کانال های تلگرامی حامی خشونت

دستور بستن کانال های تلگرامی حامی خشونت از مدت‌ها پیش ابلاغ شده بود

عبدالصمد خرم آبادی، دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه اعلام کرد دستور مسدودسازی کانال های تلگرامی حامی خشونت از مدت‌ها پیش به وزیر وقت ارتباطات ابلاغ شده بود، اما اقدام موثری در این رابطه انجام نشد.

خرم آبادی در کانال شخصی خود در یک پیام رسان داخلی نوشت با توجه به اهمیتی که سازماندهی و برنامه‌ریزی دشمنان در تلگرام داشت، در اوایل سال 1396 بارها اعلام کردم که حدود 8 هزار از مجموع 500 هزار کانال فعال در شبکه اجتماعی تلگرام علیه امنیت و مقدسات کشورمان و اخلاق عمومی در حال فعالیت هستند، اما هم وزیر سابق و هم وزیر فعلی ارتباطات و فناوری اطلاعات در برابر اجرای دستورات مقاومت کردند.

کانال های تلگرامی حامی خشونت

بی توجهی به دستورات قضایی در مورد کانال های تلگرامی حامی خشونت

دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه افزود با توجه به سرباز زدن وزارت ارتباطات از اجرای دستورات، کتبا به رئیس مرکز ملی فضای مجازی ابلاغ شد اما باز هم اقدام موثری به عمل نیامد. بخش عمده‌ای از اتفاقات و اغتشاشات روزهای اخیر کشور حاصل اشغال فضای مجازی کشور و بی توجهی مسئولان ذی‌ربط به این موضوع بوده است. بنابراین کسانی که فضای مجازی را بدون هیچ کنترلی در اختیار دشمنان قرار داده‌اند باید پاسخگوی اعمال خود باشند.

خرم آبادی در ادامه اظهار کرد:

متاسفانه برخی افراد عمدا یا سهوا از قبل به هنجارشکنان اطمینان داده بودند که دستی برای جلوگیری از اقدامات هنجارشکنانه آن‌ها بر روی دکمه فیلترینگ نخواهد رفت. من معتقدم کسانی که فضای مجازی را بدون هیچ‌گونه کنترلی در اختیار دشمنان قرار داده‌اند و در مقابل دستورات قضایی مقاومت کرده‌اند، در قبال خسارت‌های جانی و مالی اخیر به مردم مسئولند.

وی در پایان تاکید کرد که این موضوع باید بررسی شود و اگر پس از بررسی ثابت شد که مسئولان ذی‌ربط عمدا اقدامات لازم را برای جلوگیری از فعالیت کانال های تلگرامی حامی خشونت و پایگاه‌های اینترنتی مربوط به اغتشاشگران انجام نداده‌اند باید طبق مقررات با آن‌ها برخورد شود وگرنه لازم است بابت قصور و کم‌کاری خود عذرخواهی کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. بالای ۴ تومن درامدم از تلگرام دود شد که هیچ بیش از ۱۲ نفر همکارم بودن که اونا هم میانگین ۲ میلیون درامد داشتن هیچ پیام رسانی با کیفیت تلگرام نیست گشتم نبود…
    همشون به درد نخورن ، فیلتر بشه مطمئنا اعتراض میکنیم

  2. برید از پیام رسان های ایرانی مثل سروش استفاده کنید. تا کی میخواهید گول اجنبی رو بخورید و اطلاعاتتون رو بدید دست اونا. برای امنیت از اندروید استفاده نکنید، اندروید هم اطلاعات شما رو میده دست آمریکا. بهترین کاری که می تونید بکنید استفاده از آیفون با پیام رسان معتبر و امن سروشه.

  3. چه بزن و بکوبیه تو اپراتورها وقتی تلگرام فیلتر شده! دوستان نمیشه دیگه به تلگرام امیدوار بود واقعا فیلتر شد.
    ???

  4. دمشون گرم به مولا

  5. بعله! شما هر کار بخواید انجام میدید…

    #تلگرام_را_آزاد_کنید

  6. نظرسنجی
    موافق فیلتر + بزنه، مخالف فیلتر – بزنه