اتومبیل‌ های خودران

اینتل در سال 2018 سرمایه‌گذاری زیادی در زمینه اتومبیل‌ های خودران خواهد کرد

اینتل تصمیم دارد در زمینه اتومبیل‌ های خودران سرمایه‌گذاری زیادی در سال جاری داشته باشد. این تصمیم بعد از خرید شرکت MobilEye توسط اینتل اتخاذ شده است تا با استفاده از ظرفیت‌های آن، پیشرفت‌های قابل توجهی در زمینه ماشین های خودران صورت بگیرد.

اینتل بعد از اینکه فرآیند تصاحب شرکت MobilEye به پایان رسید، اکنون تصمیم گرفته استراتژی جدیدی برای خود تدوین کند. به همین دلیل بعید نیست به زودی اتومبیل های نیمه خودران جدیدی مجهز به سیستم REM شرکت MobilEye روان بازار شوند. اینتل اکنون با یازده خودروساز قراردادهایی را امضا کرده است و طی سال 2018 و 2019، سطح +2 تکنولوژی رانندگی خودکار که توسط شرکت تحت تملکش توسعه یافته است را در محصولات این خودروسازها پیاده‌سازی می‌کند.

این تکنولوژی در حال حاضر برای ساخت اتومبیل‌ های خودران به صورت کامل مناسب نیست، اما می‌توان با استفاده از آن ماشین هایی نیمه خودران مجهز به ویژ‌گی‌هایی برای کنترل ترمز، فرمان و شتاب حرکت توسعه داد. هدف اصلی از توسعه سیستم REM، ساخت اتومبیل هایی تمام خودران بوده است، ایده‌ای‌ که اکنون هدف اصلی اینتل محسوب می‌شود.

اتومبیل‌ های خودران

اینتل به زودی قادر به ساخت اتومبیل‌ های خودران به صورت کامل نخواهد بود

اینتل و شرکت تحت تملک آن تصمیم دارند اطلاعاتی را به منظور تولید نقشه‌هایی آنلاین برای سیستم‌های رانندگی خودکار جمع‌آوری کنند. آن‌ها برای این کار از نرم افزاری که درون سیستم EyeQ4 شرکت MobilEye به کار رفته استفاده می‌کنند. این سیستم اکنون درون دو میلیون خودرو از برندهایی همچون بی ام و، نیسان، فولکس واگن و دیگر شرکت‌های اتومبیل‌سازی وجود دارد. این چیپ از سنسورهایی به منظور ساخت نقشه‌های اچ‌دی برای نمایش جاده، وضعیت کنونی آن و گزارش حوادث احتمالی همچون تصادف‌های رخ داده در مسیر استفاده می‌کند.

اینتل برای توسعه فعالیت‌های خود در زمینه اتومبیل های خودران با شرکت‌ SAIC به عنوان بزرگترین خودروسازی چینی و فولکس واگن نیز قراردادهایی را تنظیم کرده است. طبق این قرارداده‌ها اینتل خواهد توانست فعالیت‌هایی را در کشور چین آغاز کند، فعالیت‌هایی که به توسعه فناوری مد نظر آن کمک شایانی خواهند کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. از تصادف ها کم کنه خیلی خوبه

  2. اصلا لذت ماشین سواری به رانندگیشه
    وگرنه حال نمیده