پولی شدن اندروید

احتمال پولی شدن اندروید در آینده‌ای نزدیک وجود دارد

سیستم عامل اندروید در حال حاضر رایگان بوده و هر شرکت و فردی قادر به استفاده از آن است، اما با توجه به برخی قوانین وضع شده توسط اتحادیه اروپا، امکان پولی شدن اندروید وجود دارد. پولی شدن استفاده از اندروید ممکن است تاثیر زیادی بر روی سرعت گسترش این پلتفرم داشته باشد و یکپارچگی آن را از بین ببرد.

اتحادیه اروپا مدتی پیش گوگل را به پرداخت 5 میلیون دلار جریمه کرد. به عقیده این اتحادیه، گوگل از چیرگی پلتفرم اندروید در دنیای گجت‌ها سو استفاده می‌کند. یکی از این موارد، یکپارچه کردن موتور جستجوی گوگل و اپلیکیشن‌های کروم با سیستم عامل‌های پلتفرم اندروید است. جلوگیری از سفارشی‌سازی اندروید و اجبار شرکت‌های گوشی‌ساز به قرار دادن اپلیکیشن جستجوی گوگل از دیگر مواردی است که به جریمه شدن غول دنیای وب منجر شده است.

اما دستور اتحادیه اروپا برای خارج کردن اتصال اجباری کروم و اپلیکیشن‌های جستجو از اندروید ممکن است در مدل تجارت گوگل در دنیای موبایل تاثیر بگذارد، به طوری که در آینده‌ای نزدیک شاهد پولی شدن اندروید خواهیم بود. ساندار پیچای در جواب به جریمه اعمال شده برای آن‌ها اعلام کرد کاربران اندروید، به طور متوسط نزدیک به پنجاه اپلیکیشن جانبی نصب کرده و اغلب قادر به حذف کردن برنامه‌های پیش‌فرض هستند. اگر از قرار دادن نرم افزارهای پیش‌فرض درون سیستم عامل‌های پلتفرم اندروید توسط گوگل جلوگیری شود، تصمیماتی اتخاذ خواهد شد که کل افراد و شرکت‌های درگیر در اکوسیستم اندروید را ناراحت می‌کند.

پولی شدن اندروید

ساندار پیچای معتقد است اگر شرکت‌های گوشی‌ساز و اپراتورهای موبایل قادر به قرار دادن اپلیکیشن‌های گوگل در گستره‌ای از دستگاه‌های مختلف نبودند، نتایجی حاصل می‌شد که تعادل اکوسیستم اندروید را از بین می‌برد. این مدیر عامل اعلام کرد شرکت‌های استفاده‌کننده از اندروید برای ساخت گوشی و یا تبلت، مدت‌ها است برای استفاده از نرم افزارهای پیش‌فرض گوگل مجبور نبوده و حق انتخاب دارند.

ساندار پیچای در ادامه اعلام کرد جلوگیری از پولی شدن اندروید تا امروز نتیجه قرارگیری برخی اپلیکیشن‌های گوگل در تمامی دستگاه‌های موبایل بوده است. واقعیت این است که شرکت‌های زیادی از اندروید استفاده می‌کنند. اگر گوشی های اندرویدی خود را از برندهای مختلفی تهیه کرده باشید، به تفاوت‌های اساسی میان نرم افزار آن‌ها پی خواهید برد، به طوری که یک کاربر فاقد اطلاعات کافی تصور می‌کند هر کدام دارای بستر نرم افزاری متفاوتی هستند.

نتایج پولی شدن اندروید

در صورت عدم استفاده از برخی سرویس‌ها و اپلیکیشن‌ها درون تمامی این نسخه‌های سفارشی‌سازی شده، تعادل دنیای اندروید به هم می‌ریزد و در آن زمان شاهد گستره‌ای از سیستم عامل‌های جدا از هم خواهیم بود. در نتیجه، مزیت بزرگ اندروید یعنی بالا بودن جامعه آماری آن از بین می‌رود.

پولی شدن اندروید

صحبت‌های ساندار پیچای را اخطاری به اتحادیه اروپا، گوشی‌سازان و مصرف‌کنندگان تلقی می‌کنیم. از طرفی دیگر این اتحادیه راهکاری درباره چگونگی پیاده‌سازی دستور خود اعلام نکرده است. پولی شدن اندروید در صورت آزاد بودن دست شرکت‌های گوشی‌ساز برای حذف مرورگر گوگل کروم و استفاده از دیگر موتورهای جستجو، حتمی خواهد بود.

در صورت پولی شدن اندروید ، دیگر شرکت‌های گوشی‌ساز قادر به دریافت اندروید به صورت رایگان نبوده و باید مجوز استفاده از آن را تهیه کنند. در صورت رخ دادن این اتفاق، به احتمال زیاد برخی شرکت‌ها از استفاده از اندروید خودداری می‌کنند. همچنین شرکت‌های استفاده‌کننده از آن به خاطر داشتن حق حذف تمامی نرم افزارهای پیش‌فرض، تغییرات اساسی در سیستم عامل‌های این پلتفرم به وجود خواهند آورد که یکپارچگی میان دستگاه‌های ساخته شده به دست شرکت‌های مختلف را از بین می‌برد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

12 دیدگاه

  1. همین مونده پول اینو بگیرن

  2. باید سیاسیون و دولتمردان خارجی یه مدتی ایران زندگی کنند تا قدر عافیت بدونن و این همه گیر ندن که عاقبتش بشه حال امروز ایران . شرکت بزرگی مثل گوگل اندروید رو خرید و توسعه داد برای اینکه هم خودش هم مصرف کننده سود ببرند . 100 % که نواقصی وجود داره و حتما اول باید منفع خود شرکت مرتفع بشه ( گربه هم محض رضای خدا موش نمیگیره)

  3. اگه اینجوری شد باید رابطمونو با جهان قطع کنیم بریم دنیا
    ی دیگه

  4. تو ایران همه چی پولی بود به جز اندرویید…….حالا اینو کجای دلم بزارم

  5. اتحادیه اروپا داره حرف زور می زنه

    یادمه یک بار گیر داده بود به مایکروسافت و می گفت : چرا مدیاپلیر رو روی ویندوز به صورت پیشفرض نصب کردی!!!!

    به تو (اتحادیه اروپا) چه ربطی داره اخه؟؟؟؟

    با سپاس

  6. الان یه سری میان میگن اندروید میخواد منابع اقتصادی کشور رو به خطر بندازه پس اندروید هم فیلتر میکنیم 😐

  7. توی ایران همیشه یه راهی هست
    کرکی میگننش

  8. ای بابا دیگ از جون اندروید چی میخواین