اختلال در تلگرام

اختلال در تلگرام سراسری است؛ دلیل قطعی تلگرام در 21 مهر 97 چیست؟

کاربران امشب 21 مهر 97 از اختلال در تلگرام خبر داده‌اند. دلیل قطعی تلگرام چه می‌تواند باشد؟ آیا حملات هکرها باعث این اتفاق شده یا دلایل دیگری وجود دارد؟

کاربران گجت نیوز خبر از اختلال در تلگرام داده‌اند، اما به نظر می‌رسد قطعی تلگرام تنها محدود به ایران نبوده و سراسری است. از ساعاتی پیش پیام رسان تلگرام در کشورهای آسیایی، آفریقای شمالی و برخی دیگر از کشورهای اروپایی قطع شده است. در حال حاضر خود کمپانی تلگرام هیچ توضیحی در مورد این اختلال به وجود آمده ارائه نکرده است، اما به نظر می‌رسد این مسئله مربوط به برخی از سرورهای مستقر در کشورهای نام برده است و کاربران دیگر کشورها بدون مشکل از این پیام رسان استفاده می‌کنند.

پیش از این نیز در مقاطعی کوتاه شاهد اختلال در تلگرام بودیم که به سرعت رفع و رجوع می‌شدند؛ پس انتظار می‌رود این اختلال نیز چندان جدی نبوده باشد و در طی ساعات آینده شاهد وصل شدن آن باشیم.

دلایل اختلال در تلگرام

امروز در خبری خواندیم که هکرها موفق به دستیابی به اطلاعات شخصی 29 میلیون کاربر شبکه اجتماعی فیس بوک شده‌اند. پیشتر نیز گوگل به خاطر مشکلات امنیتی فراوان، خبر از تعطیلی شبکه اجتماعی گوگل پلاس داد. حال این سوال پیش می‌آید که آیا سرورهای تلگرام نیز دچار حملات هکرها شده‌اند، یا مشکلات رایجی نظیر عدم تامین برق مورد نیاز گریبان آن‌ها را گرفته و باعث اختلال در تلگرام شده است؟!