نیسان V Motion 2.0

طرح مفهومی نیسان V Motion 2.0 در نمایشگاه خودروی دیترویت رونمایی شد

تکامل تنها به قلمرو حیوانات محدود نمی‌شود؛ شرکت خودروسازی نیسان نیز همانند نسل جدید ماکسیما و مورانو، بهینه‌سازی‌های قابل توجهی را بر روی طراحی «وی موشن» انجام داده است. در جریان نمایشگاه خودروی دیترویت 2017، طرح مفهومی نیسان V Motion 2.0 رونمایی شد و آخرین طراحی این برند مطرح به همراه تصویری از نسل آینده‌ی سدان آلتیما (Altima) را به نمایش گذاشت.

طرح مفهومی نیسان V Motion 2.0 با طول 485.9 سانتی‌متر، عرض 189 سانتی‌متر و فاصله‌ی بین دو محور 285 سانتی‌متر عرضه می‌شود. طول این خودرو در مقایسه با آلتیما، 1.3 سانتی‌متر کوتاه‌تر شده و عرض و فاصله‌ی بین دو محور آن به ترتیب 6 و 7.4 سانتی‌متر بیشتر شده است. این ابعاد، ظاهر دینامیکی قوی‌تری را به V Motion 2.0 بخشیده و ویژگی‌هایی مانند چرخ‌های بزرگ، دستگیره‌های تراشیده و برعکس باز شدن درب‌ها، ظاهر خودروهای لوکس را به آن داده است. علاوه بر آن، چراغ‌های جلو و عقب با LEDهای باریک، خطوط شکسته‌ی جانبی، پنل مشکی‌رنگ سقف و جلوپنجره‌ی بزرگ با خطوط تیز، آن را در مقایسه با یک سدان خانوادگی متفاوت‌تر کرده است.

نیسان V Motion 2.0

در داخل کابین نیسان V Motion 2.0 ، صندلی‌های چرمی رنگ روشن با تزیین تریم چوبی راه‌راه به چشم می‌خورد. یک صفحه نمایش عریض شامل ابزارهای دیجیتالی و رابط مولتی‌مدیا نیز روی داشبورد قرار گرفته است. برای این که راننده و سرنشین، دید کاملی به پنل داشته باشند، قسمت بالایی فرمان بریده شده و به صورت D شکل درآمده است. یک نمایشگر لمسی مختص به سامانه‌ی صوتی و تصویری و مسیریابی نیز در کنسول میانی تعبیه شده و برای سرنشینان عقب هم نمایشگر کوچکی در نظر گرفته شده که برخی اطلاعات را نمایش می‌دهد.

نیسان V Motion 2.0

طرح مفهومی «وی موشن 2» از سیستم رانندگی خودران ProPilot نیسان بهره می‌برد. این سیستم بر روی نسل آینده‌ی خودروی الکتریکی نیسان لیف نیز به کار گرفته خواهد شد. سامانه‌ی رانندگی خودران «پرو پایلوت»، توانایی کنترل سرعت، ترمز و فرمان را دارد اما برای تعویض خط و سبقت گرفتن، کنترل خودرو توسط راننده انجام می‌گیرد. با راه‌اندازی این سیستم، چراغ‌های جلوپنجره و دیفیوزر عقب روشن می‌شود تا سایر راننده‌ها نیز متوجه روشن بودن سیستم خودران بشوند.

نیسان V Motion 2.0

تاکنون اطلاعات بیشتری از این کانسپت منتشر نشده اما با توجه به طراحی داخلی و خارجی به همراه سیستم رانندگی خودکار V Motion 2.0، به نظر می‌رسد که نسل بعدی آلتیما هم طراحی ماجراجویانه‌ای داشته باشد و از فناوری خودران نیز بهره ببرد.

گالری عکس طرح مفهومی نیسان V Motion 2.0 (بیرون خودرو)

گالری عکس طرح مفهومی نیسان V Motion 2.0 (داخل خودرو)

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*