لکسوس LC 500

کوپه لکسوس LC 500 در فستیوال سرعت Goodwood بریتانیا خودنمایی خواهد کرد

لکسوس LC 500 بر اساس خودروی کانسپت LF-LC طراحی شده و رقیب سرسختی برای مرسدس بنز SL خواهد بود. Lexus این کوپه لوکس و مجلل را در فستیوال سرعت Goodwood که در بریتانیا برگزار خواهد شد، به نمایش خواهد گذاشت. ماشین لکسوس LC 500 به لطف موتور 5.0 لیتری V8 خود پیچ و خم‌های تپه‌ی‌ محل برگزاری این جشنواره را با سر و صدای زیاد طی خواهد کرد.

جمعیت زیادی هر ساله برای دیدن این جشنواره به این مکان آمده تا شاهد رقابت رانندگانی چون Mike Conway، Scott Pruett و Alex Wurz برای بالا رفتن از این تپه باشند (جشنواره Goodwood در ساسکس غربی برگزار شده و در آن اتومبیل‌ها در تپه‌ای که در آن جا واقع شده به رقابت می‌پردازند)

مدل لکسوس LC 500 نسخه‌ای از خودروی کانسپت LF-LC بوده و برای موازنه‌ی قدرت با مدل مرسدس بنز SL در بازار خودرو، تولید شده است. چند روز قبل آکیو تویودا (Akio Toyoda)، مدیر عامل کمپانی Toyota، در یک نشست خبری این مدل را معرفی کرد. او در این کنفرانس اظهار داشت: “در ابتدا هیچ قصد و نیتی برای تولید کانسپت LF-LC وجود نداشت. این خودرو اولین بار در نمایشگاه دیترویت 2012 به نمایش درآمد؛ اما با پشتیبانی و حمایت‌هایی همگانی که از این خودرو انجام گرفت، تصمیم گرفتیم که این محصول را به زندگی واقعی مردم وارد کنیم”.

لکسوس LC 500

علامت تجاری این خودرو بر روی جلو پنجره‌ی مشبک آن به‌خوبی خودنمایی کرده و جالب آنکه جلو پنجره این مدل با زوایای طراحی شده آن تا حدودی برند تجاری لکسوس را نیز تداعی می‌کند. جزئیات تیز و شکل ظاهری آن، نسبتا یادآور سوپر اسپورت LFA است. چراغ‌های LED سه گانه در جلو از باریک‌ترین پروژکتورهای موجود در جهان طراحی شده و به همین دلیل چنین شکل شسته و رفته‌ای، پیدا کرده است.

مدل لکسوس LC 500 نسخه‌ای از خودروی کانسپت LF-LC بوده و برای موازنه‌ی قدرت با مدل مرسدس بنز SL در بازار خودرو، تولید شده است.

زوایای خارجی طراحی شده بر روی بدنه به‌منظور افزایش عملکرد آیرودینامیکی و خنک سازی موتور انجام گرفته است. دیفیوزر و اسپویلر‌ عقب نیز در چسبندگی این خودرو به جاده نقش مهمی را ایفا می‌کند.

طراحی داخلی آن شامل 4 صندلی و کاملا سرزنده بوده و برخی عناصر سوپر اسپورت LFA در آن به عاریه گرفته شده است. مهندسان و تمامی کسانی که در ساخت این خودرو دخیل بوده‌اند، گویی قصد داشته‌اند تا آن را به نزدیک‌ترین شکل ممکن به مدل LFA برسانند. در این خودرو از موتور V10 با دور بالا استفاده نشده؛ اما پیشرانه‌ لکسوس LC 500 را یک موتور 5.0 لیتری V8 با 467 اسب بخار قدرت و گشتاور 527 نیوتن – متر تشکیل می‌دهد.

لکسوس LC 500

لکسوس برای این خودرو یک گیربکس اتوماتیک تک کلاچ 10 سرعته در نظر گرفته که به ادعای این کمپانی سبک‌تر از گیربکس‌های دو کلاچه هشت سرعته در بازار است. این خودرو با چنین مشخصاتی توانایی دارد تا در مدت 4.5 ثانیه از حالت سکون به ‌سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست یابد.

در ساخت ماشین لکسوس LC 500 گفته شده که از مواد کم وزنی استفاده شده است. به‌عنوان مثال درها از کامپوزیت کربن و سقف از فیبر کربن تولید شده و قطعات آلومینیومی نیز در سیستم تعلیق آن بکار رفته است. چنین معماری باعث شده که وزن این خودرو به حداقل ممکن برسد.

لکسوس LC 500

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*