آیفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس رسما معرفی شدند : مشخصات دردانه های جدید اپل

کمپانی اپل شب گذشته پس از ماه ها انتظار طرفداران این برند آیفون های جدید خود را با نام های آیفون ۶ اس ( iPhone 6S ) و آیفون ۶ اس پلاس ( iPhone 6S Plus ) رسما معرفی کرد.آیفون ۶S های جدید نسبت به نسل قبلی خود دستخوش تغییراتی در بخش سخت افزاری و همچنین همراه با ویژگی های جدیدی معرفی شده اند.از مهمترین ویژگی های آیفون های جدید می توان به استفاده از چیپ‌ست جدید A9 و دوربین های بروزرسانی شده در قسمت جلویی و پشتی ، فناوری فورس تاچ و اضافه شدن رنگ جدید رز گل اشاره کرد.در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

طراحی :

iphone-6s-1

۶s و ۶s پلاس هر دو از آلومینیوم ساخته شده اند اما نه آلومینیومی که در ساخت آیفون های قبلی به کار رفته است. آلومینیوم سری ۷۰۰۰ که در ساخت این نسل از آیفون ها از آن استفاده شده است، همانطور که قبلا وعده داده شده بود قرار است تا استحکام بیشتری را نصیب آیفون های اپل کند. همچنین باید بدانید که در ساخت شیشه‌ی آیفون های جدید از شیشه‌های بسیار مستحکمی استفاده شده که با بهره گیری از فناوری یونیزاسیون پیشرفته تولید شده اند و به گفته‌ی اپل، محکم ترین شیشه های بکار رفته در تاریخ آیفون ها (و شاید تلفن های همراه) میباشند.

به جز این موضوع، همه چیز شبیه آیفون ۶ و ۶ پلاس خواهد بود به جز یک تغییر که آنهم در رنگ است. اپل طبق وعده، رنگ طلایی سرخ یا همان Rose Gold را به گزینه های پیش روی خریداران اضافه کرده است که البته به دلیل شباهت آن به رنگ صورتی، بیشتر مورد پسند خانم ها واقع خواهد شد.

iPhone 6S با ابعاد ۱۳۷.۵*۶۷*۷.۱ میلیمتری خود و ۶S Plus با ابعاد ۱۵۸.۱*۷۷.۸*۷.۱ میلیمتر در رنگ های طلایی، سفید، خاکستری و رنگ احتمالاً محبوب رز گلد روانه بازار خواهند شد.

پردازنده A9 :

۱۳

iPhone 6S و iPhone 6S Plus از پردازنده ۶۴ بیتی A9 بهره می برند که توسط اپل توسعه یافته است و بدون شک این چیپ‌ست یکی از مهم ترین و بهترین ویژگی های این دستگاه ها به شمار می رود و آیفون های جدید اپل را قدرتمندتر از همیشه می سازد؛ گفته می شود این پردازنده ۷۰ درصد سریع‌تر از قبل شده و از معماری جدیدی بهره می برد که تا ۹۰ درصد بهبود عملکرد گرافیکی را برای کاربران به ارمغان می آورد.

سنسور دوربین جدید :

۵

اما یکی از تغییرات و به عبارتی بهبودهای صورت گرفته در این اسمارت فون ها بهره‌گیری از سنسور جدید در گوشی هوشمند نسل جدید اپل است. در واقع iPhone 6S و iPhone 6S Plus به یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری ۴K تجهیز شده اند که Auto Focus در آن بهبود یافته است؛ البته توجه به این موضوع که اپل پس از ۴ سال تصمیم گرفت دوربین آیفون را بروزرسانی کرده و سنسور ۸ مگاپیکسلی نسل های قبلی را به ۱۲ مگاپیکسل ارتقا دهد، داستان را جالب تر می کند.

۸

در قسمت جلویی نیز نکته جالب بهره‌گیری از دوربین ۵ مگاپیکسلی مب اشد که به کمک Retina Flash می تواند تصاویری با روشنایی بیشتر ثبت کند اما Retina Flash چیست؟ بدون شک یکی دیگر از خلاقیت های اپل در نظر گرفتن فلش برای دوربین جلوی آیفون های جدید می باشد. البته بد نیست بدانید که این فلش از نوع LED یا زنون نیست و به لطف این قابلیت صفحه‌ نمایش دستگاه، فلشی را برای ثبت تصاویر سلفی در شرایط نوری کم ایجاد می کند؛ به بیان ساده تر می توان از صفحه ‌نمایش آیفون های جدید به ‌عنوان یک فلش برای دوربین جلو استفاده کرد.

فناوری فورس تاچ :

apple-event-sept9-1

در ادامه به قابلیت مهمی که پیش تر نیز شایعات به آن اشاره شده بود، یعنی Force Touch می پردازیم؛ اپل در مراسم امروز خود اعلام کرد که تکنولوژی جدیدی با نام ۳D Touch را به آیفون های iPhone 6S و iPhone 6S Plus خود اضافه کرده است که با این فناوری، لمس صفحه و کشیدن انگشت بر روی صفحه به طور کامل تغییر می‌ کند.

apple-event-sept92

جهت اطلاع شما عزیزان به لطف این تکنولوژی حال عملکرد جدیدی از ضربه زدن، Swipe کردن و کلیک راست در گوشی در اختیار کاربران قرار می گیرد و برای مثال با استفاده از آن می توانید بدون نیاز به باز کردن برنامه ای، چندین عملیات بر روی آن انجام دهید؛ علاوه بر این فناوری ۳D Touch کمک می‌کند تا تصاویر، پیغام‌ها، ایمیل‌ها و موارد دیگر را به صورت Pop Up بر روی صفحه نمایش داده شود.

نرم افزار :

apple-event-sept9-3

آیفون ۶s و ۶s پلاس دارای سیستم عامل آی او اس ۹ خواهند بود که خود دارای ده ها قابلیت جدید از جمله مسیریابی پیشرفته و افزایش قابلیت‌های نقشه، کنترل دیجیتالی خانه و وسایل با نرم افزار Home، قابلیت کار کردن همزمان با دو برنامه، پشتیبانی قدرتمند از اپل موزیک، قابلیت ذخیره‌ی هر فایلی به صورت PDF، قابلیت حذف موقتی اپلیکیشن‌ها، امکان جابجایی سریع از اندروید به آی او اس، امکانات جدید اپلیکیشن Notes، قابلیت پاسخگویی سریع به پیام های مسنجرها، قابلیت های جدید اپلیکیشن Photos، قابلیت کار در حالت Low Power و قابلیت ذخیره یا پیوست هر نوع فایل به ایمیل میباشد.

سایر مشخصات فنی :

apple-event-sept94

آیفون ۶S با نمایشگر ۴.۷ اینچی و رزولوشن ۷۵۰*۱۳۳۴ پیکسل (با تراکم پیکسلی ۳۲۶ppi) و مدل بزرگتر آن یعنی ۶S Plus با صفحه نمایش ۵.۵ اینچی و رزولوشن ۱۰۸۰*۱۹۲۰ پیکسل (با تراکم پیکسلی ۴۴۱ppi) معرفی شدند؛ هم‌چنین حافظه داخلی این اسمارت فون ها ۱۶، ۶۴ و یا ۱۲۸ گیگابایتی خواهد بود .

از سایر مشخصات فنی اسمارت فون های iPhone 6S و iPhone 6S Plus می توان به ۱ گیگابایت حافظه رم، وای‌فای Dual-band 802.11 a/b/g/n/ac، بلوتوث نسخه ۴.۱ و اسکنر اثر انگشت اشاره کرد؛ علاوه بر این آیفون‌های جدید از شبکه های LTE Cat 6 پشتیبانی می کنند که سرعت ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه را به همراه دارد.

باتری iPhone 6S نیز Li-Po 1560 mAh اعلام شده است که مدت مکالمه تا ۱۴ ساعت بر روی ۳G، استفاده اینترنت ۱۰ ساعت در ۳G، پخش ویدیو HD تا ۱۱ ساعت، پخش موسیقی تا ۵۰ ساعت و حالت آماده به کار تا ۱۰ روز را فراهم می آورد و این در حالیست که iPhone 6S Plus با باتری Li-Po 2915 mAh خود مدت مکالمه تا ۲۴ ساعت بر روی ۳G، استفاده اینترنت ۱۲ ساعت ۳G، پخش ویدیو HD تا ۱۴ ساعت، پخش موسیفی تا ۸۰ ساعت و حالت آماده به کار تا ۱۶ روز را امکان پذیر می سازد.

قیمت و زمان عرضه :

۲

قیمت مدل ۱۶ گیگابایتی آیفون ۶s برابر با ۱۹۹ دلار، قیمت نسخه ۶۴ گیگابایتی ۲۹۹ دلار و نسخه ۱۲۸ گیگابایتی آن ۳۹۹ دلار می باشد که البته این قیمت‌ها برای آیفون‌های قراردادی تعیین شده است.

iPhone 6S Plus نیز قرار است در نسخه‌های ۱۶، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی به ترتیب با قیمت ۷۴۹، ۸۴۹ و ۹۴۹ دلار عرضه گردد.گفته شده که آیفون های جدید از تاریخ ۲۵ سپتامبر روانه بازار خواهند شد.

مهمترین ویژگی های آیفون ۶s و ۶s پلاس به طور خلاصه این ها هستند:

• فناوری ۳D Touch
• آلومینیوم و شیشه‌ی مستحکم تر در بدنه
• اضافه شدن رنگ طلایی سرخ
• چیپ A9 با معماری ۶۴ بیتی و چیپ M9
• دوربین iSight دوازده مگاپیکسلی با فوکوس خودکار سریعتر
• قابلیت فیلمبرداری ۴K
• دوربین جلوی ۵ مگاپیکسلی با کیفیت HD و امکان استفاده از تاچ اسکرین به عنوان فلاش
• امکان تهیه‌ی تصاویر زنده و متحرک
• وای فای و LTE نسل جدید با سرعت بیشتر
• امکان دسترسی دائمی به سیری با استفاده از عبارت Hey Siri
• برخورداری از آی او اس ۹

۱

نظر شما در مورد آیفون های جدید چیست ؟

تهیه شده در گجت نیوز

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

26 دیدگاه

  1. با سلام وخسته نباشید میخواستم آیفون ۶ اس خریداری کنم اما بین ۶ اس و ۶ اس پلاس سردرگم شدم لطفا راهنمایی کنید تشکر.

  2. و بازهم استفاده از رم یک گیگ
    ای کاش کمی حافظه رم رو ارتقا میداد
    ولی ایشالله که بتونه بهترین گوشی سال بشه

  3. آقای عارف شما که طرفدار اپل هستی گوش کن: صفحه نمایش آیفون ۴ سامسونگ زده .آیفون ۶ کمپانی Innoluxمیزنه و دلیل بر رد شدن سامسونگ چون رقیب اپل هست.چیپ های پردازشی و حافظه سامسونگ میزنه دوربینشم که سونی میزنه تکنولوژی فورس تاچ که هیچی بدرد نمیخورد از گوشی هواوی کپی کرده . اول هواوی این تکنولوژی رو زده گوشی شو داده بیرون در کل اپل داره مونتازمیکنه.هیچی از خودش نداره حالا با آلومینیوم ۷۰۰۰زده ببینیم گوشی خم میخوره اگه خم بخوره چی جوکی میشه این اپل….

  4. همون کافی بود تا استیو جابز خدا بیامرز بمیره و کمپانی اپل بر باد بره….البته اگرم زنده بود و میفهمید آیفون انقد پهن شده یا سکته میکرد یا خودکشی میکرد…..

    • گوشی های کوچک دیگه جذابیتی ندارن نمونه ی اون آیفون ۵s هست با اینکه یه کامپیوتره نه موبایل ولی حجم کوچکش تنها نقطه ضعفشه

    • دقیقا : اپلیا میگن همه دارن از گوشی اپل تقلید میکنن . خب همین فبلت اپل که از روی سامسونگ تقلید کرده نوتیفکیشن ها رواز روی اندروید تقلید کرده تکنولوژی بدرد نخور فورس تاچ هم از روی هواوی زده …. خخخخخ

      • فورس تاچ مال اپل واچ خود اپل هست

        هواوی دیگه کدوم خریه!!؟؟

        خخخخخخخ تقلید از روی حجم ؟؟!!

        بیخیال اگه اینجوریه پس سامسونگ حافظه ی ۶۴ گیگ رو از روی آیفون تقلید کرده چون اپل از زمان ۴s حافظه ی ۶۴ استفاده میکرده

        حافظه ی ۶۴ گیگ برای اندروید تشریفاتیه

        بیخیال مگه میخوای گوشیت منفجر بشه؟؟

        سامسونگ با اون رابط کاربری مسخرش رم ۳گیگ هم باشه کم میاره

  5. حیف پول
    باز با اون تکنولوژی مزخرف و کم کاربرد۳D Touch یک کلاهی سر مردم و یک پول هنگفتی به جیب مبارکشون میزارن .آیفون دیگه از دست رفت مثل نوکیا شد . الان موقع تاخت و تاز سامسونگ و سونی و اچ تی سی و ال جی و کلا گوشی های اندرویدی مخصوصا با ورود اندروید ۶ یا همو ن مارشمالو . کلا اپل عقب هستش تازه دوربین ۴k زده که مال نسل قبل گوشی های اندروید هست تکنولوژی۳D Touchکه از روی گوشی هواوی زده دیگه نوآوری اپل نداره الومینیوم هم میگن قوی تر کرده امیدوارم خم و در نهایت به انفجار منجر نشه با همین وجود که آلومینیوم رو قوی تر زده تازه رسیده به گوشی های اندوریدی از لحاظ سختی و محکمی اپل دیگه از دست رفتی

    • خخخخخخ خندیدم بخدا این دوتا گوشی تمام گوشی های اندرویدی رو مسخره کردن .دوربین ١٢مگاپیکسلی جدید حداقل برای ٢سال بیرقیبه.

      تکنولوژی فورس تاچ هم مال اپل هست که هواوی بنجل تقلیدش کرده

      راستی میدونی این گوشی ها رم دو گیک دارن؟؟ میدونی رم دو گیگ برای ios یعنی چی؟؟

      یعنی جت میشه نه موبایل

      نوت ۵ هم مرده به دنیا اومد

    • خخخخخخ خندیدم بخدا این دوتا گوشی تمام گوشی های اندرویدی رو مسخره کردن .دوربین ١٢مگاپیکسلی جدید حداقل برای ٢سال بیرقیبه.

      تکنولوژی فورس تاچ هم مال اپل هست که هواوی بنجل تقلیدش کرده .شرکت های یخچال سازی برن بوق بزنن

      راستی میدونی این گوشی ها رم دو گیک دارن؟؟ میدونی رم دو گیگ برای ios یعنی چی؟؟

      یعنی جت میشه نه موبایل

      نوت ۵ هم مرده به دنیا اومد

      • طرفدار اپلی؟ اوکی. هر کسی عشق و علاقه ای داره.
        به نظرت اپل خوبه؟ اوکی. به نظر هرکی اپل خوب نباشه به نظر تو هست.
        اوکی.
        اما، در مورد رم ۲ و تبدیل به جت شدن،
        (تا جایی که من میدونم) مقدار رم هیچ ربطی به سرعت گوشی نداره، مقدار رم فقط تو بحث مولتی تسکینگه که خودشو نشون میده.
        اپلیکیشنی که در هنگام اجرا برفرض ۳۰ مگابایت از رم رو اشغال میکنه، چه رم باشه یک گیگ چه ده گیگ، همون ۳۰ مگ رو مصرف میکنه.
        سرعت اجرای اپل ها و سرعت گوشی به رمه، منتهی نه به مقدار بلکه به نسل رم (مثلا دی دی ار ۳یا۴ که تازه این مورد هم نقش اصلی رو نداره و فقط وقی رم مصرفی زیاده با با بالا بردن پهنای باند رم به نوعی با جلوگیری از کند شدن در افرایش سرعت موثره) و اما از اون مهمتر به نوع تکنولوژی ساخت رم و یا حافظه ها هست. مثلا فناوری ufs سامسونگ که حافظه های ساخته شده بر مبنای اون خیلی سریع هستن. یا مصداق اون در حافظه جانبی که ssd که از hdd ها سریعترن.
        البته من متخصص نیستم و شاید اشتباه کنم ولی مطمئنم این حرفتون که میگه با زیاد شدن رم از یک به دو، سلفون هم تبدیل میشه به جت، اشتباهه.
        دوربین ۱۲ جدید اپل با تکنولوژی جدیدش، باید در عمل تست بشه ولی در تئوری خوب و عالی به نظر میرسه.
        نوت ۵ هم با اینکه انتظارات منو بشه شخصه برآورده نکرد ولی بی شک گوشی معرکیه.

      • عارف عزیز گفته شده رم ۱ گیگ لطفا اول تحقیق کن بعد تبلیغ

  6. قیمتش اول که بیاد تقربیا چنده؟

  7. رم ش رو از یک به دو تغییر بده، لازم نکرده میکرو اس دی بزاره.

  8. تو متن نوشتید:
    حافظه داخلی این اسمارت فون ها ۱۶، ۶۴ و یا ۱۲۸ گیگابایتی خواهد بود که می توان از طریق نصب کارت MicroSD آن را افزایش داد.
    واقعا؟میکرو اس دی؟مگه میشه؟؟؟؟؟؟

  9. حالا واقعا این قابلیت پشتیبانی‌ از حافظه جانبی رو برای گوشی‌ها گذاشته یا نه ؟

  10. آیفون ۶S با نمایشگر ۴.۷ اینچی و رزولوشن ۷۵۰*۱۳۳۴ پیکسل (با تراکم پیکسلی ۳۲۶ppi) و مدل بزرگتر آن یعنی ۶S Plus با صفحه نمایش ۵.۵ اینچی و رزولوشن ۱۰۸۰*۱۹۲۰ پیکسل (با تراکم پیکسلی ۴۴۱ppi) معرفی شدند؛ هم‌چنین حافظه داخلی این اسمارت فون ها ۱۶، ۶۴ و یا ۱۲۸ گیگابایتی خواهد بود که می توان از طریق نصب کارت MicroSD آن را افزایش داد.
    تا جایی که من می دونم و مرسومه اینه که هیچ وقت از حافظه ی جانبی استفاده نشده !!

  11. اپل واقعا یه تغییراتی‌ بالاخره ایجاد کرد البته باید دید که تو کار چجوریه ولی‌ واقعا قابلیت نصب MicroSd رو گذاشته ؟