نوکیا سال ۲۰۱۶ به صنعت تولید گوشی موبایل باز می گردد !

نزدیک به یک سال است که دیگر نام نوکیا را بسیار کمتر از قبل می شنویم.تنها محصولی که نام نوکیا را در چند ماه گذشته زنده نگه داشته تبلت اندرویدی Nokia N1 بوده است.تبلتی که دست کم در بخش طراحی هیچ نوآوری در آن وجود نداشته و کپی آیپد مینی اپل ساخته شده است.حالا برخی منابع گزارش کرده اند که نوکیا در سال ۲۰۱۶ باز هم به صنعت تولید گوشی موبایل باز خواهد گشت !

الحاق بخش موبایل نوکیا به مایکروسافت یک خبر خوش برای ویندوز فون و دوست‌دارانش بود چرا که تولیدکننده‌ی سخت‌افزار همان کسی است که بروزرسانی‌ها را مرتباً و برای اغلب محصولات، حتی میان‌رده‌ها منتشر می‌کند. برند نوکیا تا پایان سال جاری میلادی مورد استفاده قرار می‌گیرد و از آن پس دیگر نوکیا در محصولات مایکروسافت نامی غریب خواهد بود. پس از آن چه می‌شود؟

منابع آگاه ادعا می‌کنند که نوکیا می‌خواهد در سال ۲۰۱۶ بار دیگر گوشی تولید کند! حتی گفته می‌شود که نوکیا محصولاتی به غیر از گوشی هم طراحی خواهد کرد و از همه جالب‌تر این است که فنلاندی‌ها به واقعیت مجازی علاقه‌مند شده‌اند و شاید محصولاتی برای صنعت رو به رشد واقعیت مجازی تولید کنند.

فعلاً روشن نیست که نوکیا در سال ۲۰۱۶ همان روشی را که در ارایه‌ی تبلت اندرویدی نوکیا N1 در پیش گرفته بود را دنبال می‌کند و یا برای طراحی و تولید انبوه محصولات، برنامه‌ی دیگری دارد اما امیدواریم که این غول فنلاندی علاوه بر طراحی و فروش محصولات در بازارهایی مثل چین، دیگر بازارها را پوشش دهد و حتی کارخانه‌های خاص خودش را افتتاح کند.

تبلت اندرویدی نوکیا N1 ( کپی آیپد مینی اپل )

تبلت اندرویدی نوکیا N1 ( کپی آیپد مینی اپل )

سیستم عامل محصولات جدید هم مشخص نیست. شاید اندروید با لانچری مثلZ Launcher باشد و شاید ویندوز یا حتی سیستم عامل دیگری مورد استفاده قرار گیرد.

منبع : theverge