زندگی به سبک مایکروسافت: احداث خانه های درختی

زندگی به سبک مایکروسافت: احداث خانه های درختی برای آرامش بیشتر کارمندان

مایکروسافت به تازگی خانه های درختی را همراه با تجهیزات کامل از جمله وای فای برای آرامش هر چه بیشتر کارمندانش در حین کار و استراحت، احداث کرده است.

کمپانی مایکروسافت خانه های درختی را برای کارمندان خود ساخته است. یکی از آن‌ها در در بین درختان منطقه داگلاس در شمال غرب اقیانوس آرام دایر شده است. این درحالیست که دیگری 3 و نیم متر بالای زمین قرار گرفته و از دیوارهایی با جنس چوب نیم سوز و همچنین سقفی مجهز به یک پنجره برخوردار است. مایکروسافت این خانه را با احساسی همانند خوردن یک شیرینی زنجفیلی توصیف می‌کند. ما حدس می‌زنیم که این نوع وصف کردن،‌ به خاطر نزدیک شدن به کریسمسی گرم در آینده‌ای نزدیک باشد.

به طور کلی 3 خانه درختی وجود دارد. دو مورد از خانه های درختی مایکروسافت آغاز به کار کرده‌اند و سومی نیز که از یک سالن بسیار بزرگ بهره می‌برد، تا انتهای سال 2017 میلادی آماده‌ی بهره‌برداری خواهد بود. خانه های درختی مایکروسافت حاوی اتاق‌های ملاقات هستند که می‌توانند توسط کارمندان این شرکت چه در تایم کار و چه در زمانی که آن‌ها مشغول استراحت هستند، مورد استفاده قرار گیرند. این خانه ها توسط “Pete Nelson” ساخته شده‌اند که با برنامه‌ی تلویزیونی “Treehouse Masters” معروف شده است. با توجه به رشد درختان،‌ این ساختمان‌ها حداقل تا 20 سال عمر خواهند کرد.

زندگی به سبک مایکروسافت: احداث خانه های درختی

امکانات خانه های درختی مایکروسافت

خانه های درختی به عنوان بخشی از محله‌ی بیرونی مایکروسافت شناخته می‌شوند که به ساختمان‌های اطراف دانشگاه ردموند متصل خواهند بود. آن‌ها همگی بهنیمکت‌های ضد آب، دریچه‌هایی که پریز برق را در خود پنهان کرده‌اند،‌ صندلی‌های ضد زنگ زدگی سنگی، سایبان‌های چوبی و همچنین یک شبکه‌ی وای فای بیرونی تجهیز شده‌اند. رمپ‌هایی نیز برای کسانی که نیازمند آن‌ها هستند احداث شده است. اگر شما گرسنه هستید، در اینجا یک کافه تریا سرپوشیده نیز وجود دارد که خارج از آن نیز یک رستوران باربیکیو در داخل یک کانتینر به چشم می‌خورد.

زندگی به سبک مایکروسافت: احداث خانه های درختی

مایکروسافت می‌گوید کارکنان و تعمیرکارانی را نیز برای مراقبت از هرآنچه در خانه های درختی احداث شده قرار دارد، انتخاب خواهد کرد. کارکنان این کمپانی آمریکایی نیز عنوان کرده‌اند اگر فرصت استفاده از خانه های درختی به آن‌ها داده شود، بیش از پیش کار خواهند کرد. اگر می‌خواهید بدانید که چگونه یک فضای کاری آمیخته شده با طبیعت می‌تواند در روحیه کاری کارمندان مایکروسافت تاثیر گذار باشد، در زیر می‌توانید تجربه‌ی یکی از این کارمندان را که به عنوان یک پست وبلاگی منتشر شده بخوانید. شما همچنین می‌توانید ویدیوی معرفی خانه های درختی مایکروسافت را در اینجا مشاهده کنید.

در یکی از روزهای آفتابی اخیر، یکی از کارمندان پاهایش را بر روی هم انداخته و در زیر یک حوضچه درخت سبز رنگ، داخل یک خانه درختی نشسته است. برای چند دقیقه،‌ او دستانش را بر روی زانوهای خود گذاشته، چشمانش را بسته، سرش را به سمت آسمان گرفته و نفس عمیقی می‌کشد. سپس لپ تاپ را به کنار می‌گذارد. پس از یک روز کاری سخت، او حالا کامپیوترش را کنار می‌گذارد و می‌تواند استراحت خوبی را تجربه کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. همه کس را زیر سوال ببر

  2. کپی بر داری از محیط کاری در اپل اول در دستور کار گوگل بود سعی کرد محیطو جالب بکنه حالا هم مایکرو یادش افتاده از حالت اداری خشک دراره بلکه پیشرفت کنه

    به نظر من محیطش واسه کار زیاد جالب نیست طراحیش قرون بستاییه زیادی جنگلیش کرده