رونمایی از طرح های مفهومی برای نسل چهارم اولترابوک ها توسط اينتل

اینتل قصد دارد تا پایان سال 2013، نمایشگر لمسی را به یکی از ویژگی های اصلی و الزامی اولترابوک ها تبدیل کرده و قیمت آنها را نیز کاهش دهد. به این منظور، خود اینتل طرح های مفهومی را تدارک دیده است. در ادامه با توضيحات بيشتر و گالري تصاوير با گجت نيوز همراه باشيد.

یکی از جالب ترین بخش های کنفرانس خبری اینتل، رونمایی از طرح های مفهومی برای نسل چهارم اولترابوک های برخوردار از پردازنده های Core i بود. هر چند طرح های مفهومی از این دست به ندرت تبدیل به محصولات نهایی می شوند ولی ایده ها و جزئیات به کار رفته در آنها، راه خود را به محصولات باز می کنند و هیچ بعید نیست که در نسل بعدی اولترابوک ها که از پردازنده هاسول برخوردار خواهند بود، شاهد مدل های مشابه این طرح مفهومی نیز باشیم.

طرح فوق که یک اولترابوک باریک با پوشش لبه-تا-لبه شیشه ای بر روی نمایشگر را نشان می دهد، می تواند یکی از محصولات مورد پسند خریداران واقع شود. این طراحی با ضخامت 17 میلیمتر دارای نمایشگر لمسی است که زین پس جزو استانداردهای ضروری اولترابوک ها خواهد بود. در عین حال گام رو به جلوی دیگر در طراحی آن، هیبریدی بودن دستگاه است که در صورت نیاز با جداسازی نمایشگر از کیبورد می توان از آن به عنوان یک تبلت ویندوز 8 استفاده کرد.

هیبریدی بودن به این معنا است که CPU و باتری در پشت نمایشگر 11.6 اینچی آن قرار دارند و باتری کمکی دوم نیز پشت کیبورد جاسازی شده. اینتل عمر باتری این طرح مفهومی را 13 ساعت برای حالت لپ تاپ و 10 ساعت برای حالت تبلت (هر دو با پردازنده Core i7) اعلام کرده.

بنابه گفته اینتل، طرح های مشابه این نمونه مفهومی می توانند با قیمت هایی از 799 تا 899 دلار تا پایان سال به بازار روانه شوند. شما می توانید در ادامه مطلب عکس های دیگری از این طرح مفهومی را مشاهده نمایید.

{photo}91/10/19/Intel-ultrabook-concept{/photo}

جهت مشاهده کلیه اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه CES به صفحه اختصاصی  گجت نیوز مراجعه کنید.

منبع : cnet

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*