مرحله دوم رجیستری

مرحله دوم رجیستری برای تبلت های سیم کارت خور به تعویق افتاد

مرحله دوم رجیستری با هدف ساماندهی تبلت های سیم‌ کارت خور، باز هم در زمان مقرر اجرا نشد و به تعویق افتاد. در ادامه، علت تاخیر به وجود آمده را از زبان معاون وزیر ارتباطات مطلع می‌شویم.

حسین فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در جمعی از خبرنگاران به سوال‌های متعددی پاسخ داد. وی در ابتدای سخنان خود به موضوع تخصیص ارز به اپراتورها پرداخت و عنوان کرد چندی پیش تعدادی از اپراتورها نیازهای ارزی خود را به ما اعلام کرده بودند که با بررسی و تایید معاونت توسعه، هماهنگی و امور پشتیبانی و بانک مرکزی برای تامین نیاز آن‌ها تمهیداتی اندیشیده شد. از این رو وزارت ارتباطات و بانک مرکزی جهت مقابله با نوسان ارزی و تحریم‌های آمریکا به تامین بسته‌های ارزی اقدام کرده‌اند و این بسته‌ها به اپراتورها اختصاص داده شد.

مرحله دوم رجیستری

علت تاخیر در اجرای مرحله دوم رجیستری

حسین فلاح جوشقانی در ادامه افزود مراحل ساماندهی گوشی های تلفن همراه و تبلت‌ های سیم کارت خور به عنوان دو فاز جدا از هم تدوین شده است که مقرر شد توسط وزارت ارتباطات انجام شود و مسئولیت کمیته راهبری آن نیز بر عهده این وزارتخانه خواهد بود. در سال گذشته فاز اول آن یعنی ساماندهی تلفن های همراه به خوبی انجام شد. این وزارتخانه برای مرحله دوم رجیستری کاملا آماده است و می‌تواند طرح ساماندهی تبلت های سیم کارت خور را اجرا کند، اما بنا به ملاحظات و شرایطی که در بازار ایران وجود دارد، اجرای مرحله دوم رجیستری به تعویق افتاده است.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد مسئولیت تامین گوشی های موبایل بازار بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است و وزارت ارتباطات در تهیه ارز واردکنندگان تلفن همراه هیچ مسئولیتی ندارد. البته به دلیل سو‌ءاستفاده‌هایی که از واردات تلفن همراه با ارز 4200 تومانی صورت گرفته است، تعداد زیادی از این کالاها توسط گمرک توقیف شده که جهت ترخیص آن پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد.

مرحله دوم رجیستری

رفع مشکلات واردات گوشی های مسافرتی

فلاح جوشقانی همچنین اضافه کرد برای تسهیل واردات گوشی های موبایل مسافرتی، سامانه‌ی سه نهاد همتا، گمرک و نیروی انتظامی را به هم متصل کرده‌ایم تا هویت افراد واردکننده تلفن های مسافرتی مشخص شود. البته این سیستم زیر نظر ما نبوده و فقط از امکانات آن برای اجرای صحیح طرح رجیستری استفاده می‌کنیم. اخیرا این سامانه با مشکلاتی همراه شده است که با رفع آن‌ها از 8 آبان گوشی های مسافرتی با شماره گذرنامه و شماره مسافری وارد کشور می‌شوند. طرح رجیستری برای اینترنت اشیا نیز بسیار مناسب بوده و پس از فراگیر شدن اینترنت اشیا، همه آن‌ها باید از شناسه IMEI و سیم کارت برخوردار شوند.

مرحله دوم رجیستری

مخابرات ایران با مشکلات زیادی مواجه است

فلاح جوشقانی در ادامه بیان کرد در حال حاضر شرکت مخابرات ایران تنها اپراتور تامین کننده تلفن ثابت در کشور شناخته می‌شود. هرچند نسبت به سال‌های گذشته از تلفن ثابت استقبال کمتری می‌شود، اما بسیاری از مردم به وجود آن نیاز دارند. مشکلات مخابرات از آن جایی شروع شد که دیوان عدالت اداری حکمی را مبنی بر حذف تعرقه تلفن ثابت صادر کرد؛ زیرا هم اکنون حدود 6 تا 7 میلیون خط تلفن ثابت بدون کارکرد در کشور وجود دارد که از سوی مخابرات برای هر کدام بیش از 7 الی 8 هزار تومان هزینه نگهداری صرف می‌شود و مردم تنها برای این خطوط آبونمان پرداخت می‌کنند. ما برای رفع مشکلات مخابرات ساز و کارهای خوبی را ارائه کرده‌ایم که در حال بررسی است.

مرحله دوم رجیستری

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. از این گرون تر میخاد شه ؟؟؟

  2. گذاشتن با دلار حسابش کنن