مقایسه گلکسی نوت ۵ با گلکسی نوت ۴ : چیزی تغییر کرده است ؟!

سرانجام پس از ماهه ها شایعه و اخبار متعدد ، سامسونگ دیشب در کنفرانس Unpacked 2015 ، نسل جدید فبلت های گلکسی نوت خود را رونمایی کرد.گلکسی نوت ۵ از نظر طراحی نسبت نسل قبلی خود یعنی گلکسی نوت ۴ دستخوش تغییرات بسیاری شده و سامسونگ زبان طراحی جدید خود را که برای اولین بار در گلکسی اس ۶ شاهد آن بودیم ، در این محصول به کار برده است.از نظر سخت افزاری نیز این گوشی قدرتمند تر از نسل قبلی خود می باشد.در این مطلب می خواهیم گلکسی نوت ۵ را با گلکسی نوت ۴ مقایسه کنیم تا ببینم چه چیزهایی در این گوشی جدید تغییر کرده است.با گجت نیوز همراه باشید.

SAM_0177-1940x1455

گوشی گلکسی نوت ۴ (Galaxy Note 4) سامسونگ تا حدود ۶ ماه توانست عنوان بهترین اسمارت فون جهان را از آن خود کند، درست پیش از آنکه دو گوشی دیگر این شرکت با نام های گلکسی اس ۶ اج و گلکسی اس ۶ به بازار بیایند. گلکسی نوت ۴ هنوز هم از بهترین فبلت های بازار به شمار می آید و البته جانشین بعدی آن هم مثل خودش می تواند قدرتمند باشد. جانشین بعدی همان  Galaxy Note 5 است که شب گذشته شرکت سامسونگ رسما از آن رونمایی بعمل آورد، رونمایی که علت جلو انداختن موعد آن می تواند استراتژی سامسونگ برای پیشی گرفتن از آیفون جدید اپل باشد که قرار است در ماه سپتامبر رونمایی شود. در ادامه ویژگی های این دو اسمارت فون را مورد مقایسه قرار می دهیم تا شما عزیزان بتوانید دیدی واضح از عملکرد هر دو داشته باشید و قضاوت درستی را در مورد آنها انجام دهید.

طراحی و کیفیت ساخت

androidpit-samsung-galaxy-note-5-vs-galaxy-note-4-6-w782

گلکسی نوت ۴  اسمارت فونی نسبتا بزرگ بوده که به لحاظ طراحی ردپای گلکسی اس ۵ را دنبال کرده است. سامسونگ برای ساخت آن از ترکیبی از پلاستیک (طرح چرم) و فلز استفاده نموده و همچنین نوار فلزی که دورتا دور گوشی کشیده شده است باعث شده ظاهر گوشی ارزشمندتر به نظر برسد. این اسمارت فون ضدآب و گرد و غبار نیست و در رنگ های سفید یخی، مشکی ذغالی، طلای برنز، و صورتی روشن موجود می باشد. گلکسی نوت ۴ با وجود اینکه نوعی فبلت به حساب می آید، همچنان به دلیل قرارگیری مناسب نمایشگر درون قاب دستگاه از همه زوایا راحت در دست گرفته می شود. پلاستیک طرح چرمی که روی این گوشی است به همراه لبه های فلزی آن نیز باعث می شود تا از دست افراد لیز نخورد و حس آرامش را به کاربران انتقال دهد. خیلی خوب است که گلکسی نوت ۵ نیز از سیستم پنل گذاری نوت ۴ پیروی می کند، بدین معنا که نحوه قرار گرفتن نمایشگر روی گوشی مانند نوت ۴ می باشد.

امسال گلکسی نوت ۵ چند قدم از گلکسی نوت ۴ جلوتر گذاشته و حس عیان بودن را بیشتر به کاربر القا می کند چرا که بدنه این گوشی همچون گلکسی اس ۶ از شیشه و فلز ساخته شده.البته استفاده از شیشه و فلز در این گوشی می تواند ریسک لیز خوردن در دستان یا عرق کردن دست کاربران را به همراه داشته باشد اما سامسونگ برای پیشگیری از این موارد، راهکارهایی نیز ارائه خواهد داد. تا اکنون، سری گلکسی نوت های سامسونگ در مقوله حافظه قابل ارتقا و باتری قابل جایگزینی در رقابت با آیفون ها و نکسوس ها پیروز بودند اما به نظر می رسد این اتفاق برای گلکسی نوت ۵ رخ ندهد. تا پیش از رونمایی گفته می شد اگر نوت ۵ از داشتن این دو ویژگی محروم باشد خیلی ها را دلسرد خواهد کرد، بخاطر اینکه عده ای زیادی تنها فبلت ها را به این دلیل می خرند که بتوانند ویدیو و فیلم ببینند که این امر نیز مستلزم وجود باتری خوب و گنجایش بالای حافظه است.

نمایشگر

androidpit-samsung-galaxy-note-5-vs-galaxy-note-4-1-w782

نوت ۴ از نمایشگر کواد اچ دی ۵.۷ اینچی با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰  و تراکم پیکسل ۵۱۵  پیکسل در هر اینچ بهره می برد. تکنولوژی به کار رفته در نوت ۴ تکنولوژی سوپر آمولد بوده و از پوشش گوریلا گلاس ۴ استفاده می کند که در مقابل خط و خش مقاوت بیشتری دارد. در ضمن، یکی از مزیت های نمایشگر گلکسی نوت ۴ قابلیت استفاده از آن با دستکش است. نمایشگر نوت ۴ تصاویر را بسیار با دقت و جزئیات نشان می دهد و به شدت واکنش پذیر است. در حقیقت هر جا سخن از نمایشگر خوب برای اسمارت فون باشد نام سری گوشی های گلکسی سامسونگ می درخشد و کمتر پیدا می شود شرکت سازنده اسمارت فونی که بتوان یارای رقابت در این حوزه را داشته باشد. این بار نیز سامسونگ برای نمایشگر نوت ۵ سنگ تمام گذاشت. نمایشگر این اسمارت فون به طور دقیق ۵.۶۶ اینچی است و صفحه تاچ شیشه خازنی آن، سوپر آمولد می باشد، بقیه ویژگی های مانند رزولوشن، پوشش شیشه و غیره تقریبا مشابه با نوت ۴ می باشد.

نرم افزار و عملکرد

samsung-note-5-air-command-w782

یکی از مهم‌ترین تغییرات ایجاد شده در گلکسی نوت ۵، بهینه سازی رابط کاربری و نرم‌افزارها است. در نوت ۵ شاهد ساده سازی رابط کاربری، استفاده نکردن از انیمیشن‌های سنگین، حذف نرم‌افزارهای کم کاربرد و بسیاری تغییر دیگر هستیم که همگی باعث شده‌اند نه تنها حرکت در رابط کاربری سریع‌تر شود بلکه تجربه‌ی کاربری در تاچ‌ویز نیز به مراتب بهتر از گلکسی نوت ۴ شود.

SAM_0176-1940x1455

آنچه که گوشی گلکسی نوت ۴ را از بیشتر گوشی های دیگر متمایز می سازد، قلم استایلوس آن به نام S Pen است. قلم S Pen که در نوت ۳ نیز بود در نوت ۴ با کارایی بهتر و حساسیت بیشتر وجود دارد و می تواند به طرز موثرتری به ردیابی حرکات دست بپردازد. قلم استایلوس گلکسی نوت ۴ کپی و پیست میان اپلیکیشن‌ ها و گزینه ‌ای برای پین کردن سریع یادداشت‌های مختصر به صفحه‌ی خانگی را بسیار آسان تر از قبل کرده است. سامسونگ از این قلم هوشمند در گلکسی نوت ۵ خود نیز استفاده کرده اما به گفته این شرکت عملکرد قلم در نوت ۵ بسیار بهبود یافته و البته مکانیزم جدید جهش خودکار قلم نیز به آن اضافه شده است.

SAM_0174-1940x892

به لحاظ ویژگی های عملکردی نیز باید بگوییم که گلکسی نوت ۴ در دو مدل با پردازنده های متفاوت عرضه شده است.یک مدل از پردازنده چهار هسته ای با هسته های ۲.۷ گیگاهرتزی و پردازنده گرافیکی Adreno 420 بهره می برد و مدل دیگر از دو پردازنده چهار هسته ای با هسته های ۱.۳ و ۱.۹ گیگاهرتزی و پردازنده گرافیکی ARM Mali-T760. رم به کار رفته در این گوشی نیز ۳ گیگابایت و حافظه داخلی آن ۳۲ گیگابایت بوده که البته با کارت میکرو اس دی تا ۱۲۸ گیگابایت قابل ارتقا است. در ضمن سیستم عامل گلکسی نوت ۴، کیت کت ۴.۴.۴ بود که البته به آبنبات چوبی ۵.۰.۱ ارتقا یافته است.

SAM_0182-1940x780 SAM_0184-1940x511

گلکسی نوت ۵ اما متاسفانه جای کارت میکرو اس دی ندارد ودر دو مدل با حافظه داخلی ۳۲، و ۶۴ گیگابایتی عرضه می گردد. سیستم عامل آن اندروید ورژن آبنبات چوبی ۵.۱.۱ با تراشه اکسینوس ۷۴۲۰ و سی پی یوی ۸ هسته ای می باشد. یکی از بخش هایی که در گلکسی نوت ۵ شاهد ارتقاء در آن هستیم همین پردازنده است که نسبت به نسل قبلی آن قدرتمند تر شذه است.

سامسونگ همچنین گلکسی نوت ۵ را به به ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم مجهز کرده تا تا چندوظیفگی سریع‌تر و ساده‌تر از قبل انجام شود و امکانات قلم S-Pen نیز به شکل بهتری در اختیار کاربر قرار گیرند.

دوربین

گلکسی نوت ۴ از دوربین ۱۶ مگاپیکسلی، تثبیت سازی نوری تصویر، اوتوفوکوس، فلش دوگانه ال ای دی، عکسبرداری دوگانه، ضبط همزمان ویدیو با کیفیت اچ دی و عکاسی، geo-tagging، فوکوس لمسی، شناسایی صورت و لبخند، پانوراما، HDR بهره می برد و دوربین جلوی این گوشی نیز رزولوشن ۳.۷ مگاپیکسل و قابلیت فیلمبرداری با کیفیت ۱۰۸۰ را دارد. همچنین اینکه این اسمارت فون از قابلیت فیلم برداری ۱۰۸۰ و ۶۰ فریم در ثانیه و همچنین فیلم برداری آهسته (Slow Motion) نیز برخوردار می باشد.

از طرفی دیگر دوربین گلکسی نوت ۵ را داریم که دوربین اصلی آن ۱۶ مگاپیکسل با رزولوشن ۵۳۱۲ در ۲۹۸۸ و دوربین فرعی آن ۵ مگاپیکسلی است. از دیگر ویژگی های دوربین این اسمارت فون در راه می توان به دوال شات (قابلیت عکاسی دو گانه)، ضبط همزمان ویدیو و عکس باکیفیت اچ دی، ژئو-تگینگ، فوکوس لمسی، شناسایی چهره/صورت، مد پانوراما و اچ دی آر اشاره نمود.

باتری

androidpit-samsung-galaxy-note-4-26-w782

باتری قابل تعویض گلکسی نوت ۴، Li-Ion 3220 میلی آمپر در ساعت با مدت مکالمه تا ۲۰ ساعت (نسل سوم) و مدت پخش موسیقی تا ۸۲ ساعت می باشد. این درحالیست که باتری Li-Po نوت ۵ غیرقابل تعویض بوده و ۳۰۰۰ میلی آمپر در ساعت است.این باتری از لحاظ ظرفیت ۲۲۰ میلی‌ آمپر ساعت نسبت به نسل قبلی کمتر است اما سامسونگ ادعا می‌کند به دلیل استفاده از پردازنده‌ی بهینه‌تر با لیتوگرافی ۱۴ نانومتری مشکلی از نظر عمر باتری نخواهید داشت. پشتیبانی از تکنولوژی های شارژ بیسیم و همچنین Quick Charge یا شارژ سریع نیز برای دستگاه در نظر گرفته شده است.

ویژگی های دیگر

– گلکسی نوت ۴: حسگر اثر انگشت، جی پی یو آدرنو ۴۲۰، بلوتوث ۴.۱، مجهز به جی پی اس، فناوری ان اف سی، پورت اینفرارد، شتاب سنج، ژیروسکوپ، قطب نما، فشارسنج، ژست، UV، ضربان قلب، SPO2.

– گلکسی نوت ۵: حسگر اثر انگشت، WLAN، بلوتوث ۴.۱، جی پی اس، ان اف سی، پورت اینفرارد، شتاب سنج، ژیروسکوپ، قطب نما، فشارسنج، ژست، UV، ضربان قلب، SPO2.

نتیجه گیری

به طور کلی می توان نتیجه گیری کرد که نمایشگر نوت ۵ مانند نوت ۴ است، باتری آن از نوت ۴ به لحاظ ظرفیت ضعیف تر بوده، ضمن اینکه غیر قابل تعویض می باشد. از ضعف های دیگر نوت ۵ در مقابل نوت ۴ می توان به عدم پشتیبانی از کارت میکرو اس دی اشاره کرد اما هنوز نمی توان در مورد پردازشگر و دوربین این دو مقایسه ای خاص را انجام داد چرا که باید نوت ۵ عرضه شود و سپس کارایی حقیقی آن را محک زد.

حال فکر میکنید کدام یک از این اسمارت فون ها بهترند؟ نوت ۴ یا نوت ۵؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 تهیه شده در گجت نیوز

منابع : forbes & gsmarena & ipos7 & theinquirer & androidpit

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

102 دیدگاه

  1. Not5 دارم وکاملاازش راضی ام ازسری نوت ۴باکیفییت تره وکاملتره خوب البته که سری ۴بخاطرباطری قابل تعویضش ویژگی برتره که البته اینم کم نمیاره ازنظردوام وزمانش

  2. من نوت ۴ داشتم و الان نوت ۵ خریدم.واقعا برای کارشناسای گجد نیوس متاسفم که بدون هیچ سر رشته ای این دو گوشی رو تقریبا یکی میبینن. مثلا ادعا کردن کیفیت صفحه نمایش تفاوتی نکرده در حالی که اصلا و ابدا کیفیت صفحه نمایش این دو فبلت قابل مقایسه نیست و نوت ۵ با اختلاف فاحشی کیفیت به مراتب بالاتری داره

  3. من note5 داارم و ازش راضی هستم.تنها ایرادش حافظه و باطریه که البته یه روز کامل دوام میاره

  4. من ک نوت چهار دارم راضیم ازش برین بگیرن ک حرف نداره ضمنا اون سیب خورا ک فقط جلو اینه عکس گرفتنشو بلدن تا حالا پیش خودتون فکر کردین چرا اپل اینقد گرونه التماس تفکر

  5. نوت ۴ خیلی خوبه نزدیک یک سال هست دستم هست خوب کار کردم فقط امروز مدادم شکست خیلی خیلی ناراحت شدم نمی دونم تو بازار موجود هست یا نه دوبارم رو گوشی بیچارم آب ریخت ولی آخ نگفت آخه یه کوچلو نوت ۴ ضد آب هستش کسی میدونه قلمش تو بازار موجود هست یا نه؟

  6. سلام دوستان من نوت ۵دارم به نظرم خیلی از نوت ۴سر تره هم از نظر دوربین هم سخت افزار هم باطری و کیفیت ساخت از نزدیک مقایسه کردم که میگم

  7. میخوام نوت فور بخرم نمیدونم الان توبازار موجود هست کسی اطلاع داره وقیمتش ]یه یک میلیون سیصد هست .هرکی میدونه راهنماییم کنه بنظرتون انتخاب خوبی هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  8. جواب بدیییییییییییییییید لطططططططفااااا

  9. سلام من بین نوت 4/5 موندم از این میترسم نوت 4 متوقف شد برام بد باشه نوت 4 متوقف بشه ضرراش چیه ؟

  10. با سلام خوبین انشالله من نوت ۴ خریدم تقریبا ۲ هفته ای میشه اندرویدش ۴.۴.۴ بود وقتی اینترنت رو باز میکردم آپدیت میخواست یه روز گذاشتم اندروید ۵.۱.۱ شد حالا کمی فکر میکنم ودر خیلی جاها تو اعلان پنل شون توقف چشمی هنگام نگاه کردن فیلم بود ولی منی که اندرویدم رو آپ کردم نیستش.
    میشه از بحث کمی توضیح دهید
    ممنون

  11. سلام به همه دوستان عزیز…
    طرفداری از شرکتهای سازنده گوشی کلا کار بچه گانه ای هستش ماها فقط مصرف کننده ایم واگه افتخاری باشه مال خود شرکت سازندست نه ماها…واگه سر این مسئله تعصب هم داشته باشیم دیگه کلا در اشتباهیم..بهتره ما بعد از استفاده از هر گوشی حس و حالمون رو بگیم که برای افرادی که میخوان انتخاب کنن مفید باشه..
    من فکر میکنم توی انتخاب یه گوشی اول باید هدفتون رو مشخص کنید..درضمن من فکر میکنم شرکت های سازنده گوشیها اونقدر توی گوشیهای رده بالاشون ظرافت وکیفیت به کار بردن که منو شمارو برای خرید گوشیهاشون تحریک کنن…
    من خودم نت 4 دارم البته 4هسته ای کوادکلوم هستش ونظرم رو با احترام برای دوستانی که صرفا برای گرفتن اطلاعات وخرید به سایت مراجعه کردن میگم.. درضمن من طرفدار هیچ شرکت سازنده ای نیستم چون کمی سلیقه موثره
    تفاوت اصلیه سری نت سامسونگ با باقی گوشیها قلم اس پن اون هستش که به حق حس و حال عجیبی به گوشی میده..
    من خودم یه طراحم و کار با قلم رو خیلی دوست دارم..شما طراحیهایی که با این گوشی انجام شده رو سرچ کنید و ببینید! در سطح حرفه ای انجام میشه که باور کردنش سخته! کار با نرم افزارهای گرافیکی مثل فتوشاپ تاچ که با گوشیهای دیگه به خاطر نداشتن قلم اسپن تقریبا غیرممکن و خسته کنندست باگوشی های سری نت خصوصا 4 و 5 بسیار لذت بخش و کاربردی هستش!! از طرف دیگه داشتن یه دفترچه جیبی واقعا کاربردیه…من برای کارها و یاداشت های روزانه ام واقعا ازش استفاده میکنم. شاید باور نکنید اما خیلی از دوستان من که گوشیهای رده بالا و با کیفیتی هم داشتن بعد از دیدن این کاربردها متعجب شدن!! جالبه بدونید گوشی های نت برای کار با قلم از یک صفحه تاچ الکترومغناطیسی جداگانه ای که دقت پیکسلی تاچی بسیار بالاتری نسبت به تاچ خازنی داره استفاده میکنند..! پس بدونید که صرفا با خرید یه قلم برای گوشیتون به این قدرت و ظرافت دست پیدا نخواهید کرد چون قلم های معمولی مثل دستها با صفحه تاچ خازنی که دقت بسیار کمی دارند کار میکنن..جالبه که گوشی های سری نت هردو صفحه رو دارن!! و برای مثال توی نرم افزار INKredible من باقلم مینویسم و با دست پاک میکنم!!! اما حرف آخر …
    اگه قلم به دست هستید توانایی این رو دارید که هر روز به گوشیه نت خودتون علاقه مندتر بشید واز اون برای یادداشت برداری ،طراحی، نوشتن روی عکس های گرفته شده و کلی امکانات جالب دیگه که فقط با قلم اس پن انجام میشه استفاده کنید…باقی مسائل مثل دوربین، نمایشگر، پردازشگر.و…هم مثل خیلی از گوشیهای رده بالا بدون نقصه و کاملا رضایت بخش…به اندازه اون هم به راحتی عادت میکنید..البته اندازه اون اصلا غیر عادی نیست…
    اما نت 4 یا 5؟ هردو خوب هستن اما اگه دوست ندارید پول زیادی برای داشتن یه گوشی نت هزینه کنید که کار منطقی هم هست باخریدن نت4 نسبت به نت5 چیزی از دست ندادید!! اما نت3 از قدرت کمتری برخورداره…
    ممنون که پیامرو مطالعه کردید با احترام به همه دوستان و هموطن های عزیزم..امیدوارم یه روزی بحث ما راجع به انتخاب گوشیهای ساخت کشور عزیزمون باشه که طرفداری از اون رنگ و بویی همراه با افتخار برای هممون داشته باشه…
    یا علی…

  12. باسلام.من چندروزه نوت 4 گرفتم..همه چیز خوبه فقط با نیم ساعت تا چهل دقیقه کارکردن داغ میکنه و اینکه وقتی به اینترنت وصل میشم هر دوسه دقیقه یک درصد شارژ کم میکنه.اینا چیز عادیه یا اینکه نه یه مشکلی هس؟؟

  13. خانومای محترم لطفا یه زحمتی به خودتون بدید نظراتو اول بخونید بعد دوباره تکرار کنید( من میخوام گوشی بخرم،بین نت ۴ و نت۵ موندم کدومو بخرم!!!تورو خدا راهنماییم کنید!!!) 😐
    ولی من خودم چند وقتیه نت ۵ دارم انصافا دوربینش فوق العادس،ولی گاهی داغ میکنه که این طبیعیه!ولی قااب،ای قاااااب،ای گفتی قاااااب!نخرید از این دور بسته های اهنی که انتن گوشیتونو کلا میپرونه! :-))

  14. سری نوت مخصوصا 4 و 5 فوقالعادسسسسسسسسسسسسسسس و هیچی جاشو نمیگیره کسایی ک خریدن میدونن چی میگم

  15. دو ماه ی هس نوت ۵ خریدم راضییم عاااالیه

  16. من نوت تری فور فایو دارم راضیم سکس و یون و ایت هم بیاد میخرم ولی تری و فور رو ببشتر دوست داشتم

  17. من نوت تری فور فایو دارم از سه تاش راضیم

  18. من حدود یه ماهی هست که نوت 5 خریدم خیلی گوشی خوبیه مخصوصا اینکه امنیتش خیلی بالاست ولی تاچ اثر انگشتش مشکل جدی داره یعنی با انگشت همه قفلش باز میشه نمیدونم چرا ؟!

  19. آقا یکی به دادم برسه موندم نوت4بگیرم یا نوت5؟????

    • من فقط یه چیزو میگم که خیلی مهمه.توی نوت ۴ باید انگشتتو روی اسکنر بکشی تا قبول بکنه انگشتتو.و مثله اپل نیس.تازه خیلی موقع ها هم چند بار باید بکشی تا قبول بکنه.اما نوت فایو نیازی به کشیدن انگشت نداره.مثله اپل تا انگشتو گذاشتی رو دکمه سریع باز میکنه

  20. میخوام گوشی بگیرم ولی بین نوت 4-5موندم نوت 5 خیلی خوشگله اما4تو بعضی چیزا خیلی خوبه به نظرتون کودومو بگیرم

    • سلنــــــــــــا✋✋

      سلام نوت ۴ بگیر منم اینکارو میکنم کاراریش میدونستی از اپل عالی تر هست داداشم اپل خریده اما الان فهمیدم نوت 4 از اپل خوبتر هست دوربین اپل 8است اما نوت ‌۱۶ وباطری نگهداریش بهتر از اپل هستش

    • سلام.بستگی به نوع کاربرد شما داره .مثلا من چون وقت ندارم برای شارژ مجدد نوت 4 انتخاب کردم از باطری یدک استفاده میکنم ونوت5چون این قابلیتو نداشت انتخابش نکردم ولی بقیه کاراییش فرقی نداره وساپورت نکردن مموری کارت مشکل نیست چون با استفاده از otgوگوگل درایو مشکلی نخواهید داشت .پس بسته به سلیقه ونوع کاربردتون انتخال کنید

    • سلام نوت 4 به نظر من بهتر از نوت 5

  21. سلام دوستان من بین گوشی نوت4و5 گیر کردم نوت 5 خیلی خوشگله اما نوت4از بعضی لحاظ عالی به نظر شما کدومو بگیرم؟؟؟!!

    • سلنــــــــــــا✋✋

      سلام نگار جون من میخوام بخرم من زیاد مطمعن نیستم کدوم بخر اما ۸۰ درصد 4 بگیرم چون از نظر نگهداری باطری خوب هست

  22. مبایل فقت نوت5نوت4دردنمی خوره وفقت32گیگ حافظه داره

  23. یه عده نوت از نزدیک ندیدن نظر میدن!هه
    من خودم اول آیفن ۶اس داشتم.الان نوت ۵ چون آیفن مفت نمی ارزه فقط جیغ و داد برند و سیب کرم خورده!اره منم وقتی آیفن داشتم کسی بد حرف میزد فحش میدادم به محض اینکه دادمش به آبجیم و نوت ۵ گرفتم تا فهمیدم اسمارت فون ینی چی! تعصب رو از اپلیا بگیری لال میشن فعلا برن با ۳d تاچdely دار حال کنن. چیزی که اپل میخواد دو سال دگ بده سامسونگ الان داره میده. هرکسی خواست گوشی بخره بیاد @aliabba30 تو تلگرام پاسخ بدم. میدونم کدوم بهتره. والا اپل دگ مالییی نیس الان هواوی گوشیش شاخ تر از اپله هخخ موفق باشید

    • به نظرمن گوشی جی ل ایکس بهترین هستش ایفن اس6دردنمی خوره

    • سلام داداش علی آقا من میخواستم منودرموردخرید گوشی رانمای کنید .ومن زیادتلاش گردم که باتلکرام به خدمت برسم آماگوشی من مثل اینکه ریپورت شوده داداش نتونستم .واینم شماره موبایل توتلکرام من است که اگریه لطفی کنید.برام درخریدگوشی راهنمای کنیدداداش 09149891150وداداش اسم من هم کوچک شماحسن است

    • سلام دادش علی آقا وقت بخیر وخسته نباشی انشاالله…میخواستم اگرزحمتی نیست منودرخرید گوشی راهنمای کنید ممنونم شماره موبایلم هم 09149891150است توتلکرام .حسن جعفرزاده:
      hasanjaf150@gmail.com

  24. سلام.من کیفیت و قدرت عکس برداریه دوبین خیلی برام مهمه و بقیه امکانات چندان اهمیتی برام نداره
    میخواستم از دوستانی که هم نوت۵ گرررفتن و هم۴داتن قبلن ها
    یا اپل داشتن والان نوت۵….
    کدوم کیفت دوربینش بهتره؟
    به سلفی چندان اهمیتی نمیدم
    برای عکاسی نیم حرفه ای
    کدوم بهتره؟؟؟؟؟
    توت۴؟نوت۵؟
    من دانشجو شیمی هستم
    برای دانشگاه و کارهام هم برام مهمه
    اما کدوم بهتره؟؟؟؟

    منتظر نظراتتون هستم/مرسی :Happy:

  25. نوت۴ خیلی پرفکته هیچیم جاشو نمیگیره 🙂

    (*^__^*) 嘻嘻……

  26. نوت۴ خیلی پرفکته هیچیم جاشو نمیگیره 🙂

  27. من سنی داشتم حالا میخوام عوض کنم نوت بگیرم اما هنوز دو دلم بین ۴و۵.

    • من خودم نت4 دارم خیلی رازیم مثل اش ندیدم با این کیفیف و جذایت خاصی که داره اصلا هم داغ نمیکنه اولین بار میفهمم که ی خانم درومد میگه داغ میکنه

  28. حدود ۳ سال اپل دستم بود قبلشم سونی و اچ تی سی ولی الان ۵ ماهه نت ۴ دارم واقعا حرف نداره عالیه داداشمم نت ۵ گرفته ولی این چیز دیگه هست

  29. به نظر من که نوت ۴ بهترین خرید است چون نوت ۵ خیلی تغییری خواستی نداشته تازه نقاط ضعف هم داشته باتری عوض نمی شه رم هم نمی خوره حافظه هم که برای این گوشی :Happy:

  30. سلام دوستان
    من خودم از بهمن پارسال نوت ۴ N910Cدارم واقعا ازش راضی ام دوست داشتم که شارژر بی سیم رو ساپورت کنه که الان با نصب مبدل که قیمتش حدود ۵۰ تومنه مشکل حل شد تنها ایرادی که می تونم ازش بگیرم اینه که فیلمبرداری با کیفیت بالا تایمر محدودیت ۵ دقیقه رو داره و بعد ۵ دقیقه فیلمبرداری متوقف میشه چون گوشی خیلی داغ میشه و برای رفع این مشکل باید اون رو روت کنید.البته با کیفیت HD و full HD تا نیم ساعت و بیشتر فیلمبرداری میکنه

  31. نوت ۴ حافظه داخلی ۶۴ گیگ هم داره؟؟؟لطفا جواب بدیددددددددددددد

  32. نوت فور بهترین گوشی است اگر بخرید فرد موفعقی هستید ۱۰۰% :Delighted: :Pleasure: :Valentine-Kiss: :Congratulations:

  33. من بهمن ماه پارسال به ۲۳۰۰۰۰۰ نت ۴ گرفتم ؛ از اون موقع یه سره ازش کار میکشم؛ اتصافا خدای گوشیه ؛ از طرفی با توضیحاتی که خوندم و قابلیتی که از نت ۴ دیدم هنوزم پرچمش بالاست؛ درضمن نگاه نکنید دوربین جلوش ۳/۷ هستش اما کیفیت عکس های سلفیش واقعا عالیه

  34. من میخوام گوشی جدید بگیرم به نظرتون نوت ۵ بهتره یا نوت ۴؟ ؟من می ترسم باتریه نوت ۵ خراب بشه . لطفاً کمکم کنید

    • باتری نوت ۵ هم در صورت خرابی قابل تعویض هستش اما نه توسط خود شما در نمایندگی

    • ۵ خیلی بهتره همین که دیگه مثل نوت۴ ازپلاستبک استفاده نکرده خودش ی دنیاست واقعا خوش دستو عالیه کاریم به سخت افزار عالیش نداریم درضمن درپشت نداره چون مقاومتش درمقابل آب خیلی رفته بالا یاحتی جای اسپیکرش اومده قسمت پایین گوشی خیلی عالی شده تا پشتش بود

  35. من موقعی که خواستم گوشی بخرم خیلی بیشتر از نوت ۴ خوشم اومد. و اونو گرفتم.این قاب فلزی که میگین اثر انگشت روش میمونه و خیلی تو ذوق میزنه. و همچنین قیمت و نداشتن پورت رم و باتری غیر قابل تعویض. درکل بنظرم باید صبر کنیم تا نوت ۶ بیاد. چون نوت ۵ نسبت به نوت ۴ خیلی برتری نداره و در جاهایی هم ضعف داره.

  36. dametoon garm ba in post….mn khodm fk mikardam k note 5 kheyli az note 4 sare….vali ba khoondn in matlab fahmidm hich gooshi b note 4 nmirese

  37. دوستان رندش کنم هیچکدوم برین گوشی نو کیا ۵۰هزار تومنی بخرین

  38. دوستان عزیز باز هم مثل همیشه اغلب دوستان چون گوشی قدیمی خودشون رو دارن نسبت به نوت ۴ همچنان علاقه نشون میدن چون اگه بخوان عوضش کنن چیزی حدود یک میلیون باید روی گوشیشون بگذارن.
    متاسفانه به علت اطلاع رسانی و تبلیغات غلط ساپورن رم جز نکات مثبت قلمداد شده در حالیکه برای گوشی این یک نکته ی کاملا منفی هستش که از امنیت گوشی گرفته تا کارایی و …رو تحت تاثیر قرار میده. دوستان عزیز سامسونگ یکی از بهترین شرکتهای دنیاست پس در طراحی پست رفت نمیکنه. دوما اینکه بدنه پلاستیکی نوت ۴ که مثل یک گوشی اسباب بازی هستش با بدنه ی تمام فلز کربنی و شیشه ای نوت ۵ اصلا قابل مقایسه نیست. از نظر دوربین و مشخصات سخت افزاری دیگه هم جای خود دارد مضاف بر اینکه رابط کاربری و نرم افزارهای بی استفاده هم حذف شدن. میتوان گفت نوت ۵ تغییر رویکردی در سامسونگ بوده که بسیار مطلوب هستش. اما مهمترین نکته ای که میخوام خدمتتون بگم اینه که در همین حین که این متن رو تایپ میکنم همسرم اپل ۶s دارن و خودم هم اپل ۶s همراه گلکسی نوت ۵ دارم و باید صادقانه اقرار کنم که سامسونگ در برابر اپل اسباب بازی مسخره ای بیش نیست. موفق باشین

    • آقامحمد گل لازم تعریف از خودتون نیست که چه گوشیی داری
      وفکرنکن که کسی نمیدونه چه گوشی خوبه وچی بد
      گوشی ایفون هم فقط اسم داره .اگرجیلبریک هم نشه بدرد مفت نمیخوره.

      • والا.یه سری مردم میان اینجا فقط تعریف کنن و منم منم کنن و برن.گوشی نوت چهار ، گوشی بی نقصی نیست اما واقعا فوق العاده ست از نظر کارایی.

      • سرعت گوشی های آیفون از گلکسی بیشتره

        برای مدت طولانی تر هم میتونی آپدیتش کنی

        سیستم عامل ios هم از اندروید امن تر هست

        پس نوت ۴و نوت ۵ چه برتری نسبت به آیفون داره؟

    • آقا محمد گل اپل به درد ایران نمی خوره دومن پول که به نوت میدی با پول که به اپل میدی مقایسه کن تفاوت خیلی زیاد دارن اپل یک شرکت عالی است هنوز سامسونگ نه تونست از رقیب پیش بگیر ولی در مجموع اپل کارایی در ایران ندارد

      • سلام سال نو مبارک من میخوام گوشی بخرم مابین نوت ۴ بانوت ۵ موندم کدوم یکیش رو بخرم لطفا راهنمایی کنید که مابین این دوتا گوشی کدوم یکیش رو بخرم؟؟

      • خوب اپل درکشورای دیگم همچنین کارای نداره باید قبول کنیم که ما فقط وفقط داریم به لگوی سیب پول میدیم والا با آیفون هر کار بخوای بکنی باید پول بدی اونایم که رایگانه مزخرفه خیلیم محدوده

    • اقامحمدزیاد خودخواه نباش تعریفم از خودت نکن سامسونگ بهترین شرکت دنیاست واپلم ب پاش نمیرسه

    • اغاااااا فهمیدیم تو و همسرت اپل دارید باوووو >بعدشم اطلاعتت را راجب گوشی ببر بالا بعد اضهار نظر کن

  39. من خرداد ما نوت ۴ خریدم خیلی راضیم ازش . چه دوربینش چه سایر امکانات . یه رم ۶۴ هم خودم خریدم راحت ساپورت میکنه . اصلا هم هنگی نداره. فقط تنها ایرادش داغ کردنشه که همه سامسونگا اونجورین , منم i face انداختم که اونم خودش عامله. در کل خیلی راضیم . :Approve: :Who-s-the-man:

  40. سلام من ترفدار سامسونگ هستم و از تمام برند های دیگه مخصوصا اپل بدم می اد ولی اینبار قبول میکنم که نوت ۵ بسیار از نوت ۴ ضعیف تر بوده و با ۷۰۰ هزار تومان قیمت بیشتر به نوت ۴ حتما نوت ۴ گزینه بهتری است

  41. بنظر من نوت ۵خوبه اما نوت ۴ واسه کسی که طولانی مدت میخواد از گوشی استفاده کنه بهتره
    چون هم حافظه میخوره هم باتریش راحت تعویض میشه
    من نوت ۴ داشتم یه دزد نه چندان محترم ازم قاپیدش میخواستم نوت ۵بگیرم
    اما الان میبینم چیزی که واقعا میخوام نوت ۴
    فقط یادمه گوشیم هی از دستم در میرفت میخورد زمین حالا یا من دست وپا چلوفتی ام یا واقعا ابعادش به دستم نمیخورد

  42. Note4 ham bazi eshkalaro dare vali nesbat b note 5 kheeyli bhtare.az 5 entezare bishtari dashtm

  43. دوستان عزیزسلام بنده به نوعی مرض گوشی دارم وازهرچندماه یک بارگوشی عوض میکنم وهمه ی گوشی هاروهم سامسونگ میخرم گرچه نوت ۵پیشرفت هایی داشته ولی شک نکنید که نوت۴ بهتره قلم نوت۵ درصورت برعکس انداخته شدن خواهد شکست وپورت رم ازنوت۵ حذف شده وبرخی ایرادات دیگر.من نمیخوام بگم نکت ۵خوب نیست ولی آن طورکه بایدوشایدبرترازنوت۴ باشه نیست درست مثل خودنوت۴ که ارتقای کمی نسبت به نوت۳ پیداکرده

    • دوستان. من نوت۵ را دوماهی است گرفتم.واقعا حرف نداره. سرعت نوشتن با قلمش و اجرای نرم افزارهاش بهتر از نوت ۴ هست.باطریش برخلاف نوت ۴ از نوع لیتیوم پلیمره و کیفیتی بالااتر داره خراب شدنی نیست چون مطمعنا اصلی کارخونه است.در نمایندگی قابل تعویضه. مشکل حافظه هم با خرید فلش otgحله و مستقیما داخل گوشی خونده میشه با سرعت بسیار بالا.قلمش هم مشکل یرعکس انداختن که همه میگن نداره من هرچی چپ و راستش میکنم فرقی نمی بینم.قیمت بالاست ولی همه کاره است.

  44. من یکماه و هشت روزه نوت ۴ خریدم خیلی ازش راضیم گوشی فوق العاده ایه ممنون از سامسونگ :Happy:

  45. اگه به این شکلی باشه که میگید همون نت ۴خوبه به نظرم من.چون من گوشیم را همون نت ۴ خیلی راضیم

  46. من که نوت ۴ را ترجیح میدم و ارزش خرید خیلی بالاتری داره . از نوت ۵ انتظار زیادی داشتم اما با دیدن مشخصات و قیمت نجومی ش توی ذوقم خورد . بدترین قسمتش اینه که ایراد های S6 که باعث فروش پایین و عدم موفقیت S6 شد را در نوت ۵ هم تکرار کردن ! باتری غیر قابل تعویض و عدم پشتیبانی از کارت حافظه . شاید با وجود نسخه ۶۴ گیگابایتی ( که ارزش این قیمت نجومی را نداره ) بشه از مورد دوم چشم پوشی کرد اما مورد اول واقعا عیب بزرگیه

  47. inke cheapsetesh 14nm zade shode moshkele batrio bartaraf karde pas nemishe goft zaife batrish nesbat be note4.va jense badanash ke shishast baes mishe garma be dast kamtar montaghel she.dar kol be nazar behtar az note4 .ama kash namayeshgaresho doorbinesh behtar mishod

  48. بااین قیمتی که سامی برای نوت۵ طلب کرده ارزش نوت ۴ خیلی بهتره سام سونگ نباید بخاط امکانات کمی نسبت به نوت ۴ اعمال کرده چنین هزینه ای طلب میکرد به نظر من بااین قیمت نوت۵ نمیتونه به اپل مقابله کنه الان باقیمت ۸۰۰یوریی چیزی در حدود سه میلیون تومانه که خیلی زیاده

  49. من هفته پیش نوت ۴ داشتم رو فروختم که نوت۵ آمد بخرم اما وقتی امکانات نوت۵ رو دیدم سریع رفتم به نوت ۴ دیگه چون ارزش این اختلاف قیمت رو فعلا نداره .تا ببینیم قیمت نوت ۵ به حد معقول برسه ببینیم چی میشه

  50. نظر من سامسونگ درنوت ۵ کار شگفتی که من در ذهن داشتم نکرده خوب نیست نوت ۴ خیلی بهتره :Tears: :Approve:

  51. اگه ۶ اینچ بود خیلی بهتر میشد

  52. من به نوت ۵ علاقه زیادی دارم هیچ سونی نمیتونه اون رو شکست بده نه زد ۳ نه زد ۴ نه زد ۵ بلکه تموم سونی ها نمیتونند اون رو شکست بدن من اینو تضمین میکنم و بدون شک میگم زیبایی و کیفیت و دوربین و …………. همه در سامسونگ است وسونی وگوشی های دیگه ارزش خرید ندارند به جز ایفون که ارزش خرید دارده ولی برای خارجی ها که مانند شرکت اپل حرف پوچ میگن و میتونید به سایت من بیایید تا مدرکمو نشون بدم تا بدونید که من حرف پوچ نمیگم

  53. فقط نوت :Valentine-s-Day: 5 :Valentine-s-Dajavascript:zaazuemoticonsclick(‘:Valentine-s-Day:’)y: :Valentine-s-Day:

  54. مثل همیشه پرچم سامسونگ بالاست و من باز میرم سراغ نوت جدید.نوت ۵