیره شناور علاوه بر دولت، پول رایج مخصوصی به نام وایرون (Vayron) که از نوع ارزهای رمزپایه است را هم خواهد داشت.

تاسیس اولین کشور شناور جهان

بر اساس اطلاعات موجود، پیتر تیل (Peter Thiel)، بنیان‌گذار شرکت معروف پی‌پل (PayPal) بخشی از سرمایه لازم برای این پروژه 50 میلیون دلاری را تامین کرده است و اینطور که به نظر می‌رسد، جزیره مورد نظر با داشتن فضای کافی برای 300 خانه و تعدادی رستوران، هتل، مکان تفریحی و دفتر کار، در نوع خود منحصر به فرد خواهد بود.

اولین کشور شناور جهان در سال 2022 در اقیانوس آرام تاسیس خواهد شد!

طرحی خیالی از اولین کشور شناور جهان

محل دقیق این کشور که پروژه مربوط به آن با نام رسمی پروژه جزیره شناور (Floating Island Project) شناخته می‌شود، در نزدیکی جزیره تاهیتی در اقیانوس آرام خواهد بود و همانطور که ناتالی مزا گارسیا (Nathalie Mezza-Garcia)، یکی از محققان این پروژه و از دانشمندان علوم سیاسی گفته، شهروندان کشور شناور مورد نظر از تغییرات ژئوپلیتیک و مسائل بازرگانی مختلف جهانی به دور خواهند بود.

اولین کشور شناور جهان در سال 2022 در اقیانوس آرام تاسیس خواهد شد!

این پروژه علاوه بر سرمایه‌گذاری‌های تیل به پول‌های اهدایی از طرف افراد خیر سراسر جهان وابسته است و یکی از اهداف اجرای آن که به محل قرارگیری جزیره شناور در نزدیکی کشور استرالیا مربوط می‌شود، عملی کردن راه حلی برای مقابله با معضل گرمایش جهانی و تغییرات آب و هوایی است.

از آنجایی که جزایر پولینزی (Polynesian Islands) نزدیک محل اصلی این پروژه در آینده نه چندان دور، به واسطه بالا رفتن سطح اقیانوس‌ها به زیر آب می‌روند، گفته شده که طرح اولین کشور شناور جهان به عنوان یکی از ابتدایی‌ترین قدم‌ها برای نجات دادن قربانیان تغییرات آب و هوایی در نظر گرفته می‌شود؛ در صورت موفق بودن این طرح اقدامات مشابهی برای تاسیس کشورهای مستقل بر روی آب‌های آزاد انجام خواهد شد.

اولین کشور شناور جهان در سال 2022 در اقیانوس آرام تاسیس خواهد شد!

در حال حاضر موسسه غیرانتفاعی “Seasteading Institute” که با همکاری تیل تاسیس شده، در کنار استارتاپی به نام”Blue Frontiers”‌ مسئول اجرایی کردن این ایده هستند و اینطور که به نظر می‌رسد، طرح جزیره شناور از پنج سال پیش توسط موسسه تیل مورد بررسی قرار گرفته است.

البته همانطور که اشاره شد، بحث دور بودن از جریان‌های بین المللی سیاسی و به وجود آوردن نوعی حس آزادی نسبی برای شهروندان این نوع جزایر یکی اصلی‌ترین اهداف عملی شدن پروژه بوده و همانطور که جو کوئرک (Joe Quirk)، رئیس موسسه Seasteading Institute گفته است، انتظار می‌رود که تا سال 2050 هزاران نمونه مشابه از این کشورهای شناور در سراسر جهان وجود داشته باشد و شیوه حکومت‌داری و زندگی ساکنان این کشورها کاملا بر اساس خواست شهروندان آن‌ها باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. این اسراعیل کثافطه همش میخاد اینجوری پایگاه نظامی بیشتری بسازه

  2. بدرد نمیخوره یه ذره س

  3. بعد دقیقا چه کسی میخاد اینو بسازه؟؟؟