عدم خرید گلکسی نوت 9

5 دلیل برای این که نوت 9 را نخرید و منتظر گلکسی اس 10 بمانید!

سامسونگ گلکسی نوت 9 (Samsung Galaxy Note 9) بهترین پرچمدار این شرکت تا امروز محسوب می‌شود و باید آن را بهترین گزینه برای طرفداران سامسونگ و حتی دنیای اندروید خطاب کنیم. اما سامسونگ گلکسی اس 10 مجهز به ویژگی‌هایی است که عدم خرید گلکسی نوت 9 را منطقی‌‌تر می‌کند!

پرچمداران سری نوت، نه تنها برای طرفداران برند سامسونگ، برای برای کل دوست‌داران پلتفرم موبایل گوگل جذاب بوده‌اند. گل سرسبد این سری سامسونگ گلکسی نوت 9 است که از نظر زیبایی، مشخصات فنی، کیفیت نمایشگر، کیفیت دوربین، امکانات نرم افزاری و دیگر موارد بالادست تمامی پرچمداران اندرویدی کنونی می‌ایستد.

پس علاقه‌مندان نباید برای خرید این گوشی ثانیه‌ای درنگ کنند، اما نکته اینجاست که این مرتبه یک استثنا وجود دارد. این دفعه قرار نیست سامسونگ گلکسی اس 10 به عنوان پرچمدار سری S سال 2019 با کمی تغییرات نسبت به قبل عرضه شود، بلکه سبک طراحی و ویژگی‌های آن زیر و رو خواهند شد. پس اگرچه پرچمدار کنونی سری Note گوشی قدرتمند و فوق‌العاده بی‌نظیری است، اما 5 ویژگی گلکسی اس 10 که در ادامه بررسی خواهیم کرد، سبب می‌شود عدم خرید گلکسی نوت 9 به جای خرید آن تصمیم منطقی‌تری باشد.

طراحی گوشی

گلکسی اس 10

سامسونگ همراه با معرفی پرچمداران سال 2017، به لطف استفاده از نمایشگر Infinity Display سبک طراحی محصولات بالارده‌ خود را متحول کرد. این تغییر به اندازه‌ای مهم و بزرگ بود که یک سال دیگر و در پرچمداران 2018 نیز بدون تغییر اعمال شد. اما با توجه به روند پیشرفت سایر شرکت‌های گوشی‌ساز، سامسونگ نمی‌تواند برای سومین سال متوالی یک طراحی را تکرار کند.

گلکسی اس 8 و گلکسی اس 9 نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه فوق‌العاده‌ای دارند، اما این نسبت در گلکسی اس 10 به میزان زیادی افزایش پیدا خواهد کرد، به همین دلیل با عدم خرید گلکسی نوت 9 و انتظار برای پرچمدار 2019 می‌توانید یک گوشی مجهز به طراحی بسیار متفاوتی در اختیار داشته باشید. همچنان دو طرف نمایشگر دارای انحنا باقی خواهند ماند و اصلی‌ترین تفاوت مدل جدید به کاهش شدید حاشیه‌های بالا و پایین نمایشگر مربوط می‌شود. دلیل دیگر، کاهش قابل توجه ضخامت گوشی جدید است.

اسکنر اثر انگشت روی نمایشگر

اسکنر اثر انگشت روی نمایشگر گلکسی اس 10

شایعه استفاده از اسکنر اثر انگشت نوری، برای نخستین مرتبه برای گلکسی اس 8 شنیده شد و اکنون قرار است در محصول دو نسل بعد از آن به کار برود. محل قرارگیری اسکنر اثر انگشت گلکسی نوت 9 در مقایسه با گلکسی نوت 8 بهبود یافت و دیگر لمس آن کار دشواری نیست، اما همچنان آسودگی استفاده از اسکنر اثر انگشت روی نمایشگر را نمی‌توان با اسکنرهای متداول امروزی مقایسه کرد.

با توجه به تاکید سامسونگ بر رووی کیفیت، این اسکنر همانند چیزی که تا امروز در برخی گوشی های چینی به کار رفته نیست و در عوض از نسل دوم اسکنر التراسونیک کوالکام استفاده می‌کند. به همین دلیل سرعت آن اگر از اسکنرهای اثر انگشت قرار گرفته در پنل پشتی بیشتر نباشد، به هیچ عنوان از آن‌ها کمتر نخواهد بود. با عدم خرید گلکسی نوت 9 و انتظار برای گلکسی اس 10، یکی از داغ‌ترین تکنولوژی های موبایل در سال 2019 را در اختیار خواهید داشت.

دوربین سه گانه

عدم خرید گلکسی نوت 9

سامسونگ مدعی توانایی استفاده از تکنولوژی‌های موبایل داغ امروزی همچون دوربین سه گانه و اسکنر اثر انکشت روی نمایشگر در محصولات خود، زودتر از سایر گوشی‌سازان است، اما برای حصول اطمینان از فاکتورهای کیفی، دست نگه داشته است. گلکسی نوت 9 مجهز به یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین دوربین‌های موبایل تاریخ تکنولوژی است، اما همچنان در برابر دوربین سه گانه هواوی پی 20 پرو حرف زیادی برای گفتن ندارد.

اما با عدم خرید گلکسی نوت 9 و حدود شش ماه انتظار، می‌توانید گلکسی اس 10 مجهز به اولین ماژول دوربین سه گانه سامسونگ را خریداری کنید. البته همانند پرچمدار هواوی، این ماژول قادر به ثبت تصاویر دارای رزولوشن 40 مگاپیکسل نیست، چرا که به یک سنسور 16 مگاپیکسلی و دو سنسور 12 مگاپیکسلی مجهز خواهد شد. دو سنسور دارای وضوح تصویر کمتر از نوع زاویه باز و تله فوتو بوده و مورد سوم از نوع الترا واید است که تا امروز فقط در ماژول‌های دوربین دوگانه پرچمداران ال جی به کار می‌رفت.

عملکرد دستگاه

عدم خرید گلکسی نوت 9

گلکسی نوت 9 با توجه به قدرت گرفتن از اسنپدراگون 845 (یا اگزینوس 9810 برای نسخه جهانی)، مجهز شدن به 6 گیگابایت رم و از همه مهمتر، بهینه‌سازی‌های نرم افزاری سامسونگ، جزو سریع‌ترین گوشی های هوشمند دنیا است، اما هنوز به خوبی پرچمدار سال گذشته اپل نیست. وقتی اپل پرچمدار سال 2018 خود، که به تراشه 7 نانومتری A12 مجهز شده است را رونمایی کند، فاصله پرچمداران این دو شرکت از نظر توان پردازشی شدیدا افزایش پیدا می‌کند.

با عدم خرید گلکسی نوت 9، پس‌انداز کردن پول بیشتر و انتظار برای عرضه سامسونگ گلکسی اس 10، می‌توانید مالک یک گوشی هوشمند قدرتمند و دارای توانایی رقابت با آیفون ایکس اس شوید. سامسونگ مطمئنا خود را برای رقابت با اپل آماده کرده و به همین دلیل نسل بعدی تراشه پرچمدار اگزینوس را با ساختاری متفاوت، قدرت بیشتر و مصرف بهینه انرژی معرفی خواهد کرد.

وجود ابعاد مختلف

گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس

حتی کاربران علاقه‌مند به نمایشگرهای بزرگ، صفحه نمایش 6.4 اینچی گلکسی نوت 9 را با وجود داشتن نسبت ابعاد صفحه نمایش به بدنه کم، بسیار درشت خطاب می‌کنند! برخی از کاربران که به کیفیت دوربین، کیفیت نمایشگر، قابلیت‌های سخت افزاری و مخصوصا امکانات قلم اس پن این مدل علاقه‌مند شده‌اند، به خاطر ابعاد گلکسی نوت 9 قید خریدش را زده‌اند. اما پرچمداران سری S همواره حداقل در دو مدل متفاوت عرضه می‌شوند.