گوگل Pixel 3

بررسی ویژگی‌ها و مشخصات فنی گوشی گوگل Pixel 3

گوگل پیکسل 3 (Google Pixel 3) و گوگل پیکسل 3 ایکس ال (Google Pixel 3 XL) نسل سوم محصولات سری پیکسل این شرکت به شمار می‌روند. در این مطلب قصد داریم ویژگی ها و قابلیت های گوشی گوگل Pixel 3 و برادر آن را بررسی کرده و مشخصات فنی آن‌ها را ارزیابی کنیم.

از آنجایی که تا امروز پیرامون گوشی های سال 2018 گوگل اطلاعات قابل توجهی منتشر نشده است، وب سایت MySmartPrice در همکاری با یکی از مشهورترین افشاکنندگان اطلاعات گجت‌ها در توییتر یعنی OnLeaks، اقدام به بررسی این گوشی پیش از معرفی رسمی کرد. به این ترتیب پیش از رونمایی گوگل پیکسل 3 و همچنین گوگل پیکسل 3 ایکس ال در جریان برخی ویژگی‌های آن‌ها قرار گرفته‌ایم.

بر اساس رندرهای جدید، بسیاری از شایعات پیشین همچون تمام شیشه بودن پنل پشتی تایید می‌شوند. با وجود قرار داشتن در نیمه دوم سال 2018، خبری از دوربین دوگانه در گوگل Pixel 3 و گوگل Pixel 3 ایکس ال نبوده و در مدل بزرگتر، یک بریدگی در بالای نمایشگر وجود دارد.

ابعاد پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال

یکی دیگر از شایعات پیرامون گوگل Pixel 3 ایکس ال مجهز شدن آن به دوربین سلفی دوگانه بود. طبق رندرهای اخیر، نه تنها این مدل، بلکه مدل پایه نیز به چنین دوربینی مجهز می‌شود.

گوگل Pixel 3

ابعاد نمایشگر دو گوشی در مقایسه با قبل افزایش پیدا خواهد کرد. گوشی گوگل Pixel 3 دارای نمایشگر 5.4 اینچی با نسبت ابعاد تصویر 18:9 است، در حالی که این میزان برای مدل ایکس ال به 6.2 اینچ با نسبت ابعاد تصویر 19:9 تغییر پیدا می‌کند. اندازه بدنه دو گوشی نیز به ترتیب 145.6 در 68.2 در 7.9 میلی‌‌متر و 158 در 76.6 در 7.9 میلی‌متر است.

یوزر Ice Universe در توییتر، چندی پیش یک رندر قاب محافظ گوشی گوگل پیکسل 3 ایکس ال را منتشر کرد. در این رندر برخی شایعات پیشین مخصوصا استفاده از دوربین سلفی دوگانه تایید شدند. تاچ استایل بودن آن نیز به خوبی واضح بوده و اسکن اثر انگشت در نیمه بالایی پنل پشتی قرار خواهد داشت.

گوگل Pixel 3

اما دلیل عدم استفاده از دوربین دوگانه در دو گوشی گوگل Pixel 3 و گوگل Pixel 3 ایکس ال چیست؟ با وجود اهمیت افزایش قابلیت‌ها و ابزار در دسترس به منظور تصویربرداری به لطف به کار رفتن دوربین دوگانه، همچنان اصلی‌ترین فاکتور امتیازدهی به دوربین‌ها کیفیت به شمار می‌رود، چیزی که گوشی های سری پیکسل گوگل د آن پرچمداری می‌کنند. به همین دلیل این شرکت به دوربین اصلی عادی بسنده کرده و در عوض، از دوربین سلفی دوگانه استفاده خواهد کرد.

در ماه گذشته میلادی، شش تصویر از پیکسل 3 ایکس ال در دنیای واقعی رویت شد. طبق آن‌ها که این گوشی را از تمامی زوایا نشان می‌دهند، پنل پشتی به صورت کامل شیشه‌ای خواهد بود. با توجه به این موضوع می‌توان پیش‌بینی کرد امسال، قابلیت شارژ بی‌سیم به گوشی های پیکسل گوگل می‌آید.

طبق گفته‌های وب سایت 9to5Google، لوگوی مرموزی که در پنل پشتی پیکسل 3 ایکس ال دیده می‌شود، پیشتر در نمونه‌های اولیه پیکسل 2 مشاهده شده بود.

پیش از انتشار عکس‌های بالا، دو تصویر نگاه نزدیک دیگر از گوگل Pixel 3 ایکس ال لو رفته بود.  یکی از کاربران وب سایت XDA با انتشار این عکس‌ها، آن‌ها را متعلق به نمونه اولیه مدل بزرگتر گوشی گوگل در سال 2018 دانسته بود.

این عکس‌ها نیز مجددا تاییدی برای ناچ استایل بودن مدل ایکس ال و مجهز شدن آن به دوربین دوگانه هستند. از نظر سبک طراحی پنل پشتی، تغییر خلاقانه‌ای رخ نداده و این قسمت ما را به یاد پیکسل 2 ایکس ال می‌اندازد.

گوشی میان‌رده گوگل

بر اساس اعلام یکی از افشاکنندگان اطلاعات گوشی های هوشمند، گوگل مشغول توسعه یک مدل میان‌رده تحت سری پیکسل است. اسم کد این گوشی Bonito بوده و یکی از مدل‌های قدرت گرفته از بهترین تراشه میان‌رده کنونی دنیا یعنی اسنپدراگون 710 به شمار می‌رود. اولین اخبار پیرامون عرضه گوشی میان‌رده گوگل در چهارمین ماه سال جاری شنیده و اعلام شد این مدل در هفتمین ماه عرضه خواهد شد.

در هفتمین ماه، شایعه دیگری منتشر و اعلام شد زمان عرضه این گوشی نیمه اول سال 2019 است. با این حال، همچنان بعید نیست مدل یاد شده در کنار گوگل Pixel 3 و گوگل Pixel 3 ایکس ال معرفی شود. هنوز درباره نام دقیق آن نمی‌توان اظهار نظری کرد.

مروری بر ویژگی‌های پیکسل 3

در پنجمین ماه 2018 ورایزن اعلام کرد در ایالات متحده آمریکا، این تنها اپراتور عرضه‌کننده گوگل Pixel 3 خواهد بود. علاوه بر این موضوع که طی انتشار یک گزارش بلومبرگ درباره گوشی های سال جاری گوگل به آن پی برده بودیم، اطلاعات دیگری نیز درباره پیکسل 3 منتشر شد:

  • در مدل ایکس ال از طراحی ناچ استایل استفاده می‌شود
  • گوشی های امسال در ماه اکتبر (مهر – آبان) معرفی می‌شوند
  • گوگل Pixel 3 و گوگل Pixel 3 ایکس ال به دست فاکسکان ساخته شده‌اند
  • هر دو مدل مجهز به اسپیکرهای استریو خواهند بود
  • گوگل پیکسل 3 ایکس ال مجهز به دوربین سلفی دوگانه است
  • هر دو مدل دارای دوبین اصلی عادی هستند، اما سنسورهای آن‌ها در مقایسه با نسل قبلی بهبود پیدا می‌کند

در همین ماه اعلام شد وظیفه تولید پنل‌های OLED نمایشگرهای دو گوشی به شرکت ال جی سپرده شده است. یکی از مسئولان بخش LG Display که نام وی فاش نشده است نیز همکاری ال جی با گوگل در سال جاری را تایید کرد.

ال جی باید بتواند نظر گوگل را نسبت به خود تغییر بدهد. سال گذشته، مشکلات متعددی در صفحه نمایش‌های پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال رویت شد و کاربران زیادی از این اتفاقات گله‌مند شدند. به نظر شما، آیا گوگل به این اندازه در زمینه تولید نمایشگر قدرتمند شده که بتواند نیاز اپل و گوگل را به طور همزمان تامین کند؟

حضور قطعی ناچ در پیکسل 3 ایکس ال

در آخرین روزهای پنجمین ماه سال جاری، تصویری از پنل جلویی هر دو گوشی گوگل Pixel 3 و گوگل Pixel 3 ایکس ال منتشر شد. در این عکس نیز وجود یک بریدگی در بالای نمایشگر به خوبی مشهود است. طبق آن نسبت ابعاد تصویر 18:9 و 19:9 دو گوشی تقریبا تایید می‌شود. حفره‌های واقع در بریدگی بالای نمایشگر مدل XL و همچنین حاشیه بالایی مدل پایه، از وجود دوربین جلویی دوگانه و یا سنسوری اضافی برای پیاد‌ه‌سازی یک سیستم تشخیص چهره پیشرفته خبر می‌دهند.

گوگل Pixel 3

زمان عرضه گوگل Pixel 3

در سال 2016 و 2017، گوشی های سری پیکسل درست در روز چهارم اکتبر (دوازدهم مهر) معرفی شدند. اگرچه درباره تاریخ دقیق برگزاری رویداد معرفی پیکسل 3 و برادر آن خبری منتشر نشده است، اما بعید می‌دانیم شرکت این روال را تغییر بدهد. حداقل درباره رونمایی گوشی طی ماه اکتبر کاملا مطمئن هستیم. پیش فروش گوشی خیلی زود آغاز شده و چند هفته بعد، عرضه به بازارهای سراسر دنیا شروع خواهد شد.

قیمت گوشی های 2018 گوگل

بد نیست ابتدا قیمت نسل‌های پیشین را مرور کنیم:

  • گوگل پیکسل 32 گیگابایتی: 649 دلار
  • گوگل پیکسل 128 گیگابایتی: 749 دلار
  • گوگل پیکسل 2 64 گیگابایتی: 649 دلار
  • گوگل پیکسل 2 128 گیگابایتی: 749 دلار
  • گوگل پیکسل ایکس ال 32 گیگابایتی: 769 دلار
  • گوگل پیکسل ایکس ال 128 گیگابایتی: 869 دلار
  • گوگل پیکسل 2 ایکس ال 64 گیگابایتی: 849 دلار
  • گوگل پیکسل 2 ایکس ال 128 گیگابایتی: 949 دلار

بعید می‌دانیم مدل ایکس ال امسال، مرز هزار دلار را رد کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. اره ولی توی مقایسه دوربینش هم جایگاه سوم رو بهش میدم
    اول اپل بعد سامسونگ بعد این‌تازه اگه هوآوی هم بود میرف لول چهارم این

  2. این همون گوشیه س که دوربینش با اپل و اس ۹ سامسونگ مقایسه شده بود؟