حذف حساب کاربری توسط کاربر در وردپرس

حذف حساب کاربری توسط کاربر در وردپرس ؛ آموزش پیشرفته وردپرس قسمت پانزدهم

در این بخش از مجموعه آموزش‌های پیشرفته وردپرس، نحوهحذف حساب کاربری توسط کاربر در وردپرس را با کمک افزونه Delete Me آموزش خواهیم داد.

اگر کاربری در سایت شما تمایل به حذف حساب کاربری خود دارد، در حالت عادی می‌بایست از مدیر وب سایت برای انجام این کار درخواست کند. بسیاری از وب‌ سایت‌های وردپرس به کاربران اجازه می‌دهند ثبت‌ نام و ورود به سیستم (Login) را داشته باشند، اما هنگامی که کاربران حساب کاربری خود را ثبت می‌کنند، قادر به حذف آن نخواهند بود.

برای این کار می‌بایست به صورت دستی از طریق فرم تماس برای حذف اطلاعات حساب کاربریشان از مدیریت سایت درخواست کنند. صاحبان وب‌ سایت ممکن است بخواهند محتوای تولید شده توسط کاربر را حفظ کنند یا حداقل آدرس ایمیل آن‌ها را داشته باشند. در ادامه نحوه حذف حساب کاربری توسط کاربر در وردپرس را خواهیم آموخت.

حذف حساب کاربری توسط خود کاربر در وردپرس

حذف حساب کاربری توسط کاربر در وردپرس

اولین چیزی که نیاز دارید نصب و فعال‌سازی افزونه Delete Me است. برای آشنایی بیشتر برای چگونگی انجام این کار می‌توانید آموزش نصب افزونه در وردپرس را بخوانید. پس از فعال‌سازی افزونه وارد بخش تنظیمات (Settings) شده روی گزینه Delete Me کلیک کنید.

حذف حساب کاربری توسط خود کاربر در وردپرس

به‌طور پیش‌فرض، زمانی که یک حساب کاربری پاک می‌شود، افزونه کاربران را به صفحه اصلی سایت هدایت خواهد کرد. با این حال شما می‌توانید آن را تغییر داده و یک URL سفارشی برای هدایت کاربران، به عنوان مثال یک صفحه تشکر در نظر بگیرید. علاوه بر آن می‌توانید انتخاب کنید که نظرات کاربر هم حذف شود. فراموش نکنید که دکمه Save Changes را برای ذخیره تنظیمات در نهایت انتخاب کنید.

در ادامه کاربر می‌تواند پس از ورود به سایت وارد صفحه پروفایل خود شده و حساب کاربریش را حذف کند.

حذف حساب کاربری توسط خود کاربر در وردپرس

توجه داشته باشید هنگامی که بر روی گزینه Delete Me کلیک می‌کنید، وردپرس به شما هشدار می‌دهد که حساب کاربری به همراه محتوای آن حذف خواهد شد.