تماشا کنید : گوشی هواوی نکسوس ۶P به راحتی خم می شود ؟!

جنجال خم شدن آیفون ۶ پلاس را به یاد دارید ؟ حالا مشکلی مشابه گریبانگیر نکسوس تازه وارد گوگل ، نسخه ساخت هواوی یعنی گوشی نکسوس ۶ پی ( Nexus 6P ) را گرفته است.چند روز پیش ویدیویی در اینترنت منتشر گردید که نشان می داد این گوشی به راحتی و با فشار اندکی خم می شود.در آن ویدیو نکسوس ۶P آنقدر راحت خم شد که بسیاری تصور می کردند احتمالا ساختگی باشد.اکنون شخصی که این ویدیو را منتشر کرده این آزمایش را دوباره تکرار کرده و باز هم نتیجه کار همان است.این ویدیو ها توسط شخصی به نام JerryRigEverything منتشر شده است.در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

در ویدئو زیر ابتدا شاهد تست مقاومت در برابر خش افتادن و خم شدن بدنه، آتش زدن و ایجاد خش بر روی صفحه‌نمایش نکسوس ۶P هواوی توسط ابزاری موسوم به مقیاس موس هستیم که در این مقیاس به منظور سنجش سختی کانی‌ها ویا سنگ‌ها، ده کانی را به عنوان مبنای سختی انتخاب کرده‌اند که از لحاظ سخت بودن هرکدام یک درجه کامل فرق دارند.

در این آزمایش گوشی مورد نظر عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش نمی‌گذارد به طوری که فرد آزمایش‌کننده با دستی غیرمسلح به راحتی می‌تواند آن را خم کند و نمایشگر را هم از کار بیندازد.


Jerry برای پاسخ دادن به نقدهایی که از تست اولش شده بود، یک تست دیگر انجام داد و این بار نکسوس ۶P را مستقیماً از داخل بسته بندی کارخانه ای خارج کرد تا به منتقدین نشان دهد که در تست قبلی، هیچ اقدام اولیه ای روی گوشی انجام نشده بود.البته ممکن است کاربران مشکل پسند اشکال بگیرند که باز هم می‌توان جعبه گوشی را از قبل باز کرد و گوشی کارکرده یا معیوبی را در آن قرار داد و در حین باز کردن وانمود کرد که جعبه گوشی برای بار اول است که باز می‌شود. اما با شناختی که از سازنده این ویدئوها داریم می‌توان گفت که این امر خیلی بعید به نظر می‌رسد.

پس از اجرای تست دوم نیز شاهد آسیب پذیری بالای این مدل هستیم و او معتقد است آسیب پذیری بالای نکسوس به سه دلیل زیر وابسته است :

• قاب آلومینیومی میانی که باید به بدنه گوشی استحکام ببخشد به قاب پشتی متصل نیست و کاملاً آزاد است که در عمل، کاربردی برای استحکام بیشتر گوشی ندارد. همچنین قاب میانی تنها با یک شیشه Gorilla Glass و پیچ های پلاستیکی به قاب جلویی و پشتی متصل شده است که ترکیب مستحکمی نیست.

• کناره های قاب آلومینیومی پشتی این مدل بسیار نازک است. این نکته در استحکام بدنه تاثیر چندانی ندارد اما به این دلیل که قاب میانی به خوبی به قاب پشتی متصل نشده، نازکی لبه های قاب میانی نیز توانسته آسیب پذیری دستگاه را دو چندان کند.

• بین باتری گوشی و مادربرد که به ترتیب در نیمه پایینی و بالایی گوشی قرار گرفته اند یک شکاف وجود دارد که این فضای خالی برای جای دادن دکمه پاور ایجاد شده است. اما در واقع این فاصله توانسته تمامی ساختار گوشی را تحت تاثیر قرار دهد و باعث شود که گوشی به راحتی از همین قسمت خم شود.

با تمام این تفاسیر ، به تازگی ویدیوی جدیدی در یوتیوب منتشر شده که نشان می دهد پرچمدار گوگلی هواوی (در شرایط عادی)، به آن راحتی که در ویدیوهای فوق نمایش داده شده، خم نمی شود.

حالا قضاوت به شما است ، به نظر شما بدنه این گوشی آنقدر ضعیف ساخته شده که در شرایط عادی و استفاده روزمره از آن به راحتی خم شود ؟

منابع : theverge & phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*