اچ ام دی گلوبال

اچ ام دی گلوبال بودجه نوکیا را 100 میلیون دلار افزایش داد

کمپانی اچ ام دی گلوبال (HDM Global) روز گذشته اعلام کرد که 100 میلیون دلار به بودجه‌ی برند نوکیا اضافه کرده است تا نوآوری در این شرکت با سرعت بیشتری از گذشته پیگیری شود. این می‌تواند خبر خوبی برای طرفداران گوشی های هوشمند نوکیا باشد.

اچ ام دی گلوبال در معامله‌ای با نوکیا، موفق به کسب مجوز استفاده از نام این برند فنلاندی بر روی گوشی هایش شد و حالا پس از گذشت مدتی از فعالیت آن‌ها شاهد موفقیت‌های چشمگیر این برند هستین. به طور مثال روز گذشته در فروش آنلاین گوشی تازه معرفی شده‌ی نوکیا ایکس 6 (Nokia X6)، تمامی موجودی تنها در کمتر از 10 ثانیه به اتمام رسید!

نام تجاری نوکیا در حال تبدیل شدن دوباره به یکی از نام‌های مهم بازار است؛ آن‌ها 4.4 میلیون گوشی هوشمند در سه ماهه پایانی سال 2017 به فروش رسانده‌اند تا هم اکنون از آن‌ها به عنوان رقیبی جدی برای وان پلاس، اچ تی سی، گوگل، سونی و لنوو یاد کنیم. در سال 2011 مدیرعامل نوکیا، استفان الوپ اندروید را به جای ویندوز فون برگزید. این تصمیمی بود که وی هرگز از گرفتن آن پشیمان نشد.

اما در سال 2013 نوکیا خبر از فروش بخش تجارت موبایلی خود به مایکروسافت در معامله‌ای 7.2 میلیون دلاری داد. این معامله شامل یک بند عدم رقابت بود که مانع استفاده از نام تجاری نوکیا در یک گوشی هوشمند دیگر تا سال 2016 می‌شد. اما در ماه مه 2016 اچ ام دی گلوبال موفق به خریداری این برند شد تا دوران تولد دوباره‌ی نوکیا آغاز شود.

یک ضرب المثل قدیمی است که می‌گوید «پول برای شما پول می‌آورد». اچ ام دی گلوبال با تکیه بر این حرف امروز خبر از افزایش 100 میلیون دلاری بودجه‌ی برند نوکیا برای رشد هرچه بیشتر نوآوری در این شرکت داد. سال گذشته 70 میلیون نسخه از گوشی های برند نوکیا به فروش رسید که درآم 2.1 میلیارد دلاری را به همراه داشت. نوکیا در سال 2017 برترین نام تجاری شناخته شد و در بازار گوشی های هوشمند نیز در رتبه‌ی یازدهم قرار گرفت. اچ ام دی گلوبال می‌گوید که در سال جاری قصد دارد کانال‌های فروش محصولات این برند در بازارهای خاص را دو برابر کند، در حالی که دامنه‌ی فروش گوشی های نوکیا را نیز گسترش خواهد داد. این امریست که هزینه بردار خواهد بود، اما سودآوری را نیز چند برابر می‌کند.

از میان سرمایه گذاران جدید می‌تواند به فاکس کان و FIH Mobile اشاره کرد که گوشی های نوکیا را تولید می‌کنند. دیگر سرمایه گذار جدید، شرکت DMJ Asia است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. خوش به حال نوکیا

  2. با این کارش یه شروع دوباره به نوکیا داده

  3. نوکیا برند خوبیه و خداییش بیشتر از ال جی گوشی میفروشه