قابلیت Reachability آیفون

آیا تا به حال از قابلیت Reachability آیفون خود استفاده کرده‌اید؟

قابلیت Reachability یک کلید میانبر در آیفون‌ها است که با دو بار ضربه بر روی کلید هوم به اجرا درخواهد آمد. در واقع اپل برای استفاده آسان‌تر یک دستی مصرف‌کنندگان گوشی‌های هوشمند خود، این قابلیت را به ارمغان آورده تا شما بتوانید با این کار صفحه را کمی به سمت پایین کشیده و از گزینه‌های بالایی صفحه نیز استفاده کنید.

اپل زمانی که دید بسیاری از کاربرانش به جهت ارائه دیوایس‌هایی با صفحات بزرگ از سوی تولیدکنندگان اندرویدی در حال ترک این پلتفرم هستند، تصمیم گرفت که پس از سال‌ها تم تازه‌ای را به محصولات خودش اضافه کند. برای نخستین بار این کمپانی از گوشی‌های بلند قامت خود در سال 2014 میلادی به نام‌های آیفون 6 و آیفون 6 پلاس رونمایی کرد. با این حال اپل همچنان بر این باور بود که کاربران در بسیاری از مواقع با صفحه نمایش بزرگ گوشی خود به مشکل خواهند خورد؛ به همین جهت قابلیتی را به کاربرانش بخشید تا بتوانند به راحتی با یک دست نیز از گوشی خود استفاده کنند.

این یار کمکی که قابلیت Reachability نام دارد با دو بار ضربه بر روی کلید هوم آیفون شما فعال خواهد شد و در واقع صفحه گوشی شما را به سمت پایین می‌آورد تا شما بتوانید به راحتی از اپلیکیشن‌ها و گزینه‌های موجود در بالای صفحه نیز تنها از طریق یک دست استفاده کنید.

بر خلاف تصور اپل، مردم بیش از پیش به فرم ظاهری گوشی‌های بزرگ عادت کرده‌اند و به نظر می‌رسد که پیچ و تاب دادن گوشی در دست به جهت رسیدن به قسمت‌های بالایی گوشی نزد کاربران به یک عادت تبدیل شده است و کمتر دیده می‌شود که کاربران از قابلیت Reachability آیفون خود استفاده کنند.

قابلیت Reachability آیفون

قابلیت Reachability هیچ‌گاه نزد کاربران آیفون‌ها محبوب نشد

بنابراین عملا می‌توان گفت که این کلید میانبر توسط بسیاری از کاربران مورد استفاده قرار نمی‌گیرد تا همواره به اعتقاد برخی، یک ویژگی اضافی برای آیفون‌های اپل باشد. بسیاری بر این باورند که اگر بتوان با دو بار ضربه بر روی کلید هوم اپلیکیشن دوربین را اجرا و یا شاید گزینه‌ی دلخواه‌ را به آن اضافه کرد، این کلید می‌تواند بیش از پیش مورد استفاده مصرف‌کنندگان قرار گیرد.

هرچند این قابلیت جدیدی در آیفون‌ها نیست اما به نظر موضوع جالبی می‌رسید و این برای نخستین بار بود که ما در ارتباط با این قابلیت پلتفرم موبایلی اپل صحبت کردیم. نظر شما در ارتباط با این کلید چیست؟ آیا شما هم این کلید میانبر را یک ویژگی اضافی می‌دانید؟ اگر از قابلیت Reachability آیفون خود استفاده نمی‌کنید، دوست دارید چه قابلیتی جایگزین آن شود؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*