ایلان ماسک

مصرف الکل و مواد مخدر توسط ایلان ماسک در برنامه زنده!

مصرف مشروب الکلی و ماری جوانا توسط ایلان ماسک در برنامه زنده‌ای که میلیون‌ها نفر نظاره‌گر آن بودند خبرساز شد! ایلان ماسک در این برنامه مهمان یک پادکست جو روگان (Joe Rogan) بود و در کنار مصرف ماری جوانا و مشروب الکلی، از طرح هواپیمای الکتریکی خود صحبت کرد!

ایلان ماسک الگوی خیلی از جوانان است. وی 47 سال سن بیشتر ندارد، اما در همین مدت توانسته قله‌های علم را درنوردیده و شرکت‌هایی بسیار بزرگ را به درجات عالی برساند. با وجود تعدد شرکت‌های تکنولوژی در اختیار وی، نام بردن از تسلا موتورز و اسپیس ایکس برای نمایش بلوغ باورنکردنی ایلان ماسک کافی است. در حالی که بیشتر جوانان از وی الگویی ستودنی ساخته بودند، ایلان با مصرف مشروب الکلی و ماری جوانا در پادکست جو روگان، همه را مبهوت کرد!

ایلان ماسک

در یکی از مطالب پیشین عنوان کردیم تسلا زندگی ایلان ماسک را به یک جهنم تبدیل کرده است، به طوری که فقط هر چهار الی پنج روز از شرکت بیرون آمده و کارمندانش همیشه وی را خواب‌آلود و ویران شده پشت میزش پیدا می‌کنند! این سخت‌کوشی سبب شد جوانانی که وی را الگوی خود قرار داده بودند، ایلان را شدیدا مورد ستایش قرار بدهند،‌ اما مصرف ماری جوانا و مشروب الکلی آن هم در یک برنامه زنده دید آن‌ها را تغییر داد.

مطرح کردن ایده هواپیمای برقی توسط ایلان ماسک

او در روز پنجشنبه پانزدهم شهریور، در گفتگو با جو روگان از طرح هواپیمای الکتریکی که مشغول کار کردن بر روی آن است صحبت کرد. ایلان ماسک عقیده دارد یک هواپیمای برقی می‌تواند نسبت به هواپیماهای متداول امروزی فواید بسیار زیادی داشته باشد، به طوری که دارای قابلیت پرواز عمودی بوده و می‌تواند در عین دست پیدا کردن به سرعت مافوق صوت، در ارتفاع‌های بسیار بالاتر از حالت عادی پرواز کند.

هواپیمای برقی

البته مدیر عامل تسلا موتورز و اسپیس ایکس تاکید کرد این طرح برای وی اولویت ندارد، چرا که اولویت را بر روی اتومبیل‌های الکتریکی، مزرعه‌های خورشیدی و تولید برق از نور ستاره منظومه شمسی و همچنین ساخت ایستگاه‌های ثابت نگهدارنده انرژی قرار داده است. به اعتقاد آقای ماسک، اهمیت این سه موضوع که پیشتر کلید خورده‌اند، به مراتب از ساخت هواپیمای برقی دارای قابلیت پرواز به صورت عمودی بیشتر است. دلیل تاکید وی بر روی آن‌ها، اعتقاد ایلان به اعتیاد جامعه بشری به سوخت‌های فسیلی محسوب می‌شود. این مدیر، کشف و استفاده از سوخت‌های فسیلی در صنعت را احمقانه‌ترین تجربه بشر خطاب می‌کند.

بعد از صحبت طولانی پیرامون طرح هواپیمای الکتریکی ایلان ماسک، جو روگان به این مدیر ماری جوانا تعارف کرد. ایلان قبل مصرف آن، پیرامون قانونی بودن یا نبودن این کار از مجری سوال پرسید! البته بعید به نظر می‌رسد ایلان ماسک از قانون آزاد بودن مصرف تفریحی ماری جوانا در ایالت کالیفرنیا بی‌اطلاع بوده باشد.

ایلان ماسک

این مدیر دلیل دشوار بودن طرح هواپیمای برقی خود را تلاش برای کنار هم قرار دادن دو مفهوم تقریبا دور از هم خطاب کرد. به عقیده وی، هواپیماهای عمود پرواز برای طی مسافت‌های طولانی با سرعت بالا مناسب نیستند، اما او در تلاش است همه این قابلیت‌ها را در مدل مفهومی خود بگنجاند. ایلان معتقد است جالب‌ترین چیز درباره هواپیمای برقی این است که تلاش می‌شود ارتفاع آن را همینطور بیشتر و بیشتر کرد، اما برای این کار به یک تراکم انرژی خاص در پک باتری وسیله نیاز است، چرا که باید به انرژی پتانسیل گرانشی غلبه کرد.

همچنین بخوانید:

 

به محض غلبه کردن بر انرژی پتانسیل گرانشی و رسیدن به ارتفاع‌های بسیار بالا، انرژی مورد نیاز برای جلو رفتن بسیار کم خواهد بود. نکته جالب‌تر این که بخش بزرگی از انرژی بالقوه گرانشی شما حین بازگشت به زمین پس گرفته خواهد شد! پس نیازی به ذخیره سوخت وجود ندارد. این طرح بسیار بزرگ بوده و همه بینندگان را به وجد آورد، اما ایلان ماسک آبی پاکی را بر روی دست طرفداران ریخت. وی اعلام کرد به خاطر در دست اقدام بودن پروژه‌های بسیار مهم‌تر، او در حال حاضر تصمیم ندارد به صورت جدی بر روی پروژه طراحی و تولید هواپیمای عمود پرواز برقی خود کار کند.

تسلا رودستر

دلیل اصرار ایلان ماسک به سرعت دادن به سه پروژه خودروهای برقی، مزرعه‌های خورشیدی و ایستگاه‌های ذخیره نیرو، بلایی که است به عقیده وی بشریت بر سر خورد می‌آورد. او خارج کردن میزان زیادی کربن از زیر زمین و سپسس فرستادن آن به اتمسفر را یک بازی بسیار احمقانه می‌داند، اما انسان‌ها سال‌ها است به این رفتار خو گرفته‌اند. ایلان با جدیت به کنار گذاشتن استفاده از سوخت‌های فسیلی و سرعت دادن به فرآیند استفاده از انرژی‌های پایدار تاکید دارد.

ایلان ماسک

بشر اتمام‌پذیر بودن سوخت‌های فسیلی را هنوز درک نکرده و به همین دلیل با خیال راحت آن را مصرف می‌کند، بدون این که با در نظر گرفتن نیاز آیندگان در پی دست‌یابی به انرژی‌های پایدار باشد. ایلان ماسک در گفتگوی خود با جو روگان، تا جایی که توانست به فرآیند کنونی خارج کردن کربن از اعماق زمین و برگرداندن آن به اقیانوس یا فرستادنش به اتمسفر، بد و بیراه گفت! شاید داشتن همین عقیده سبب شده وی برای افزایش تولید خودروهای برقی اینقدر بی‌تاب شود و خواب و خوراک خود را فدای سر و سامان دادن به خط تولید تسلاموتورز کند.