مقایسه مک بوک پرو 2016 با سرفیس استدیو

جنگ جدید مک و پی سی؛ مقایسه مک بوک پرو 2016 با سرفیس استودیو

مک و پی سی ، دو پلتفرم بزرگ کامپیوتری به حساب می‌آیند که مدت‌هاست در رقابتی نفس‌گیر با یکدیگر هستند. هفته گذشته اپل و مایکروسافت با اختلاف یک روز از یکدیگر، میزبان رویداد خبری بزرگی بودند که طی آن کامپیوترهای جدیدی رونمایی شد. هر دو قابلیت‌های جدیدی را به کاربران خود ارائه می‌کنند و قصد داریم مقایسه مک بوک پرو 2016 با سرفیس استودیو را مورد بررسی قرار دهیم. ظاهرا جنگ جدید این دو سازنده به سمت لمسی سازی گجتشان پیش می‌رود.

مدتی بود که بازار مک و پی سی از رقابت دور بود اما به نظر می‌رسد که جنگ این دو پلتفرم بار دیگر آغاز شده و مقایسه مک بوک پرو 2016 با سرفیس استودیو به یکی از داغترین مباحث در بین کاربران تبدیل شده است. اپل و مایکروسافت طی سال‌های گذشته رقابت‌های متفاوتی را با یکدیگر داشته‌اند و شکافی بین آن دو وجود دارد اما هفته گذشته به نظر می‌رسد استراتژی جنگی هر دو به کلی تغییر یافت. مایکروسافت و پس از آن اپل، هر دو به سمت پررنگ کردن نقش قابلیتهای لمسی و ورودی‌ها برای کامپیوترهایشان حرکت کرده‌اند.

تفاوت‌های اساسی و اختلافاتی بین هر جفت غول‌های تکنولوژی جهان وجود دارد که می‌تواند به محصولات سخت افزاری و نرم افزاری تولیدی توسط آن دو اختصاص یابد. اپل تبلت ها و گوشی های هوشمند خود را با سیستم عامل اختصاصی iOS روانه بازار می‌کند و همچنین کامپیوترهای مک نیز مجهز به پلتفرم اختصاصی macOS هستند. در سمتی دیگر مایکروسافت نیز معتقد به سیستم عامل ویندوز 10 خود است و آن بر روی تمامی گوشی های هوشمند، کامپیوترها، تبلت ها و حتی دیوایس هایی نظیر ایکس باکس وان و هولولنز قابل استفاده است.

مقایسه مک بوک پرو 2016 با سرفیس استدیو

سرفیس دایال

مایکروسافت و اپل (مک و پی سی) این هفته با هم به رقابت پرداختند

هفته گذشته هر دو شرکت مایکروسافت و اپل در فاصله زمانی یک روز میزبان رویداد خبری بودند که به ما فرصت نادری برای مقایسه کردن بین محصولات جدید این دو در کمتر از 24 ساعت از یکدیگر را می‌داد. شرکت ردموندی مایکروسافت نطق اصلی این رویداد را به ویندوز 10، یک اپلیکیشن پینت جدید و قدرتمند در امور سه بعدی و استراتژی واقعیت مجازی خود اختصاص داد و پس از آن از یک کامپیوتر همه کاره جدید به نام سرفیس استودیو (Surface Studio) رونمایی کرد. در سمتی دیگر اپل نطق اصلی رویداد خود را صرف نمایش تصاویر گرفته شده توسط آیفون 7 خود کرد و پیش از معرفی نسل جدید مک بوک پرو خود، از اپلیکیشن جدید TV برای اپل تی وی رونمایی کرد.

مقایسه مک بوک پرو 2016 با سرفیس استدیو

مقایسه مک بوک پرو 2016 با سرفیس استودیو

تاچ بار اپل چالش‌های زیادی را پیش رو دارد

به نظر می‌رسد که اپل اعتقادی به استفاده از صفحه نمایش لمسی در مک ندارد؛ اما برای نخستین بار از تاچ بار، یک صفحه لمسی OLED به جای بخش کلیدهای وظیفه بر روی کیبورد رونمایی کرد. این صفحه همچنین مجهز به اسکنر اثر انگشت تاچ آیدی بوده و به آسانی در دسترس است، قابلت تنظیم بوده و در هر اپلیکیشن کنترل‌های اختصاصی را به کاربر ارائه می‌کند. اگر شما در فتوشاپ باشید، ابزاری را برای دستکاری تصاویر و اگر در آیتونز هستید شما کنترل‌های موسیقی را بر روی این صفحه لمسی در اختیار خواهید داشت.

مقایسه مک بوک پرو 2016 با سرفیس استدیو

مقایسه مک بوک پرو 2016 با سرفیس استودیو

خیلی زود است که در مورد سودمند بودن و یا نبودن تاچ بار اپل قضاوت کنیم اما قطعا این یک رویکرد کاملا متفاوت است که اپل با اضافه کردن آن به مک بوک خود در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اپل در حال حاضر در انتظار آن است که توسعه دهندگان کنترل‌های مورد نظر را برای اپلیکیشن‌هایشان استفاده کنند و برای کاربران مک بوک این کنترل‌های جدید را بشناسانند. به طور کلی باید گفت این یک ورودی لمسی جدید است که اپل آن را جایگزین کلیدهای وظیفه کیبورد کرده است.

چالش جدید به وجود آمده کاملا واضح است. اپل تا حد زیادی بر روی قابلیت جدید مک بوک پرو خو مانور می‌دهد و دموهای انتشار یافته توسط این کمپانی نیز نشان می‌دهند که کنترل‌ها با این نوار لمسی چقدر می‌تواند راحت‌تر از کنترل با کیبوردهای موجود در بازار باشد. اپل همچنین ورودی ایموجی را نیز خیلی بر روی این صفحه نمایش پر رنگ کرده است که به نظر می‌رسد یک قابلیت غیر معمول در کنار لپ تاپ خواهد بود و برای کاربران حرفه‌ای طراحی شده است.

مقایسه مک بوک پرو 2016 با سرفیس استدیو

مقایسه مک بوک پرو 2016 با سرفیس استودیو

مایکروسافت هنوز هم نیاز به متقاعد کردن کاربران برای خرید کامپیوترهای لمسی دارد

رویکرد مایکروسافت در قبال سرفیس استودیو به طور معمول ارائه سطحی بود که در ارتباط با آن انتظار داشتیم. فیلم های تبلیغاتی این محصول بر روی قدرت و یک تم جدیدی برای خلاقان و طراحان تمرکز داشت. یک دیوایس جدید ورودی به نام سرفیس دایال (Surface Dial) مکانیزم جدیدی را برای سرفیس استودیو به ارمغان می‌آورد و کل دستگاه‌ را به ایده آلی برای حرفه‌ای‌ها و خالقان تبدیل می‌کند. این نوعی از بازاریابی متداول شرکت اپل است؛ اما مایکروسافت در تلاش است تا تمام کاربران را به سمت ویندوز خود بکشاند.

مایکروسافت نیز همانند اپل خود را به اثبات رسانده است. سرفیس استودیو محصولی کاملا ویژه بوده و سرفیس دایال نیز نیازمند آن خواهد بودکه توسعه دهندگان منوهای متنی زیبا را برای استفاده توسط این سخت افزار جدید به نرم افزارهای خود اضافه کنند. اپل بر روی یک مدل جدید نوار لمسی سرمایه گزاری کرده و مایکروسافت نیز می‌خواهد کاربران هدست بر روی صورت خود گذاشته و آبجکت‌های سه بعدی خلق کرده و آن‌ها را بر روی صفحه نمایش سرفیس استودیو خود مشاهده کنند.

برنده مقایسه مک بوک پرو 2016 با سرفیس استودیو

این کمی سخت است که با مقایسه مک بوک پرو 2016 با سرفیس استودیو ، بخواهیم به طور مستقیم یک لپ تاپ را در برابر یک دسکتاپ قرار دهیم؛ اما توجه ویژه بر روی صفحه لمسی مک و تمرکز مایکروسافت بر روی دزدیدن کاربران آی مک کاملا مشهود است تا سوژه جدید مک و پی سی برای مقایسه به سمت جدیدی برود. گفتنی است که این دو غول فناوری، اختلاف‌های اساسی را در خصوص متدهای نو برای ارائه ورودی‌های جدید در رایانه‌های شخصی مدرن نسبت به یکدیگر دارند.

مقایسه مک بوک پرو 2016 با سرفیس استدیو

مقایسه مک بوک پرو 2016 با سرفیس استودیو

هنوز زود است که بخواهیم پیروز رقابت دو پلتفرم بزرگ کامپیوترهای شخصی مک و پی سی و به طور دقیقتر مقایسه مک بوک پرو 2016 با سرفیس استودیو را اعلام کنیم. شاید اپل صفحه نمایش تمام لمسی را به کامپیوترهای مک خود نیاورده اما این شرکت نشان داده که می‌تواند با یک دیوایس همانند آیپد پرو، امکانات خوبی را همانند دیوایس‌های سرفیس (نظیر سرفیس پرو 4) به کاربران خود ارائه کند. باید صبر کنیم تا این محصولات توسط مشتریان خریداری شوند و پس از بررسی‌های بیشتر برنده را انتخاب کنیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. میخوام 20 میلیون وام بگیرم هردو روبخرم

  2. سرفیس استودیو عالیه بخصوص خرید محصولات اپل وملزوماتش شامل رابط پورتها برای کارمندهاودانش اموزان به صرفه نیست.