خودرو کراس اوور گرند کوماندر

خودرو کراس اوور گرند کوماندر ؛ نخستین همکاری جیپ با جی ای سی در چین

جیپ گرند کوماندر (Jeep Grand Commander) نام خودرو شاسی بلند سه ردیفه جدید جیپ است که با مشارکت جی ای سی در کشور چین به تولید خواهد رسید. در ادامه با مشخصات و قابلیت های این کراس اوور بیشتر آشنا شوید.

ظاهرا شرکت خودروسازی جیپ در نظر دارد یک خودرو کراس اوور سه ردیفه را در خاک چین تولید کند. این خودرو که گرند کوماندر نام دارد، در اصل نسخه‌ی تولیدی خودرو مفهومی یونتو پلاگین هیبریدی است که جیپ سال گذشته آن را با خود به نمایشگاه خودرو شانگهای 2017 آورده بود. گفته می‌شود گرند کوماندر قرار است اواخر سال 2018 به تولید انبوه برسد.

گفته می‌شود که هنوز تولید این محصول برای کشوری به جز چین تایید نشده است و مشخص نیست کدام بازارها از این شاسی بلند سه ردیفه میزبانی خواهند کرد. اگر علاقه‌مند به آفرود سواری باشید، کاملا از نمای این خودرو مشخص است که جیپ قدرت آفرود خود را به این اتومبیل نیز بخشیده است تا بتواند علاقه‌مندان این سبک رانندگی را نیز به خود جذب کند.

خودرو کراس اوور گرند کوماندر

مشخصات فنی گرند کوماندر

خودرو کراس اوور گرند کوماندر از پلتفرمی کشیده‌تر نسبت به پلتفرم CUSW شرکت فیات کرایسلر بهره می‌برد که مشابه آن را در مدل جیپ چروکی می‌بینیم. اگرچه خود جیپ هیچ اطلاعات دقیقی از این مدل ارائه نداده است، اما گزارش‌ها حاکی از آن است که کراس اوور سه ردیفه آن‌ها از طول 4 متر و 85 سانتی‌متری برخوردار است. ما می‌توانیم در این خودرو چراغ‌های جلو ال ای دی باریک، دریچه‌های هوای جلوپنجره کرومی و باربندهایی کرومی را مشاهده کنیم. علاوه بر این یک پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر از نوع توربوشارژ در زیر کاپوت آن جای گرفته است که گفته می‌شود گزینه‌ی پلاگین هیبریدی نیز به آن افزوده خواهد شد. این پیشرانه قادر به تولید 234 اسب بخار یا 265 اسب بخار بسته به سطح تریم خود است. اگرچه در هر دو مدل، توان تولید شده توسط یک گیربکس 9 سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها انتقال پیدا می‌کند.

خودرو کراس اوور گرند کوماندر

گفته می‌شود که این مدل توسط جیپ و شریک محلی آن یعنی جی ای سی در کارخانه‌ای مستقر در چین به تولید خواهد رسید. جیپ گرند کوماندر متفاوت از دیگر شاسی بلندهای سه ردیفه ای است که در بازار ایالات متحده به فروش می‌رسد. جیپ در حال حاضر بر روی تولید مدل های ونگوور و گرند ونگوور تمرکز کرده است که مبتنی بر پلتفرم Body on Frame طراحی شده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. ماشینی برای خانواده

  2. سگش شرف داره به پراید و پرشیا

  3. از دور عاشقش شدم D:

    ولی عشق ما در همین حد می مونه که تصاویرش از تو نت ببینم D:

  4. چه خوشگل و قدرتمنده لعنتی