ابرخودروی هیبریدی آریا FXE

ابرخودروی هیبریدی آریا FXE در لس آنجلس گرد و خاک کرد! + گالری عکس

ابرخودروی هیبریدی آریا FXE در نمایشگاه خودرو لس آنجلس 2017 معرفی شد. این غول آمریکایی بسیاری از سوپر اسپورت‌های موجود در بازار را به چالش می‌کشد.

نام Aria به اندازه شرکت‌هایی همچون لامبورگینی، بوگاتی یا مک لارن شناخته شده نیست، اما این کمپانی آمریکایی که مقر آن در کالیفرنیاست، در طراحی خودروهایی همچون پورشه 911 سینگر و کانسپت تسلا مدل اس مشارکت داشته است. حالا مهندسان این شرکت با تکیه بر دانش و توانایی‌های خود، نخستین اتومبیل خود را با نام FXE تولید کرده و با خود به نمایشگاه لس آنجلس آورده‌اند.

این محصول جدید با پیشرانه‌ای هیبریدی و ظاهری جذاب تولید شده تا بتوان آن را با ابرخودروهای تولید شده توسط پورشه، فراری و مک لارن مقایسه کرد.

به لطف یک موتور سوپرشارژ 6.2 لیتری V8 و موتورهای الکترویکی دوتایی در بخش جلویی که نیروی مورد نیاز آنها توسط یک باتری 10 کیلووات‌ساعتی تامین می‌‌شود، قدرت خروجی خودروی جدید آریا به 1150 اسب بخار (858 کیلووات) و 1316 پوند فوت (1785 نیوتن‌متر) می‌رسد. همچنین یک سیستم انتقال قدرت دو کلاچه هفت سرعته نیز این ترکیب را کامل می‌کند.

ابرخودروی هیبریدی آریا FXE

به واسطه استفاده از شاسی و پنل‌های فیبر کربنی در کنار اجزای فلزی که از طریق فناوری چاپ سه‌بعدی تولید شده‌اند، وزن ابرخودروی هیبریدی آریا FXE به 1565 کیلوگرم (3450 پوند) کاهش پیدا کرده و سبب شده تا این اتومبیل در مدت زمان تنها 3.1 ثانیه، به سرعت 60 مایل بر ساعت (96.5 کیلومتر بر ساعت) دست یابد. با حداکثر سرعت 220 مایل بر ساعت (354 کیلومتر بر ساعت) نیز FXE به محدوده خودروهایی همچون مک لارن P1 و پورشه 918 تجاوز می‌کند.

شاید المان‌هایی از طراحی دیگر سوپر اسپورت‌ها را در این خودرو ببینید، اما سازندگان با ترکیب تمام آنها در بخش بیرونی، ظاهری زیبا و البته چالاک را به خودرو بخشیده‌اند. در بخش جلویی خودرو علاوه بر اسپلیتر، شکاف‌ها و بریدگی‌های بسیاری وجود دارند که به آیرودینامیک بالاتر منتهی می‌شوند، در حالی که بخش پشتی با یک اسپویلر بزرگ، دیفیوزر و اسپلیتری که در قسمت مرکزی نصب شده است، توجه علاقه‌مندان را به خود جلب خواهد کرد. خودروی FXE فاقد سیستم آیرودینامیک فعال است.

ابرخودروی هیبریدی آریا FXE

رینگ‌های 20 اینچی جلویی و 21 اینچی عقبی HRE همراه با تایرهای مسابقه Pirelli P Zero Trofeo R، از دیگر ویژگی‌های قابل توجه این محصول زیبا محسوب می‌شوند. بدون شک FXE به عنوان اولین ابرخودرو کمپانی آریا، حرف‌های زیادی برای گفتن داشته و می‌توان آن را در حد و اندازه محصولات بسیاری از شرکت‌های صاحب‌نام در نظر گرفت.

به گفته سازندگان، این خودرو در تعداد محدود 400 دستگاه و به صورت سفارشی تولید خواهد شد. به همین جهت قیمت آن به درخواست‌های مشتریان بستگی دارد. با این وجود، ما قیمت 1 میلیون دلاری را برای آن، زمانی که سال 2019 وارد بازار می‌شود، پیش‌بینی می‌کنیم‌. در ادامه می‌توانید تصاویر ابرخودروی هیبریدی آریا FXE را تماشا کنید.

گالری عکس ابرخودروی هیبریدی آریا FXE

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*