آیفون 10 اس

نگاه نزدیک به آیفون 10 اس و آیفون 10 اس مکس

آیفون 10 اس (Apple iPhone XS) و آیفون 10 اس مکس (Apple iPhone XS Max) جدیدترین موبایل های اپل هستند که در ادامه، نگاهی نزدیک به طراحی، مشخصات و امکانات آنها خواهیم داشت.

آیفون ایکس اس و آیفون ایکس اس مکس پرچمداران جدید اپل هستند که در کنار نسخه مقرون به صرفه آیفون XR رونمایی شدند. اگرچه این تلفن های هوشمند شباهت‌های بسیاری با یکدیگر دارند، اما نمایشگر 6.5 اینچی Xs Max، این گوشی را از دیگر محصولات اپل متمایز کرده و آن را به رقیبی جدی برای محصولات خانواده گلکسی نوت سامسونگ تبدیل می‌سازد.

متاسفانه در این کنفرانس زمان زیادی را برای کار کردن با محصولات جدید اپل نداشتیم، اما به صورت خلاصه می‌توان گفت این گوشی ها احساس iPhone X را منتقل می‌کنند. به علاوه، کیفیت ساخت این گوشی ها قطعا بالاتر از استانداردهای اپل هستند. شیشه جدید و فلز به‌کارگرفته‌شده در آیفون های جدید دیگر لیز نیستند و در بررسی کوتاهی که داشتیم نیز سرعت اجرای دستورات، بسیار بالا بود.

نمایشگر و شیشه به کار رفته در گوشی، بهتر از گذشته شده‌اند؛ اما نه به اندازه‌ای که به فقط به خاطر همین دلایل قصد ارتقا داشته باشید. به خاطر همهمه‌ی بسیار در سالن معرفی، تست اسپیکرهای استریوی گوشی امکان‌پذیر نبود، اما به جرات می‌توان گفت آیفون ۱۰ اس و ۱۰ اس مکس از باکیفیت‌ترین گوشی های تولیدشده تا به امروز هستند؛ موضوعی که البته از اپل نیز انتظار می‌رفت.

آیفون 10 اس

قطعا XS Max اندازه بزرگتری دارد، اما همان‌طور که در تصاویر ضمیمه‌شده نیز می‌بینید، تشخیص دستگاه صرفا از روی طراحی بسیار دشوار است. این گوشی بسیار بهتر از تمام مدل‌های «پلاس» آیفون است و بر خلاف موبایلی همچون آیفون 8 پلاس، ظرافت و کارایی بالایی دارد. اگر پیش از این قصد خرید نسخه پلاس از گوشی های آیفون را داشتید اما اندازه آن، شما را از خرید منصرف می‌کرد، پیشنهاد می‌کنم آیفون ایکس اس مکس را در نظر بگیرید.

به جز صفحه نمایش، هر دو گوشی مشخصات فنی یکسانی دارند. پرچمداران 2018 اپل از تراشه A12 بایونیک که 15 درصد سریع‌تر از A12 است، استفاده می‌کنند. به این موارد باید مقاومت بالاتر در برابر نفوذ آب (امکان قرارگیری در عمق 2 متری آب برای 30 دقیقه) و پشتیبانی از دو سیم‌کارت و gigabit LTE را هم اضافه کرد. عملکرد دوربین‌های پشتی بهتر از گذشته شده است (استفاده از پیکسل‌های بزرگتر بر روی لنز زاویه گسترده، یک دیافراگم عریض‌تر برای لنز تله فوتو) و دوربین سلفی نیز سریع‌تر از همیشه عمل می‌کند.

آیفون 10 اس

اما شاید مهم‌ترین ویژگی در این بخش، عکاسی پرتره و امکان تنظیم افکت بوکه بعد از ثبت عکس باشد. اعمال تنظیمات مورد نظر برای رسیدن به حجم دلخواه از بلور، قطعا سرگرم‌کننده و البته جذاب خواهد بود.

مهم‌ترین چیزی که آیفون 10 اس و آیفون 10 اس مکس را از یکدیگر متمایز می‌کند، اندازه نمایشگر و وضوح آن است. آیفون XS همانند مدل سال گذشته به یک صفحه نمایش اولد با وضوح 1125×2436 مجهز شده و به منظور نمایش پرطروات‌تر رنگ‌ها، از 60 درصد دامنه دینامیکی بیشتر پشتیبانی می‌کند. آیفون XS Max نیز از فناوری اولد بهره می‌برد، اما نمایشگری 6.5 اینچی با وضوح بالاتر 1242×2688 دارد. تراکم پیکسلی هر دو گوشی نیز برابر 458 پیکسل در هر اینچ است؛ پس نیازی به نگرانی در مورد وضوح نیست. در ادامه می‌توانید تصاویر و ویدیوی نگاه نزدیک به پرچمداران جدید اپل را تماشا کنید.

تصاویر آیفون 10 اس و 10 اس مکس

نگاه نزدیک به آیفون 10 اس و 10 اس مکس