سامسونگ گلکسی نوت 7

سامسونگ گلکسی نوت 7 معرفی شد: بدنه ضد آب، اسکنر چشمی، درگاه USB نوع C و بیشتر

انتظارها به سر رسید و گوشی سامسونگ گلکسی نوت 7 (Samsung Galaxy Note 7) رسما معرفی شد. کره‌ای ها با معرفی این محصول، یک قدم بزرگ در فبلت‌های سری نوت خود برداشتند؛ سامسونگ گلکسی نوت 7 اولین فبلت پرچمدار کره‌ای با صفحه نمایش خمیده از هر دو طرف و مهندسی ضد آب به حساب می‌آید.

سامسونگ گلکسی نوت 7 در نگاه اول شباهت زیادی به گلکسی اس 7 اج سامسونگ دارد و تنها فرق آن صفحه نمایش بزرگتر و قلم S Pen است، اما در دل این فبلت قابلیت‌های جدیدی نهفته شده که کاربران را به وجد می‌آورد.

سامسونگ در گوشی Galaxy Note 7 بالاخره به پورت یو اس بی نسخه سی مهاجرت کرد. علاوه بر این جهت افزایش سطح امنیت و فضای خصوصی کاربران، حسگر چشمی آیریس در بخش جلویی دستگاه تعبیه شده است. این حسگر جدید محدودیت‌های خاصی دارد، اما در شرایط ایده‌آل با سرعت بالایی عمل می‌کند. یکی دیگر از مشخصه‌های ویژه گلکسی Note 7 سامسونگ، ضد آب و گرد و غبار بودن آن است و قلم اس پن حالا حتی بر روی صفحه نمایش خیس دستگاه نیز کاربرد دارد. علاوه بر این، نوت 7 به عنوان اولین دستگاه سامسونگی با نسخه پایه 64 گیگابایتی شناخته می‌شود که امکان ارتقا حافظه داخلی با درگاه میکرو اس دی را به کاربران می‌دهد؛ این درگاه در گلکسی نوت 5 این شرکت حذف شده بود.

سامسونگ گلکسی نوت 7 از یک صفحه نمایش 5.7 اینچی خمیده سوپر آمولد با رزولوشن کواد اچ دی بهره می‌برد. لایه محافظ گوریلا گلس 5 برای اولین بار در عرصه تکنولوژی بر روی پنل جلویی گلکسی Note 7 قرار دارد. گلکسی نوت 7 سامسونگ در دو نسخه با تراشه‌های اگزینوس 8890 و اسنپدراگون 820 روانه بازار می‌شود. تمامی شایعات مربوط به حافظه رم 6 گیگابایتی در گوشی Note 7 اشتباه بودند و این محصول با 4 گیگابایت حافظه رم همراه شده است؛ این میزان حافظه رم بالا تنها زمانی کاربرد دارد که اپلیکیشن‌های متعدد از رم بیشتری استفاده کنند، در غیر این صورت، تنها منجر به کاهش عمر شارژ‌ دهی دستگاه می‌شود.

سامسونگ گلکسی نوت 7

قلم اس پن سامسونگ نیز حالا قابلیت‌های جدیدی به همراه دارد. قابلیت Screen of Meno، امکان یادداشت برداری تنها با در آوردن قلم را بر روی دستگاه قفل شده فراهم می‌کند. همچنین می‌توانید یادداشت‌های خود را به قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن دستگاه اتصال دهید. همچنین کاربران می‌توانند از قابلیت مترجم جدید در فرمان‌های قلم S Pen بهره گیرند؛ کافیست قلم را بر روی کلمات خارجی ببرید تا ترجمه آنها نمایش داده شود.

یک باتری 3500 میلی آمپری این مجموعه را تغذیه می‌کند. ظرفیت این باتری به نسبت گلکسی اس 7 اج پایین‌تر بوده اما نسبت به گلکسی نوت 5 ارتقا یافته است؛ عملکرد باتری و میزان شارژ دهی در تست‌های آینده مشخص می‌گردد. قرار گرفتن پورت یو اس بی نسخه سی در سامسونگ گلکسی نوت 7 به معنای پشتیبانی آن از فناوری شارژ سریع نسخه 3.0 کوالکام است (البته احتمالا تنها در نسخه‌های همراه با تراشه اسنپدراگون 820). با این حال خود دستگاه نیز به لطف شارژرهای سریع خود زودتر از سایر رقیبان شارژ می‌شود. پرچمدار جدید سامسونگ کماکان از تکنولوژی شارژ بیسیم بهره می‌برد.

سامسونگ در بخش دوربین، از تجهیزات و سنسورهای مشابه سری گلکسی اس 7 در پرچمدار جدید سری نوت خود بهره گرفته است: یک دوربین 12 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار دوگانه پیکسلی و گشادگی لنز f./1.7 در پشت و یک دوربین 5 مگاپیکسلی با گشادگی لنز f/1.7 در جلوی دستگاه تعبیه شده است. این دستگاه به صورت پیش فرض با سیستم عامل اندروید 6.0.1 مارشمالو و نسخه جدید تاچ ویز سامسونگ عرضه می‌گردد و اندروید 7.0 نوقا نیز احتمالا در اوایل سال 2017 برای دستگاه ارسال می‌شود.

عرضه نهایی سامسونگ گلکسی نوت 7 در نوزدهم آگوست خواهد بود و این محصول در چهار رنگ بندی آبی، گلد، نقره‌ای و مشکی به دست مشتریان سپرده می‌شود؛ نسخه آبی رنگ نوت 7 نیز به صورت جهانی عرضه خواهد شد. با اینکه بر خلاف شایعات منتشر شده، گلکسی نوت 7 آنچنان آپدیت بزرگی در سری نوت سامسونگ به شمار نمی‌رود، اما برای عرضه نهایی و بررسی آن لحظه شماری می‌کنیم. ضمن مطالعه مشخصات کلی دستگاه در جدول زیر، نظرات خود را در مورد سامسونگ گلکسی نوت 7 با ما به اشتراک بگذارید.

 

جدول مشخصات سامسونگ گلکسی نوت 7

صفحه نمایش5.7 اینچ Quad HD Super AMOLED صفحه خمیده با محافظ گوریلا گلس 5
تراشهسامسونگ اگزینوس 8890 2.3 گیگاهرتزی / کوالکام اسنپدراگون 820 2.15 گیگاهرتزی
رم4 گیگابایت
دوربین اصلی12 مگاپیکسلی، 1/2.6 اینچی، دیافراگم f/1.7، فوکوس خودکار Dual-pixel، فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز، OIS، 1.4 میکرون پیکسل، فیلم برداری 4K
دوربین سلفی5 مگاپیکسلی، دیافراگم f/1.7، فیلم برداری QHD
حافظه64 گیگابایت، اسلات میکروSD قابل ارتقاء تا 256 گیگابایت
سیستم عاملاندروید 6.0.1 مارشمالو
باتری3,500 میلی‌آمپر، شارژ سریع باسیم و بیسیم، جدانشدنی
سایر ویژگی‌هاقلم S Pen ، سامسونگ پی، اسکنر اثر انگشت، اسکنر عنبیه چشم، بدنه ضد آب، درگاه نوع C، سنسور ضربان قلب

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. اپلی ها جوری صحبت میکنند انگار هرساله اپل یه طرح جدید و نو میزنه آهخه اپل ۶ و۶ اس از نظر ظاری چه عرقی با هم کردند جز اینکه قطر اپل۶اس بیشتر شده یه اپل ۷ که واقعا دیگه شاهکار مهندسی طراحی شده با لنز دوربین مسخره اش و حاشیه های بسیار زیاد گوشی

  2. باز همون طراحی مسخره و به درد نخور،، با پولش میتونی آیفون 6 اس پلاس بخری

  3. همش درحال درجا زدنه !!! این هم شبیهه مدلای قبلی ! بنظرمن اصلا ارزش خرید نداره ، ادج ک کلا کاربردی نداره و فقط جنبه تبلیغاتیه و طراحیشم تکراریه

  4. صفحه نمایش خمیده ،اصلا کاربردی نیست،کاش یه نسخه معمولی هم داشت!!!!!

  5. کاش نسخه معمولی صفحه نمایش با حاشیه هم میزد!!!!! ای کاش

  6. قراربود ازدوربین دوگانه استفاده کنه…هیچ فیلمی ازاین همایش نمیزارید؟