دوربین نیکون D5600

دوربین نیکون D5600 معرفی شد: جایگزین لایق D5500

نیکون (Nikon) شرکتی چندملیتی است که مقر آن در توکیو پایتخت ژاپن قرار داشته و در سال 1927 میلادی با ادغام سه شرکت پیشرو در زمینه اپتیک پایه‌گذاری شد. این شرکت در زمینه تولید دوربین عکاسی و عدسی‌های اپتیک فعال بوده و واحد تحقیقات آن همیشه در طراحی و تولید ملزومات عکاسی از جمله موتورهای اولتراسونیک، نورسنجی سه‌بعدی، مدارهای پرسرعت و پردازنده‌های قدرتمند موتور اتوفوکوس پیشتاز و پیشرو بوده است. این شرکت دو سال بعد از معرفی نخستین محصول دارای صفحه نمایش لمسی خود یعنی D5500، چندی پیش با معرفی دوربین نیکون D5600 ، برادر بزرگ‌تر را به بازارهای جهانی و عکاسان حرفه‌ای تقدیم کرد.

دوربین نیکون D5600 ، جایگزینی جدید برای D5500

عرضه دوربین نیکون D5600 در ادامه محصول موفق پیشین یعنی D5500 اتفاق افتاد؛ دوربین قدرتمندی که ارتباط کم مصرف خود را از طریق اتصال بلوتوث به طور دائمی با گوشی هوشمند حفظ کرده و در صفحه نمایش لمسی خود رابط کاربری بسیار قدرتمندی را ارائه می‌کند. در این رابط با قرار دادن یک دکمه Fn، امکان دسترسی سریع به بسیاری از قابلیت‌های کلیدی همچون تنظیم اتوماتیک ISO فراهم شده است.

همراه معرفی دوربین نیکون D5600 ، قابلیت دیگری با نام قاب عکس پیشرفته ارائه شده که به کاربر اجازه می‌دهد تا مرور عکس‌های پیشین ثبت شده را با سرعتی بالا و با کشیدن انگشت به طرفین انجام دهد. کاربر همچنین می‌تواند زوم هر یک از عکس‌ها را قفل کرده و ریز به ریز پیکسل عکس‌ها را در صفحه نمایش لمسی مشاهده کند.

البته در دوربین نیکون D5600 مشخصه‌های یکسان زیادی همانند آنچه در D5500 دیده بودیم مشاهده می‌شود؛ استفاده از چهار پردازنده EXPEED معروف خود شرکت نیکون، سنسور 24 مگاپیکسلی نام آشنای APS-C، صفحه نمایش لمسی 3.2 اینچی، رنج ISO از 100 تا 25,600 و شکل ظاهری و بدنه از مشخصه‌هایی هستند که در دوربین نیکون D5600 همانند محصول پیشین دیده می‌شوند. گفتنی است هنوز از سمت شرکت سازنده گزارشی در مورد زمان دقیق عرضه به بازارهای جهانی و همچنین قیمت محصول ارائه نشده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. باز هم بعد از گذشت سه سال ، هیچ تغییر بنیادی در مدل جدید سری 5000 مشاهده نمیشه که مایه ی تآسفه . حتی شرکت های حرفه ای هم به دنبال تولید جنس های بی ارزش و تبلیغاتی هستند . گرچه شرکت نایکان در موارد بسیاری پیشتاز بوده اما به نظر میرسه خریداران متوسط خودش رو به بازی گرفته . میتونید به مشخصات 5300 نایکان توجه کنید و متوجه این نکته بشید که تغییراتی که عکاسان حرفه ای انتظار دارن به هیچ وجه در مدل های جدید مشاهده نمیشه . در حالی که قیمت 5300 با 5600 قابل مقایسه نیست . البته اگر الان کسی بتونه بدنه ی تایلندی 5300 رو پیدا کنه . بدنه های چینی کیفیت خیلی پایینی دارن.

  2. کی گفته؟؟؟؟ سونی غول تکنولوژِی پس چیه؟؟؟؟؟؟