زندگی ایلان ماسک

تسلا زندگی ایلان ماسک را به یک جهنم تبدیل کرده است!

مشکلات شرکت تسلا زندگی ایلان ماسک را تبدیل به جهنمی سوزان کرده است. او در مصاحبه اخیر خود گفت شرکت تسلا خواب و خوراک را از وی گرفته و سبب شده روز و شبش را گم کند! زندگی ایلان ماسک دیگر نمی‌تواند بدتر از این شود، چرا که قدم رو به عقب بعدی مرگ است!

بر اساس مصاحبه‌ای که مدتی پیش توسط نیویورک تایمز با ایلان ماسک صورت گرفت، این مرد جوان دنیای تکنولوژی وضعیت خود طی سال جاری را بسیار نابسامان ارزیابی می‌کند. او در جریان این مصاحبه، از مجموعه اتفاق‌هایی صحبت کرد که وی را مجبور به مطرح کردن ایده خرید کل سهام تسلا کرده بود. او مدعی شد در زمان مطرح کردن این ایده کاملا بر خود تسلط داشته و متوهم نبوده است!

او طی انتشار یک توییت اعلام کرده بود در صورت عدم تمایل سرمایه‌گذاران به ادامه همکاری با شرکت تسلا، حاضر است همه سهم‌ها را به قیمت بالا و نزدیک به 420 دلار خریداری کرده و تسلا را از سهامی عام تبدیل به سهامی خاص کند. به این ترتیب این خودروساز تبدیل به شرکت خصوصی خواهد شد. هنوز به طور دقیق هدف وی از مطرح کردن ایده مشخص نیست، اما مطمئنا فشار وارد شده به این موسس و مدیر از همه طرف در اتخاذ چنین تصمیمی بی‌تاثیر نبوده است.

زندگی ایلان ماسک

در همین گزارش اعلام شد تسلا مدتی است به دنبال یک نفر دوم برای شرکت می‌گردد تا در کنار ماسک، اداره امور را در دست بگیرد. ایلان در مصاحبه خود گفت از سال‌ها قبل به استخدام شریل سندبرگ (Sheryl Sandberg) مدیر ارشد فیس بوک برای این سمت فکر می‌کند.

زندگی ایلان ماسک به سبک جهنمی!

ایلان ماسک در مصاحبه‌اش مدعی شد برنامه کاری خسته‌کننده، سلامتی جسمانیش را به خاطر انداخته و زندگی خصوصی وی را کاملا مختلف کرده است، به طوری که شب‌ها به زور قرص‌ به رختخواب می‌رود. به عنوان نمونه‌هایی از تاثیرگذاری برنامه کاری فشرده بر روی زندگی شخصی این مدیر می‌توان به از دست دادن مراسم جشن عروسی برادر و ندیدن اعضای خانواده برای هفته‌ها و ماه‌های متوالی اشاره کرد. آقای ماسک زمان‌هایی را به یاد آورد که برای سه الی چهار روز پشت سر هم حتی از کارخانه خارج نشده و محیط بیرون و آفتاب را ندیده است! او نتیجه چنین فشردگی کاری را ندیدن فرزندان و دوستان خود دانست.

زندگی ایلان ماسک

به نظر می‌رسد زندگی ایلان ماسک طی مدت اخیر وخیم‌تر از چیزی بوده که می‌توان تصور کرد و او به خاطر فشار وارد شده، سفره دلش را برای نیویورک تایمز باز کرد! این مدیر بزرگ از شب‌هایی صحبت کرد که حتی قرص‌های خواب‌آور نیز بر رویش اثر نکرده و مجبور شده تا نیمه‌های شب در توییتر گشت‌زنی کند. حتی اعضای اصلی و کارکنان شرکت تسلا نیز متوجه شده‌اند موسس و مدیر عامل شرکتشان مثل نقل و نبات قرص‌های مختلف می‌خورد.

مشکلات شرکت تسلا به تنهایی برای بیقرار شدن یک مدیر کافی است، اما زندگی ایلان ماسک علاوه بر این شرکت، با سه شرکت بزرگ و چند مجموعه کوچک دیگر نیز گره خورده است. هر کدام از آن‌ها در زمینه کاری خود جزو بهترین‌ها بوده و نیازمند توجه زیادی هستند. او حتی علاوه بر شرکت‌های خود، در فعالیت‌های دیگر نیز حضور داشته و توجهش به کل دنیا از بین نمی‌رود. به عنوان نمونه ایلان مدتی قبل برای کمک به نجات بازیکنان فوتبال حبس شده در یکی از غارهای زیرآبی تایلند اعلام آمادگی کرد.

بن بست زندگی ایلان ماسک

اصلی‌ترین دلیل تلاش تسلا به منظور یافتن فردی در مقام نفر دوم شرکت، برداشتن بار از دوش ایلان ماسک و کاهش استرس وی است. اگرچه شرکت با شریل سندبرگ گفتگوهایی داشته است، اما خود ایلان تلاش تسلا به منظور یافتن فردی برای این سمت را رد کرد.

زندگی ایلان ماسک

او همچنان اصرار دارد علاوه بر داشتن مسئولیت شرکت‌های اسپیس ایکس، بورینگ کمپانی و چند شرکت ریز و درشت دیگر، همچنان یک تنه مسئولیت رهبری و ریاست تسلا را بر عهده داشته باشد، گویا وی مغرورتر از آن است که بخواهد از فرد دیگری کمک بگیرد! ایلان ماسک به همین دلیل در گفتگو با نیویورک تایمز گفت اگر فردی را سراغ دارید که بتواند کار بهتری انجام بدهد، حتما من را مطلع کنید. این فرد شغل خوبی به دست آورده و من افسار کار را به دستش خواهم داد.

توییت ایلان ماسک

ایلان ماسک اعلام کرد توییت مربوط به ایده خصوصی کردن تسلا را در شرایط روحی عادی و زمانی که در مسیر فرودگاه بوده منتشر کرده است تا بلکه بتواند به افزایش شفافیت فعالیت‌ها کمک کند. برخی کاربران طی انتشار توییت‌هایی، این ایده ماسک را متاثر از مصرف وی از ماری‌جوانا خطاب کردند، اما او بعدها تصریح کرد حین نوشتن توییت کاملا بر عقل خود مسلط بوده و عقیده دارد مصرف ماری‌جوانا کمکی به افزایش بهره‌روی (ذهنی) نمی‌کند. او معتقد است فردی که ماری‌جوانا استعمال می‌کند همچون سنگ یکجا خشکش می‌زند (نه این که مثل وی دائما در حال فعالیت و تحرک باشد).

وضعیت شرکت تسلا در بورس شبیه به یک ترن هوایی شده که دائما بالا و پایین می‌رود. با این حال، مدتی پیش کمیسیون اوراق بهادار و بورس طی ارسال نامه‌ای ایلان ماسک و اعضای اصلی کابینه شرکت تسلا را احضار کرد. ماسک مقصر بخش زیادی از فشار روانی خود را میانجی‌ها دانست که با دست به دست کردن اوراق تسلا در حال ویران کردن این شرکت هستند. او پیشتر پیش‌بینی چنین اتفاقی را کرده بود، اما تصور نمی‌کرد آن‌ها بتوانند تا این اندازه به شرکت تسلا ضربه بزنند.

زندگی ایلان ماسک گویا قرار است همچنان به همین شیوه پیش برود. او مدعی شد از دیدگاه عملیاتی تسلا، بدترین دوره شرکت به پایان رسیده است، اما از دیدگاه شخصی، بدترین وضع ممکن هنوز رخ نداده است و باید منتظر آن ماند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. اسطوره منه
    الگوی منه

  2. سلامتی جسمانیش را به خاطر انداخته ؟!

  3. خر پولی مشکلت چیه
    نیومده ایران ببینه جهنم چیه

  4. همه اینا فراماسونرن

  5. تسلا هم به فکر سلامتی این بوده دیگ این بار بزرگ رو خواسته از رو دوش ایلان ماسک برداره