منبع درآمد اپل

گجت های پوشیدنی می‌توانند به مهم‌ترین منبع درآمد اپل تبدیل شوند

تحلیل‌گران معقتدند گجت های پوشیدنی می‌توانند به مهم‌ترین منبع درآمد اپل تبدیل شوند. اما آیا این موضوع به معنی کاهش فروش گوشی های آیفون است؟

گوشی آیفون، مهم‌ترین دستگاه اپل است. در حال حاضر، تلفن های هوشمند مهم‌ترین منبع درآمد شرکت اپل هستند، اما مدت زمان زیادی تا طول نمی‌کشد تا بزرگترین محصول بعدی، جایگزین آن شود. مطابق با گزارشی که اخیرا توسط وال استریت ژورنال منتشر شده است، گجت های پوشیدنی در آینده به مهم‌ترین منبع درآمد اپل تبدیل خواهند شد.

با توجه به گزارش مرکز IDC، ساعت هوشمند اپل طی دوره سه ماهه قبلی 17 درصد از سهم بازار گجت های پوشیدنی را در اختیار داشته است. اپل واچ و هدفون های وایرلس ایرپادز، در مجموع فروش 10 میلیارد دلاری را برای اپل به همراه داشته‌اند که این میزان در مقایسه با درآمد اهالی کوپرتینو از فروش گوشی های آیفون، بسیار پایین است. جین مانستر، تحلیل‌گر “Loup Ventures”، فروش 10 میلیون دستگاه عینک مبتنی بر واقعیت افزوده اپل (دستگاهی که به عقیده او در سال 2021 عرضه می‌شود) را تنها برای 12 ماه اولیه عرضه پیش‌بینی می‌کند. مانستر می‌گوید هرکدام از این عینک‌ها 1300 دلار قیمت خواهند داشت تا درآمدی 13 میلیارد دلاری برای نخستین سال عرضه در انتظار اپل باشد.

Wall Street Journal میان اپل واچ و هدست AR این شرکت، یک رابطه موازی می‌بینید. تحلیل‌گران معتقدند گجت جدید اپل در چند سال اول با نام “Apple Glasses” ارائه شده و با قابلیت‌های محدود، به صورت غیر فیزیکی بر روی آیفون سوار می‌شود. در نهایت، این عینک هوشمند به یک دستگاه مستقل تبدیل خواهد شد؛ همانند اپل واچ سری 3 که با پشتیبانی از LTE در اختیار کاربران قرار گرفته است.

منبع درآمد اپل

آیفون هم‌چنان بزرگترین منبع درآمد اپل خواهد بود

توجه داشته باشید که این روزنامه گفته است «پوشیدنی ها» می‌توانند به مهم‌ترین منبع درآمد اپل تبدیل شوند؛ نه بزرگترین آن. این بدان خاطر است که میزان فروش گجت های پوشیدنی به اندازه آیفون بالا نخواهد بود، اما ممکن است شاهد تشویق کاربران به خرید اشتراک یکی از سرویس‌های اپل همچون Apple Music یا Apple Video (زمانی که آغاز به کار کرد) باشیم. این موضوع می‌تواند برای اپل نیز مهم باشد چرا که مدیران می‌خواهند تا سال 2021، درآمدهای ناشی از ارائه سرویس‌ها را به 50 میلیارد دلار برسانند.

فروش گجت های پوشیدنی ساخته‌شده توسط اپل هرگز فروش آیفون را تحت الشعاع قرار نخواهد داد. با این حال، گجت های پوشیدنی می‌توانند مهم‌ترین عامل محرک اپل برای کسب و کار کلی شرکت باشند. کلید این موضوع، بخشی از درآمد شرکت است که از سرویس‌ها می‌آید؛ قسمتی که رشد آن حتی از فروش پوشیدنی ها هم سریع‌تر است. – WSJ