نمایشگاه CES 2017

نمایشگاه CES 2017 : چه انتظاری از بزرگ‌ترین نمایشگاه لوازم الکترونیک مصرفی جهان داریم؟

به پیشنمایش بزرگ‌ترین گردهمایی تولیدکنندگان حوزه تکنولوژی و الکترونیک دنیا، نمایشگاه CES 2017 لاس وگاس خوش آمدید. لازم به ذکر است که سالانه شرکت های تولیدکننده لوازم الکترونیکی مصرفی در نمایشگاهی واقع در لاس وگاس، موسوم به CES یا نام کامل Consumer Electronics Show به گرد هم می‌آیند و از آخرین دستاوردهایشان برای عموم مردم رونمایی می‌کنند.

نمایشگاه CES 2017 نیز از تاریخ 5 الی 8 ژانویه مصادف با شانزدهم الی نوزدهم دی ماه 1395 آغاز خواهد شد تا عاشقان حوزه تکنولوژی را با شوقی وصف نشدنی به سمت خود بکشاند. هرچند حین برگزاری این نمایشگاه صدها و یا حتی هزاران محصول جدید رونمایی شود، اما ما در این مقاله قصد داریم به مهم‌ترین طبقه بندی از محصولات جدید قابل معرفی در این نمایشگاه بپردازیم که ملاقات با آن‌ها می‌تواند هیجان بیشتری را در بین کاربران داشته باشد. در ادامه با نگاهی اجمالی به این دسته‌ها، همراه ما باشید.

مجموعه محصولات برتر قابل رونمایی در نمایشگاه CES 2017

کامپیوتر و مانیتور

نمایشگاه CES 2017

طی سالیان اخیر، نمایشگاه سی ای اس به مکانی خوب برای رونمایی از کامپیوترها تبدیل شده است. لنوو به عنوان یکی از پیشگامان دنیای کامپیوتر، هر ساله این نمایشگاه را به عنوان میزبان رونمایی از کامپیوترهای جدید خود انتخاب می‌کند. در همین حال دل نیز به عنوان یک سازنده معتبر آمریکایی قصد دارد از یک کامپیوتر All-in-One جدید رونمایی کند.

در حال حاضر دعوتنامه‌هایی از سوی کمپانی های MSI (جهت رونمایی از کامپیوترها و لپ تاپ های گیمینگ) و ایسوس برای رونمایی از چند کروم بوک جدید ارسال شده است. ما همچنین شنیده‌ایم شیائومی نیز برای رونمایی از آخرین دستاوردهای خود در حوزه کامپیوتر، دعوتنامه ای را برای اصحاب رسانه ارسال کرده است.

مانیتورهای کامپیوتری نیز یکی از مهم‌ترین بخش های تجربه کار با کامپیوتر هستند و شما مطمئن باشید که در نمایشگاه CES 2017 شاهد رونمایی از آخرین دستاوردهای شرکت ال جی، سامسونگ، اچ پی، دل و دیگر تولیدکنندگان این حوزه خواهیم بود. پیشرفت این محصولات شامل رزولوشن بالاتر، اندازه بزرگ‌تر، زمان پاسخگویی بهتر و موارد استفاده بیشتر خواهد بود.

نمایشگاه CES 2017

ال جی یکی از بزرگ‌ترین نام‌ها در این حوزه تکنولوژی بوده که سالانه از نمایشگرهای قدرتمندی طی نمایشگاه سی ای اس رونمایی می‌کند. این شرکت در نمایشگاه امسال نیز قصد دارد از تازه ترین مانیتورهای 4K HDR ال جی رونمایی کند. مانیتور 34UM79M یکی از مهم‌ترین این محصولات است که با اندازه 34 اینچ، نسبت ابعاد 21:9 و مجهز به تکنولوژی UltraWide Mobile+، می‌تواند به یکی از جذاب‌ترین های این نمایشگاه تبدیل شود.

نمایشگاه CES 2017

کمپانی لنوو قصد دارد در این نمایشگاه از نمایشگرهای بدون حاشیه و فوق‌العاده زیبای تینک ویژن پی 27 اچ (Lenovo ThinkVision P27h) و تینک ویژن پی 24 اچ (Lenovo ThinkVision 24h) رونمایی کند. این نمایشگرها از درگاه مدرن USB نوع C برخوردار هستند و وضوح 2K را ارائه می‌کنند.

نمایشگاه CES 2017

سامسونگ الکترونیکس، دیگر کمپانی بزرگ فعال در حوزه نمایشگرهای کامپیوتری است که قصد دارد در نمایشگاه CES 2017 از مانیتورهای خمیده کوانتوم دات (Samsung Quantum Dot Curved Monitor) رونمایی کند. این مانیتورها CH711، CFG70 و CF791 نام خواهند داشت که گیمرها و کاربران حرفه‌ای را هدف قرار داده‌اند.

تلویزیون ها و سیستم‌های HiFi

نمایشگاه CES 2017

این غیرقابل انکار است که نمایشگاه سی ای اس ، بهترین مکان برای معرفی تلویزیون های جدید شرکت ها است و نمایشگاه امسال نیز از این قاعده مستثنا نخواهد بود. بدیهیست دو کمپانی سامسونگ و ال جی، بیشترین نقش را در این قسمت نمایشگاه به خود اختصاص می‌دهند و منتظر رونمایی از نمایشگرهای شگفت انگیزی از سوی آن‌ها خواهیم بود.

اگر سال گذشته را به عنوان یک نشانه در نظر بگیریم، ال جی علاقه‌مند به ترویج تکنولوژی اولد (OLED) است و این درحالیست که سامسونگ قصد دارد تکنولوژی SUHD مبتنی بر ال سی دی خود را به همگان بشناساند. هر دو شرکت اساسا روشی متفاوت را عرضه خواهند داشت و ما چیزی متفاوت خواهیم دید.

نمایشگاه CES 2017

هرچند این دو غول کره‌ای، تنها بازیگران اصلی حوزه تلویزیون های نمایشگاه CES 2017 نیستند. سونی را نیز نباید فراموش کرد. شرکت ژاپنی سونی قصد دارد در این نمایشگاه از تلویزیون های اولد مبتنی بر اندروید تی وی (Android TV) خود رونمایی کند. شرکت چینی لی اکو (LeEco) نیز با سرمایه گذاری عظیمی که در این حوزه انجام داده (خرید کمپانی تولیدکننده لوازم الکترونیکی Vizio و راه اندازی دفتر کاری در سیلیکون ولی آمریکا) قصد دارد علاوه از تلویزیون های جذاب و مقرون به صرفه خود به بازار، از یک تی وی باکس جذاب 4K به نام LeTV U4 TV-Box رونمایی کند.

در سمتی دیگر کمپانی پرآوازه انویدیا از نسل جدید کنسول انویدیا شیلد (NVIDIA SHIELD) خود رونمایی خواهد کرد. فیلیپس، توشیبا و دیگر سازندگان بین المللی حوزه تلویزیونی نیز از تازه‌ترین دستاوردهای خود در این نمایشگاه رونمایی می‌کنند. امسال شاهد عرضه تلویزیون های HDR و با وضوح 8K خواهیم بود، اگرچه در عمل بیشتر تلویزیون های قابل رونمایی امسال حاوی رزولوشن 4K هستند.

گوشی های هوشمند

نمایشگاه CES 2017

اگر چه کنگره جهانی موبایل (MWC) جایگاه اصلی معرفی گوشی های هوشمند است، اما تاریخ نشان داده بسیاری از شرکت‌ها نمایشگاه سی ای اس را محلی مناسب برای رونمایی از آخرین دستاوردهایشان می‌دانند.

ما می‌دانیم که ال جی قصد دارد از نسخه سال 2017 گوشی های میان رده سری K خود شامل K10، K8، K4، K3 و البته گوشی استایلوس 3 در این نمایشگاه پرده برداری کند. محصولاتی که مجهز به تازه‌ترین سیستم عامل موبایلی گوگل، اندروید نوقا بوده و از قیمت بسیار مناسب و رقابتی برخوردار خواهند بود.

کمپانی بلک بری نیز که چندی پیش رسما خبر انحلال بخش سخت افزاری خود را اعلام کرد تا از این پس شرکت چینی TCL این بخش بلک بری را بر عهده بگیرد، از تازه ترین گوشی های هوشمند خود در این نمایشگاه رونمایی خواهد کرد. بر اساس شواهد و قراین، این گوشی که دارای کدنام بلک بری مرکوری (BlackBerry Mercury) است از یک نمایشگر 4.5 اینچی همراه با یک کیبورد فیزیکی تمام QWERTY بهره می‌برد.

هواوی نیز بر حسب عادت از یک گوشی جدید در این نمایشگاه رونمایی خواهد کرد. آن‌ها سال گذشته، فبلت پرچمدار میت 8 (Huawei Mate 8) خود را در نمایشگاه CES 2016 رونمایی کرده بودند. البته با توجه به این که روزهای اخیر تصاویری از یک گوشی جدید اکسپریا سونی نیز به بیرون درز پیدا کرده است، نباید در صورت معرفی یک گوشی جدی از سوی این شرکت ژاپنی متعجب شویم.

نمایشگاه CES 2017

شانس معرفی گلکسی اس 8 سامسونگ (Samsung Galaxy S8) در این نمایشگاه زیر 0 است، اما برخی از گوشی های میان رده این کمپانی ممکن است در سی ای اس 2017 معرفی شوند. هرچند سامسونگ سال گذشته معرفی محصولات حوزه کامپیوتر خود را بر معرفی گوشی هایش در  این نمایشگاه ترجیه داد. البته بر اساس آخرین اخبار، سامسونگ قرار است در این نمایشگاه از دو تبلت مجهز به ویندوز 10 مایکروسافت نیز رونمایی کند.

اما بحث داغ رونمایی از گوشی های هوشمند تاشو در این نمایشگاه همچنان مطرح است. سامسونگ طی چند وقت اخیر، طرح های مفهومی از این محصولات را به نمایش گذاشته که لنوو نیز سال گذشته به این حوزه اضافه شد. ما می‌توانیم در این نمایشگاه، طرح هایی به مراتب نزدیک‌تر به محصولات نهایی را نسبت به سال گذشته سی ای اس مشاهده کنیم.

دستیاران شخصی

نمایشگاه CES 2017

شما می‌توانید انتظار شنیدن پیشرفت بیش از پیش الکسا (Alexa) را داشته باشید. البته که گوگل هوم (Google Home) به شدت در حال مبارزه با این دستیار شگفت انگیز است، اما پلتفرم الکسای شرکت آمازون روز به روز در حال دریافت پشتیبانی از سوی محصولات بیشتری است. به طور مثال شما در آینده می‌توانید بدون نیاز به دست زدن سیفون توالت را بکشید و یا موارد زیادی را با کمک الکسا انجام دهید که به طبع کارها را آسان‌تر خواهند کرد.

شبکه های خود سازمان ده (Self Organized Networks) نیز پتانسیل خوبی را برای حضور در این نمایشگاه دارند. به لطف این شبکه ها، اتصالات وای فای خانگی به مراتب پرسرعت‌تر، بهبودیافته‌تر و از همه مهم‌تر با نصبی آسان‌تر همراه خواهند بود. توجه داشته باشید که یک شبکه خانگی خوب، نیاز اصلی خانه های هوشمند است.

اتومبیل

نمایشگاه CES 2017

فارادی فیوچر (Faraday Future) پیرو رونمایی موفقیت آمیز سال گذشته، برنامه ریزی گسترده‌ای را برای نمایشگاه سی ای اس 2017 انجام داده است. البته در کنار آن، وب سایت رسمی این نمایشگاه نیز خبر از حضور دیگر خودروسازان بزرگی نظیر ب ام دابلیو (ب ام و)، جگوار، فورد، نیسان، هوندا و هیوندای می‌دهد.

شرکت هوندا چندی پیش تیزر ویدیویی در ارتباط با حضور در نمایشگاه CES 2017 را منتشر کرد. در این ویدیو آن‌ها خبر از رونمایی تکنولوژی‌های “Safe Swarm” و “Uni-Cube” و همچنین یک خودرو مفهومی الکتریکی به نام “NeuV” دادند.

واقعیت مجازی و واقعیت افزوده

نمایشگاه CES 2017

دو تکنولوژی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده برای نخستین بار در نمایشگاه CES 2016 بود که خبر از تحرکاتی جدی دادند. بنابراین امسال نیز می‌توانیم انتظار داشته باشیم تا از پیشرفت‌های چشمگیری در این دو حوزه به نمایش رونمایی شود.

در این نمایشگاه، ما احتمالا هدست های واقعیت مجازی قدرت گرفته از چیپست های اسنپدراگون 820 یا اسنپدراگون 835 شرکت کوالکام را ملاقات خواهیم کرد. چرا که چندی پیش، بنچمارکی از یک دستگاه واقعیت مجازی مجهز به چیپ Snapdragon 835 منتشر شده بود.

علاوه بر این، صحبت از موبایل هایی به میان است که قرار است از دنیای واقعیت مجازی میزبانی کنند. اگر چه در حال حاضر گوگل دی دریم (Google DayDream) و سامسونگ گیر وی آر (Samsung GearVR) دریچه‌ی این دنیا را به روی کاربران تلفن های هوشمند باز کرده‌اند.

ما همچنین مشتاقیم تا دستگاه های جدید واقعیت مجازی مخصوص کامپیوترها را نیز از سی شرکت هایی نظیر اچ پی، ایسوس، ام اس آی و یا حتی لنوو ببینیم. البته نباید فراموش کنیم که مایکروسافت چندی پیش خبر از عرضه هدست های واقعیت مجازی ارزان قیمت 300 دلاری برای کامپیوترهای مجهز به ویندوز 10 داده بود.

 

گجت های پوشیدنی و پهپادها

نمایشگاه CES 2017

نمایشگاه CES یکی از معدود مکان‌هایی است که پهپادها نیز به خوبی می‌توانند در آن خودنمایی کنند. سال گذشته شرکت پاروت در این نمایشگاه از یک پهپاد جذاب به نام “Parot Disco” رونمایی کرد و ما امیدواریم بار دیگر شاهد حضور سازندگان پهپادها در این نمایشگاه باشیم.

گجت های پوشیدنی نیز در نمایشگاه CES 2017 به وفور دیده خواهند شد؛ اگر چه بازار این محصولات طی یکی دو سال گذشته با رکود شدیدی رو‌به‌رو بوده است. هرچند بسیاری از گجت های معرفی شده در این حوزه جذاب و خوب هستند، اما رمز موفقیت آن‌ها ارزش خریدشان نسبت به تجربیاتی است که به کاربران ارائه می‌کنند.

ساعت های هوشمند و مچ بندهای ورزشی نیز همچنان به ارائه اپلیکیشن‌هایی قدرتمندتر ادامه می‌دهند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. این نمایشگاه ها برای بچه پولدارهاست. ماها که نون شب نداریم بخوریم. س اس 2017 میاد 2020 میاد و الی آخر)):