راکت آماتوری زمین تخت گرایان

پروژه ارسال راکت آماتوری زمین تخت گرایان با تاخیر مواجه شد

زمین تخت گرایان در آستانه اجرای ماموریتی مهم برای ادعای خود هستند! حال خبر رسیده که پروژه ارسال راکت آماتوری زمین تخت گرایان با تاخیر مواجه شده است.

همانطور که می‌دانید، این روزها تب و تاب نظریه زمین تخت ، بیش از هر زمان دیگری داغ شده است. چندی پیش مرد 61 ساله‌ای با نام مایک هیوز (Mike Hughes)، مدعی شد که برای اثبات نظریه زمین تخت، با موشک آماتوری خود به فضا سفر خواهد کرد. در طول این ماموریت خطرناک، او سوار بر راکت آماتوری خود شده و با سرعتی نزدیک به 800 کیلومتر بر ساعت، به فاصله 550 متری سطح زمین خواهد رسید. در گزارش اولیه آمده بود که این مرد، قرار است ماموریت فضایی خود را در روز شنبه و از بیابان موهاوی (Mojave Desert) آغاز کند. ولی با توجه به اطلاعات جدیدی که در این باره منتشر شده، این ماموریت قرار است چند روزی تاخیر داشته باشد.

راکت آماتوری زمین تخت گرایان

مایک هیوز ضمن مصاحبه با منابع خبری، اذعان کرد که فرمانداری منطقه (Bureau of Land Management)، چندین مانع را در مسیر او قرار داده است. بر اساس این گزارش، اداره مدیریت سرزمین‌های منطقه تایید کرد که هیچ‌گونه مجوز رسمی برای اجرای این ماموریت به مایک هیوز داده نشده و اجرای چنین ماموریت خطرناکی در مناطق عمومی به هیچ وجه امکان‌پذیر نیست. بدین ترتیب، مایک هیوز مجبور است که محل اجرای این ماموریت را 5 کیلومتر دورتر ببرد و همین امر تاخیری 3 روزه را در پی خواهد داشت. این مرد 61 ساله در رابطه با مشکلات پیش آمده اظهار کرد:

تصور می‌کنم که این ماموریت حداقل تا روز سه‌شنبه به تاخیر خورده باشد؛ چرا که استقرار تجهیزات در محل جدید حدودا 3 روز زمان خواهد بود. همانطور که پیش‌بینی می‌شد و شما هم متوجه شده‌اید، اجرای این ماموریت چندان آسان نیست.

به گفته یکی از اعضای سازمان BLM به نام سامانتا استورمز (Samantha Storms)، این اولین بار نیست که مایک هیوز چنین ادعایی می‌کند! او در این باره گفت:

مایک هیوز یک بار دیگر نیز در سال 2014، با یک موشک آماتوری چنین ماموریتی را اجرا کرده بود که سقوط و برخورد ناگهانی به زمین، جراحات شدیدی را برای او در پی داشت. ولی همانطور که در خبرگذاری‌ها آمده، او اخیرا به جامعه زمین تخت گرایان پیوسته و بدین طریق توانسته بخشی از هزینه‌های لازم برای این ماموریت را تامین کند.

راکت آماتوری زمین تخت گرایان

کمپین کیک استارز مربوط به این ماموریت، از سال 2016 آغاز شد و مایک هیوز در آن زمان اعلام کرد که علاقه بسیاری به شهرت دارد. او یک بار در سال 2002، موفق شده رکورد بیشترین پرش با خودروی لیموزین را به نام خود ثبت کند و بدین ترتیب، نامش را در کتاب گینس به ثبت برساند. با توجه به اینکه کمپین مذکور، تنها توانست 310 دلار از هزینه 150 هزار دلاری مورد نظرش را تامین کند، او تصمیم گرفت برای کسب شهرت، این ماموریت را با هدف اثبات تخت بودن زمین به اجرا درآورد. همین امر سبب شد که جمع بزرگی از زمین تخت گرایان از این حرکت او استقبال کرده و در شهرت او نقش چشم‌گیری ایفا کنند. اکنون او توانسته 8 هزار دلار از هزینه 20 هزار دلاری مورد نظر خود را تامین کرده و بدین ترتیب راکت آماتوری زمین تخت گرایان را در آینده‌ای نزدیک به آسمان پرتاب کند.

با این حال، تصور می‌شد که این وقفه چند روزه مایک هیوز را از این تصمیم مرگبار منصرف کند. ولی به نظر می‌رسد که او برای ارسال راکت آماتوری زمین تخت گرایان برای اثبات تخت بودن زمین، کاملا مصمم است. هیوز در آخرین مصاحبه خود اظهار کرد:

من به علم اعتقادی ندارم! به بیان دیگر اطلاعات نسبتا کاملی در مورد آیرودینامیک، حرکت سیالات و … دارم. ولی این‌ها به خودی خود «علم» نیستند؛ بلکه تنها یک نوع فرمول خاص به شمار می‌روند. بدین ترتیب، هیچ تفاوتی بین علم و تخیل وجود ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. سازمان فضايى ناسا

    ضر زیادى داره میزنه میلیاردها سیاره و ستاره در این کیهان وجود داره!! که همه کروى شکل هستن بعد این مردک ابله گیر داده به تخت بودن زمین واقعا
    که الاغ با اون حیوونیش میدونه زمین کروى شکله!

    • زر تو میزنی نماینده اراجیف گوی بزرگ (ناسا)شما چی میگی که هی خودتونو تکزیب میکنین سالی ۲۰۰ میلیارد دلار میگیرین فقط شرو ور تحویل میدین همتون میلیاردر شدین

  2. دولت ها دارن سنگ اندازی میکنن وقاحت و بی شرمی وطمع حدی داره!!!!!