۱۰ اسمارت فون برتر موجود در بازار : به کدام رای می دهید ؟

حدس می زنید در حال حاضر،  ۱۰ اسمارت فون برتر دنیا که در بازار موجودند، کدام گوشی ها هستند؟ با گجت نیوز همراه باشید. قبل از شروع ، برای آن دسته از دوستانی که در مقالات قبلی، بدون منطق، ما را متعصب به برند خاصی می دانستند، عرض کنم، این پست، ترجمه ی مقاله سایت techradar است که یکی از معتبرترین سایت ها در زمینه ی it است. توجه کنید که در این رتبه بندی، قیمت نیز لحاظ شده است، یعنی  لازم نیست یک گوشی ارزان ، ویژگی های فوق العاده ای داشته باشد، تا در این لیست قرار بگیرد.

این لیست را از شماره ۱۰ آغاز کرده و به صورت معکوس به بهترین اسمارت فون موجود در بازار خواهیم رسید.

 

۱۰-  سامسونگ گلکسی آلفا (Samsung Galaxy Alpha)

GalaxyAlpha-Press-05-580-90

یکی از گوشی های سامسونگ که به تازگی وارد رقابت شده و کمی عجیب و قریب است: گلکسی آلفا، قیمتی حتی بالاتر از آیفون ۶ دارد. گفته می شود، هنوز یک گوشی پرمیوم است. وقتی آن را در دستتان می گیرید، طراحی فلزی به روز آن، با تلاش هوشمندانه ای که برای بهتر گرفتن آن در دست شده را، احساس خواهید کرد. در زمینه ی رزولوشن، نمایشگر ۴.۷ اینچی آن، جزء رقیبان به حساب نمی آید، اما به لطف تکنولوژی سوپر AMOLED، نسبت رنگ ها و کنتراست، به خوبی کار می کند.

قضاوت سریع

به نظر می رسد این گوشی علاقمندان زیادی داشته باشد، اما چندین ابهام وجود دارد:

– چرا شیار micro SD یا ظرفیت حافظه ی بیشتری

– چرا قیمت آن زیاد است؟

یک گوشی واقعا خوب، که برای باقی ماندن در انتهای این لیست، باید تلاش بیشتری کند، اما اگر یک گوشی اندرویدی پرمیوم می خواهید، این گوشی، گزینه ی خوبی برای شروع خواهد بود.

۹- Nokia Lumia 930

lumia 930 2-580-90

حس خوبی است که  نوکیای محبوب، دوباره به لیست  ۱۰ گوشی برتر دنیا بازگشته است. اگرچه، اندک اندک باید با نام نوکیا خداحافظی کنیم( به خاطر خرید مایکروسافت). لومیا ۹۳۰، رقابت را تنها در دو مورد از دست می دهد: ویندوز فون، به خاطر اپلیکیشن های کمتر و میزان تنظیم کمتر، هنوز برای مردم، به عنوان سیستم عاملی فرعی به حساب می آید، اما در مقابل برای عده ی زیادی از مردم، کارکرد بهتر آفیس و رابط کاربری ساده تر، مزیت بسیار مهمی به شمار می آید. لومیا ۹۳۰، از لحاظ طراحی و قدرت، گوشی قدرتمندی است و به کسانی که می خواهند متفاوت باشند، پیشنهاد می شود.

قضاوت سریع

اگر ویندوزفون را کنار بگذاریم، سیاستی وجود دارد که نشان می دهد چرا این گوشی جزو اسمارت فون های برتر است. کیفیت ساخت، عالی است، و دوربین قدرتمند است و عکس های، کیفیت بسیار خوبی دارند. ۳۲ گیگابایت حافظه ای که در مدل اصلی ارائه شده و شارژ بی سیم، عالی است. قیمت بسیار خوب است و اگر از طرفداران ویندوزفون هستید، در حال حاضر بهتر از این گوشی وجود ندارد.

۸- گوگل نکسوس۵  (Google Nexus 5)

Nexus5-Press-03-580-90

خوشبختانه همه چیز بهتر شده است: باتری بهبود یافته، دوربین، کمی با ثبات تر شده و قیمت هنوز کم است. پردازنده ی قدرتمند، کیفیت نمایشگر و حتی پوسته ی بیرونی پلاستیکی دوست داشتنی است. می توانید با این قیمت LG G2 را نیز بخرید که دوربین و باتری بهتر و انبوهی از ویژگی های دیگر را ارائه می دهد، البته به این بستگی دارد که شما از طرفداران تجربه های در حال پیشرفت هستید یا نه.

قضاوت سریع

خوشحال می شویم که این گوشی در رتبه ی بالاتری قرار بگیرد؛ چرا که یکی از ارزانترین گوشی های هم رده ی خود است. گوگل نکسوس۵، یک گوشی خوب است که  فاقد نوآوری است، اما این امر برای کسانی که می خواهند در یک قیمت معقول، قادر به انجام تمام بازی ها و اپلیکیشن ها باشند، مشکلی به حساب نمی آید.

۷- سامسونگ گلکسی S5

galaxys5-white-580-90

سال ۲۰۱۴ ، سالی ستاره ای برای کابران آینده نگر اسمارت فون ها به حساب می آید، به طوری که HTC One (M8 و گلکسی S5 سامسونگ، در لیست بهترین اسمارت فون ها قرار گرفتند و همراه با ورود xperai Z2 و LG G3 و آیفون ها، اوضاع بهتر هم شد. تبلیغات زیادی برای گلکسی جدید وجود داشت، با هسته ای بسیار سریع، نتیجه ای قوی در بنچمارک ها و نمایشگر بزرگ ۵.۱ اینچی. وقتی در مورد طول عمر باتری، صحبت می کنیم، این گوشی با پردازنده ی Qualcomm Snapdragon 801، ، یکی از بهترین گوشی ها در بازار است، در حال حاضر بهترین در اختیار One M8 است. سامسونگ، نسبت به سال قبل،  در air gestures، نوآروی کمتری به خرج داده اما سخت افزار را با دوربین بهتر، اسکنر اثرانگشت و همچنین مانتیتور ضربان قلب، بهبود بخشیده است.

 

قضاوت سریع

گلکسی S5، جدا از طراحی، گوشی خوبی است. S5، رابط کاربری واضح و ساده ای دارد، اعضای داخلی قدرتمند و  ضدآبند. اگرچه این گوشی، بهترین گوشی بازار نیست، اما هنوز هم گوشی میان رده ای است که قیمت قراردادی اش در حال کاهش است.

۶-  وان پلاس وان (OnePlus One)

01a-580-90

شاید شما تا به حال نام One Plus را نشنیده باشید، اما اگر آن را داشته باشید، متوجه خواهید شد که چگونه این گوشی به طور ناگهانی در رتبه ی ششم لیست بهترین اسمارت فون های دنیا قرار گرفت. علت آن واضح است: OnePlus One ، گوشی است که در تمام زمینه ها دارای قدرت بسیاری است و قابلیت های خوبی دارد. به علاوه که نرم افزار فوق العاده قابل تنظیمی دارد و قیمت خوبی دارد. در حقیقت، تنها چیزی که به نظر کم می رسد، یک شیار microSD و باتری جداکردنی است، که البته این موارد برای افراد حساس، ضروری است. اگر بخواهیم خیلی سختگیری به خرج دهیم، این گوشی بهترین دوربین را ندارد و طراحی آن کارآمد کمی دارد، اما در این قیمت، این موارد واقعا مهم نیست.

قضاوت سریع

خبر خوبی است که یک رقیب جدید، بتواند در چنین جایگاه بالایی در رتبه بندی بهترین گوشی های دنیا قرار بگیرد. این امر به آن معناست که بودجه ی بیشتر، حتما به معنی بهترین گوشی نیست. بحث در مورد این وجود دارد که آیا این گوشی می تواند به رتبه های بالاتر برود؟! مشکلی بزرگی وجود دارد که شما اگر بخواهید آن را در یک دست بگیرید، غیرممکن است راهی برای آن بیابید. اما اگر یک گوشی بخواهید که با هزینه ای پایین، قدرتی عالی داشته باشد، OnePlus One همان گزینه است.

۵- آیفون ۶ پلاس  (iPhone 6 Plus)

6Plus-HandsOn-16-580-90

در رتبه ی ۵: این اولین فبلت اپل است. آیفون ۶ پلاس، تمام ویژگی های آیفون ۶، مثل طراحی، رابط کاربری زیبا و عملکرد قوی دوربین را دارد، و حتی آن را با دوربین بهتر، نمایشگر Full HD و باتری بزرگتر نیز ، بهبود بخشیده است. تنها مشکل این است که به خاطر باریکی زیادش، گرفتن آن در یک دست کمی دشوارتر است. اما با همان قدرت درونی، عملکرد گرافیکی عالی و دسترسی به رسانه ها و کتابخانه ی شگفت انگیز اپلیکیشن اپل، این تبلت/گوشی هیبرید می تواند بهترین انتخاب برای کسانی باشد که نمی تواند بین این دو فرمت تصمیم بگیرند.

قضاوت سریع

در حالیکه ارگونومی این گوشی، بسیار عالی نیست، اما دلیل دیگری وجود دارد که این گوشی را پایین تر از LG G3 و سایرین قرار می دهد: غول بزرگی به نام قیمت! این گوشی بسیار و بسیار گران است. این قیمت واقعا برای یک گوشی زیاد است و باید پول زیادی داشته باشید تا یکی از آنها را بخرید. البته اگر شما از طرفداران اپل هستید و آیفون بزرگتری می خواهید، باید سریعا لپ تاپ خود را خاموش کرده و به دنبال خرید این گوشی بروید(البته اگر پولش را دارید!) .

۴-  LG G3

G3-Press-02-580-90

نیاز بود که با کار بر روی G2، که  گوشی خوش ساخت و قوی بود و قیمت گزافی نداشت، این بار G3  بهتر باشد. بنابراین، چرا LG، اقدام به ساخت G3 کرد؟ رفتن به سمت واضح ترین نمایشگر دنیا. این گوشی، نمایشگر QHD دارد، که به این معنی است که چهاربرابر پیکسل بعضی از گوشی های موجود در این لیست را دارد و  ویژگی های بهبود یافته ای دیگری نیز دارد. اگرچه پیکسل های فوق العاده ای در خود جای داده، اما نمایشگر، اندکی تاریکتر از سایر گوشی های بازار است. فوکوس خودکار مبتنی بر لیزر؟ بله. طراحی بهتر؟ بله. رابط کاربری ساده تر: قطعا بله. به نظر می رسد با نمایشگری ۵.۵ اینچی، کمی برای گرفتن در دست، بزرگ باشد، بنابراین آن را در قلمرو فبلت ها قرار می دهیم.

قضاوت سریع

نمایشگر G3، زمانیکه به درستی و برای نمایش محتویات با وضوح بالا، استفاه شود، عالی است، LG این را می دانست و به درستی روی آن مانور می داد. طراحی کلی گوشی، بسیار بهبود یافته است. دوربین نیز بسیار قدرتمند است، که منجر به عکس های بسیار خوب می شود. اگر به دنبال بهترین نمایشگر با باتری خوب و دوربین قوی هستید، این گوشی، می تواند گوشی بعدی شما باشد.

۳- آیفون  ۶

iPhone 6 review (12)-580-90

آیفون ۶، یک گام رو به جلو برای اپل است و گوشی ای که لذتی واقعی برای استفاده، نگه داشتن و حس کردن را برایتان به ارمغان می آورد. این عناصر اپل است که آن را ویژه می کند: اگرچه در هیچ زمینه ای، فوق العاده و سرآمد نیست( شاید به جز رابط کاربری IOS 8، که ترکیب هوشمندانه ای از سادگی و قدرت است). دوربین، رزولوشن پایینی دارد، اما سریع بوده و به راحتی قابل استفاده است. اگر چه نمایشگر،در مقایسه با دو گوشی قبلی، رزولوشن پایین تری دارد، اما رنگ های درخشانی ارائه می دهد.

قضاوت سریع

چرا آیفون در رتبه ی یک نیست؟! ساده است: قیمت! + نمایشگر با رزولوشن پایین. اگر در بازار به دنبال یک آیفون می گردید، یا  وسوسه شده اید، آن را بخرید، عالیست: یک لذت واقعی!

۲- سونی اکسپریا Z2 

17_Xperia_Z2_Notepad-580-90

سونی، سال گذشته، با اکسپریا Z1 بدون زرق و برق، افت زیادی داشت. دوربین، که قرار بود ویژگی مهمی داشته باشد، زیاد تاثیرگذار نبود و نمایشگر هنوز فاقد IPS clout بود که به معنی رنگ های خاموش و زاویه ی دید ضعیف است. در هر صورت، سونی با گوشی عالی به نام اکسپریا Z2، در سال ۲۰۱۴ بازگشت. طول عمر عالی باتری، قدرت بالا و دوربین خوب از ویژگی های Z2 هستند. این گوشی، نه جلای HTC One M8 را دارد، ونه رابط کاربری کاربردی تر، اما در تمام زمینه ها نیاز شما را برآورده می کند.

قضاوت سریع

سونی چه چیزی نیاز دارد تا تاثیر گذارتر باشد؟ چیز زیادی لازم نیست، اما نمایشگر و دوربین باید کمی بهبود یابند. بلندگوهای جلویی، یک نمایشگر با تکثیر رنگ بهتر، ویدئوی ۴K، و از بین بردن نویز داخلی ؛ همگی یک گوشی خوب را بدست می دهند.

 

۱- HTC One M8

OneM8-Press-05-580-90

پردازشگر  Snapdragon 801، در مقایسه با سال پیش، به طور چشمگیری به باتری کمک می کند و  به این معنی است که تصاویر، با سرعت بیشتری پردازش می شوند، حتی دوربین جلویی، بسیار بهتر است. گیم، فیلم ، عکاسی و مرور وب، بسیار خوب انجام می شوند.

قضاوت سریع

اگر ما انتقادی به این گوشی داشته باشیم، آن فقدان ارتقای مگاپیکسل دوربین خواهد بود که به این معنی است که تصاویر، وضوح کمتری خواهند داشت. این امر در یک گوشی، نکته ی کم اهمیتی  است و به سختی، یک نقص به حساب می آید. دوربین با مگاپیکسل کم، به معنی سرعت شاتر سریعتر، است. از توانایی تمرکززدایی بک گراند و درک عمق، لذت خواهید برد. این گوشی از همه نظر عالیست، یک طراحی باشکوه و ابداعات سخت افزاری هوشمندانه. گلکسی S5 و اکسپریا Z2، برای قرار گرفتن در صدر جدول، شکست خوردند و ما صادقانه نمی دانیم اگر آیفون ۶ به اندازه ی کافی خوب باشد، کی در صدر جدول قرار خواهد گرفت؟ به نظر می رسد که در سال ۲۰۱۴ ،  آنقدر گزینه های خوب برای انتخاب دارید ، که شما را از انتخاب عاجز می کند!

منبع: techradar