ال جی جی 7 فیت

بررسی اولیه گوشی اقتصادی ال جی جی 7 فیت

ال جی جی 7 فیت (LG G7 Fit) به عنوان مدلی ارزان قیمت از گوشی پرچمدار ال جی جی 7 به تازگی معرفی شده است. در ادامه قصد داریم به وسیله بررسی گوشی اقتصادی ال جی جی 7 فیت مجهز به تراشه اسنپدراگون 821، ارزش خرید آن را بسنجیم.

ال جی در نمایشگاه IFA 2018 دو گوشی جدید به خانواده تک عضوی G7 اضافه کرد و تعداد اعضای آن را به سه رساند. معرفی ال جی جی 7 وان و ال جی جی 7 فیت به ما امیدواری داد این گوشی‌ساز کره‌ای استراتژی‌های پیشرفت جدیدی در پیش گرفته و احتمال به زودی، سهم بیشتری از بازار موبایل کسب خواهد کرد.

اصلی‌ترین ویژگی ال جی جی 7 وان قدرت گرفتن از اندروید وان است، اما مدل فیت که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت، از سیستم عامل‌های متداول پلتفرم اندروید استفاده می‌کند. وجود یک تراشه ضعیف‌تر و همچنین عدم استفاده از اندروید وان سبب می‌شود ال جی جی 7 فیت به اندازه مدل وان سریع و روان نباشد، اما در عوض در مقایسه با آن قیمت پایین‌تری داشته و صفحه نمایش گوشی رزولوشن بسیار بیشتری در حد پرچمداران کنونی دارد.

طراحی و سخت افزار ال جی جی 7 فیت

ال جی جی 7 فیت

برخلاف مدل پرچمدار تینکیو، این یک گوشی ناچ استایل نیست، اما همچنان به نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه خوبی مجهز شده است. از دیگر ویژگی‌های مشابه ال جی جی 7 فیت با مدل پرچمدار باید به استفاده از بدنه شیشه‌ای اشاره کنیم. ال جی این گوشی را محصولی اقتصادی خطاب کرده است، با این حال، شاهد وجود پشتیبانی از استاندارد محافظتی IP68 و حتی استاندارد نظامی MIL-STD-810G توسط آن هستیم. این گوشی با وجود عدم قرارگیری در زمره پرچمداران، به خاطر جنس بدنه و سبک طراحی بدنه، حس در دست داشتن یک گوشی بالارده را به کاربر القا خواهد کرد.

ال جی جی 7 فیت

ابعاد نمایشگر ال جی جی 7 فیت همانند مدل وان برابر 6.1 اینچ است، اما داشتن نسبت ابعاد صفحه نمایش به بدنه بالا سبب خواهد شد نگه داشتن آن با یک دست کار دشواری نباشد.

ال جی جی 7 فیت

رزولوشن صفحه نمایش 6.1 اینچی از نوع ال سی دی آن کیو اچ‌دی پلاس بوده و در بالای نمایشگر، دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی با سنسور مجهز به گشودگی دریچه دیافراگم f/1.9 وجود دارد. دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی است، اما از گشودگی دریچه پایین f/2.2 بهره می‌برد. برخلاف دوربین جی 7 وان که سنسور 16 مگاپیکسلی آن دارای گشودگی دریچه دیافراگم f/1.6 است، ال جی جی 7 فیت در زمینه عکاسی حرف زیادی برای گفتن ندارد.

تراشه اسنپدراگون 821 مغز متفکر این گوشی است. اگرچه این تراشه دو سال قبل، مغز متفکر گوشی های پرچمدار بود و شاید به همین دلیل استفاده از آن مناسب به نظر برسد، اما با در نظر گرفتن چیپست‌های میان‌رده‌های جدید کوالکام، دلیل استفاده از اسنپدراگون 821 در هاله‌ای از ابهام قرار می‌گیرد. امروز تراشه‌های اسنپدراگون 670 و 700 با وجود داشتن قیمت پایین‌تر، قدرتی همچون تراشه پرچمدار قدیمی اسنپدراگون 821 ارائه کرده و مخصوصا مصرف انرژی کمتری در مقایسه با آن دارند.

ال جی جی 7 فیت همانند جی 7 وان، از نظر حافظه تنها در یک نسخه موجود بوده و در قالب بک گوشی مجهز به 4 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی به دست کاربران می‌رسد. با توجه به این میزان حافظه برای ذخیره‌سازی داده، استفاده از کارت حافظه جانبی تقریبا ضروری به نظر می‌رسد.

ال جی جی 7 فیت

رزولوشن نمایشگر 6.1 اینچی برابر کیو اچ‌دی پلاس بوده و از طرفی مغز متفکر گوشی، تراشه تقریبا پرمصرف اسنپدراگون 821 است، به همین دلیل انتظار نداریم باتری 3 هزار میلی‌آمپر ساعتی ال جی جی 7 فیت دوام قابل توجهی داشته باشد. داشتن عمر باتری یک روزه با یک مرتبه شارژ کامل، شبیه به معجزه خواهد بود.

ال جی جی 7 فیت با توجه به این که در دسته‌بندی گوشی های اقتصادی قرار می‌گیرد، عملکرد فوق‌العاده سریع و روانی دارد، اما ال جی می‌توانست عملکرد بهتری داشته و از پک باتری بزرگتر و تراشه جدیدتری در آن استفاده کند.

هر دو گوشی ال جی جی 7 فیت و جی 7 وان از نظر توانایی‌های بخش صوتی با مدل پرچمدار برابری می‌کنند. ال جی جی 7 فیت به اسپیکر دارای حجم صدای بالای Boombox تکیه کرده و پشتیبانی از چیپ DAC تضمین‌کننده توان آن خواهد بود. قابلیتی با نام DTS:X 3D Surround نیز در بخش امکانات صوتی جی 7 فیت به چشم می‌خورد که منظور از آن، وجود یک اپلیکیشن مخصوص موسیقی بر روی گوشی به صورت پیش‌فرض است.

ال جی جی 7 فیت

متاسفانه هنوز قیمت و زمان عرضه گوشی اعلام نشده است، اما انتظار داریم قیمت ال جی جی 7 فیت در حد میان‌رده‌های متوسط بازار موبایل باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*