اینستاگرام

امکان حذف کردن فالوورها برای صفحه‌های عمومی به زودی فراهم می‌شود

حذف کردن فالوورها به مالکان صفحه‌های عمومی اجازه می‌دهد به راحتی از شر دنبال‌کنندگان خراب‌کار و مزاحم راحت شوند. حذف کردن فالوورها از بلاک کردن آن‌ها ملایم‌تر تلقی شده و از طرفی اجازه می‌دهد صفحه همچنان بدون نیاز به خصوصی شدن، مصون باقی بماند.

فیس بوک به عنوان شرکت مادر اینستاگرام، ویژگی‌های کنترلی فوق‌العاده‌ای در اختیار کاربران قرار می‌دهد، به طوری که می‌توان برای هر پست مشخص کرد به طور دقیق چه افرادی قادر به مشاهده آن باشند. اما در اینستاگرام فقط می‌توان عمومی و یا خصوصی بودن کل حساب کاربری را تعیین کرد. در صورت عمومی بودن صفحه، هر فرد دارای دسترسی به اینترنت، می‌تواند تصاویر و ویدیوهای شما را مشاهده کند. حتی اگر کاربری را بلاک کنید، وی می‌تواند از طریق مرورگر اینترنت، به صورت ناشناس به صفحه شما سرک بکشد.

اما این شبکه اجتماعی تصمیم دارد به وسیله معرفی یک ویژگی جدید، به مالکان صفحه‌های عمومی اجازه بدهد قدرت بیشتری برای کنترل فالوورهای خود داشته باشند، به طوری که آن‌ها بدون نیاز به نشان دادن خشونت و بلاک کردن، قادر به حذف کردن فالوورها خواهند بود.

اینستاگرام

حذف کردن فالوورها به شیوه‌ای ملایم و آرام

امکان حذف کردن فالوورها از مدت‌ها قبل برای کاربران صفحه‌های خصوصی وجود دارد. به محض حذف کردن یک دنبال‌کننده، دسترسی وی به فید شما از بین رفته و به خاطر خصوصی بودن صفحه، از طریق مرورگر وب نیز نمی‌توان به صورت ناشناس به آن سرک کشید. افزایش تعداد صفحه‌های عمومی اینستاگرام را وادار کرد ویژگی مشابهی را تحت عنوان “Remove Follower” برای این دسته از صفحه‌ها نیز فراهم کند. بر اساس گزارش‌ها، روز به روز به تعداد کاربرانی که قادر مشاهده این ویژگی هستند افزوده می‌شود تا به زودی شاهد انتشار عمومی آن باشیم. یک سخنگوی اینستاگرام نیز در دست آزمایش بودن قابلیت حذف کردن فالوورها در صفحه‌های عمومی را تایید کرد.

با بلاک و سپس آنبلاک کردن یک فالوور، همان نتیجه‌ای ایجاد خواهد شد که قرار است توسط ویژگی Remove Follower تخت اختیارمان قرار داده شود، اما با این کار احتمال متوجه شدن فرد دنبال‌کننده کاهش پیدا می‌کند.

حذف کردن فالوورها

اینستاگرام اعلام کرده کاربران حذف شده به این روش، در جریان اتفاق قرار نخواهند گرفت، مگر این که به صورت اتفاقی، شخصا به صفحه مراجعه کنند.

یکی دیگر از ویژگی‌های کاربردی این شبکه اجتماعی پیرامون فالوو کردن دیگر صفحه‌ها، امکان بی‌صدا (Mute) کردن آن‌ها محسوب می‌شود، به طوری که می‌توانیم با وجود دنبال کردن یک صفحه عمومی و یا خصوصی، از نمایش داده شدن پست‌های آن در فید جلوگیری کنیم. ممکن است به خاطر تعارف بیهوده، مجبور به فالو کردن یک فرد شده باشید، اما در واقعیت پست‌های وی هیچ اهمیتی برایتان نداشته باشد!

متاسفانه گره خوردن زندگی مجازی به زندگی واقعی مشکلات زیادی را به وجود آورده است. کافی است یکی از اقوام نزدیک همسر خود را آنفالو کنید تا دعوایی بر سر آن به را بیفتد! اما به وسیله امکانات کنترلی جدید اینستاگرام از بروز چنین اتفاقاتی جلوگیری خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. خوشحالم اینستا ندارم و این مسخره بازیاش زیاد فرقی بحالم نمیکنه

  2. اینستا هم هر بار یه رنگی در میاره

  3. لاینستا باید نابود بشه اصلا
    یه مشت رقصنده عوضی ریختن توش

  4. خیلی هم عالی دیگه یه سعات نمیگرذدیم

  5. کسی مرض نداره که همچین کاری کنه